Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Har noen link til analysen? Skjønner ikke helt hvordan analytikerene kan komme frem til deres kursmål når man regner med meso + melanoma (best in class x2) samt CRC (sponset), next gen virus og samarbeid, TG og all IP trvx har fått på plass… :slight_smile:

5 Likes

Tja, enkelte folk kjøpte også :wink:

1 Like

I går var proppen på 10,5 “utfordringen”, i dag ligger vi 5 % nye prosent opp og må passere 11 kroner hvor dagens propp er synlig.

Går ikke 11-proppen i dag, så går den helt sikkert på mandag, og “sånn går no dagan” :rofl:

Ble det ikke forresten merkelig stille fra de som savnet at ledelsen skulle sette en ny emisjon på 6 - 7 kroner??

14 Likes

Vil jo heller ha 4-5% om dagen i en mnd en 50% på en dag. Da blir det mye trading og «alle/mange» skal bactrade og da dør jo momentet.

2 Likes

Ble stille fra de ja. Men også en del som mente at det var lurt å selge dersom man trodde på emisjon til neste år og lurt å kjøpe dersom man tror på deal til neste år. Er med på tankegangen.

Men hvorfor selge på 8 kroner ved eventuell emisjon til neste år? Den kan jo bli satt på 25 kroner for alt vi vet…

7 Likes

Helt korrekt, emisjonen kan bli satt langt oppe i lia. Det handler bare om hvor bredt Targovax når ut med sine data, og når de ønsker å sette den neste plasseringen.

Som vi ser modnes data mer og mer for hver måned som går, og med greit med cash pt, og muligens 27 mill inn til fra Iovaxis, så kan Targovax fint vente med emisjon til over sommeren.

Da har vi trolig fått endelig mOS i mesotheliom, avtale på TG i vesten, deal på pre-klininsk Oncos next gen(?) og fått klare signaler om hva slags verdi og retningen det medisinske styret ser i fremtidig utvikling av både Oncos og RAS.

De som selger nå og som har solgt siste ukene selger på historisk atferd / mønster, ikke hva selskapet har meldt. Det er all grunn til å hamstre aksjer basert på data og fremdrift, å henge seg opp i historie har kun historisk verdi.

11 Likes

Jeg er bull på alt og har været med længe, gennem opturer og ørkenvandringer, men man må aldrig glemme at bevare en vis form for jordforbindelse, da det modsatte ellers kan føre til tårer og brug af nervepiller.

Aktien ér jo steget betydeligt over de seneste dage og der vil unægteligt komme et tidspunkt, hvor tekniske indikatorer signalerer overkøbt og traderne øger salgspresset; med andre ord, husk på at aktien fortsat er stærk, selv om der kommer en kortvarig korrektion fx. tilbage til 10,00 for at samle kræfter før videre optur.

Man kan eventuelt bruge pausen til at montere ekstra køling på lommeregneren.

8 Likes

Bare tenk på at KRAS selskapet Mirati er verdsatt til 103 mrd nok.
Kras (TG) er ikke engang med i verdsettelsen av Targo. …

12 Likes

Skal ikke påstå at det er feil å forvente en dipp i kursen, men da vil det skyldes forhold som ikke er linket til rekken av solide nyheter fra selskapet.

At de prises til under 1 MRD NOK med denne pipen er smått utrolig. Nå har de bevist og levert, fakta sier sitt og det er ikke flaks at de får det til. Dette er derisking på høyt nivå, og slik vi ser det pr i dag er det verken i melanom eller mesotheliom veldig hard konkurranse å sikte til.
De er best in class på begge, og det forventes stadig bedret effekt etter hvert som data modner.

Alle konkurrenende tall er endelige avlest, inkludert nye SoC i meso, her venter vi fortsatt at studiet fra Targovax skal legge seg enda lengre oppe til høyre, samtidig som man skal lese av melanom i sin helhet.

Min lommeregner er ikke nedkjølt, den er koblet på hybridbatteri og solcelle i tillegg, og jeg har lagt til flere tall foran komma. Dette blir kanon :moneybag:

37 Likes

Resultatene ser ut til å være bra, men for en som er opptatt av tall så klarer jeg ikke helt å akseptere slike grafer. De fremstiller data som mer positive enn de i realiteten er.

3 Likes

Kan du utbrodere, eller skal vi bare ta deg på ordet?

Grafer som går fra 5-11 og 7-22, ikke 0-11 og 0-22.

4 Likes

Det er altså det visuelle du er opptatt av, ikke tallene.

Det kan du godt have en pointe i - sås grafen fra 0 , så ville det visuelle billede klart være ændret, men det ville ikke som sådan ændre forskellene mellem tallene, sååååå

1 Like

Ja, grafer burde start på 0 når man setter opp en sammenligning.

4 Likes

feil tråd

Ser det fortsatt bare er meso, melanom og cash de inkluderer i verdivurderingen.

4 Likes

Enig med deg!

Hva hjelper det med knallsterke mPFS og mOS hvis grafene ikke starter på null? Her har selskapet sovet i timen.

Kanskje er det grunnen til at aksjen står i 10 kroner i stedet for 30? Markedet forstår rett og slett ikke tallenes verdi når det er så surrete presentert :stuck_out_tongue_closed_eyes:

2 Likes

Jeg ser du du forsøker å være humoristisk, men det er kanskje noe i det du sier. Hvis man har en graf som sprer alle konkurrenter utover hele grafen som går fra 0 og man selv ligger i øvre høyre hjørne så er det unikt, hvis derimot alle da ligger i øvre høyre hjørne snakker vi om små differanser og innenfor feilmargin. Nå påstår jeg ikke at det er tilfelle her, men det er aspekter av det. Mens grafen fremstiller som 500% og 1000% forskjell mellom beste og værste er realiteten 50% og 100%

Det er bare ett aspekt å tenke på når noen kommer med kursmål 14 og andre med 5000…

Jeg har fulgt denne bransjen for lenge til å ta av på slike presentasjoner, syns det er uryddig å fremsette tall på denne måten. Vi har hørt om økt effekt hos PCIB på 50-1000 ganger og revolusjoner i lang tid men hvor er avtalene ?

Disclaimer, jeg har en slump aksjer i TRVX og PCIB og flere andre i samme sektor.

8 Likes

Hver og en står fritt til å fatte investeringsbeslutninger på sine subjektive vilkår.

Kan man tall så forstår man prosent og effekt, uansett hvordan det fremstilles visuelt sett. Samme hvordan denne X og Y-aksen hadde blitt nummerert ville Targovax-studiet ligget best plassert av plottene.
Og den endelige plasseringen er ikke definert før tidligst om noen måneder, vi vet bare at avstanden til SoC vil øke fra dagens plassering.

Det burde være investeringsgrunnlaget synes jeg.

(Legger man andre ikke-tellende variabler til grunn er det fort gjort å sparke bena unna på seg selv. I dette tilfellet at man ikke skal eie TRVX-aksjer fordi grafen ikke går fra null?..)

3 Likes