Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Hvorfor ikke indikasjoner i flertall når det gjelder IOV-04 ?

1 Like

Skulle ikke IoVaxis prøve seg på TG02 også, i colorectal?

Er jo også mye RAS-mutasjoner i lungekreft.
Så et bullscenario er jo dette:

TG+CPI i pancreas kreft

TG+CPI i colorectal kreft

TG+CPI i lungekreft

Tipper dette vil bli satt opp på samme måte som Ultimovacs sine studier, randomiserte oppsett som kan lede til conditinoal approval.

3 Likes

Mye mulig, det er bare jeg som tenkte 1 søknad 1 indikasjon, men håper selvsagt det gjelder flere indikasjoner :slight_smile:

@InVivo det vet jeg ikke. Kan ikke huske i farta om de faktisk har nevnt indikasjon(ene) som iovaxis skulle gå mot. Mulig det ble nevnt i podcasten.

Uansett så vil jeg si at TG straks blir et must å prise inn grunnet aktiviteter i vest/øst :slight_smile:

3 Likes

Nei, usikker selv.

Men mener at TG02 ble nevnt i pressemeldingen

1 Like

Beklager at jeg hoster opp Mirati gang etter gang.
Men før Targo la TG inn på kaldt lageret så var TG og Mirati’s KRAS sattsing ganske sammenlignbare.

Siden har Mirati blitt trukket inn og opp etter Amgen’s AMG510 satsing.

Dessverre så var det ingen overthere som fikk med seg at det var ett selskap i Norge som også drev med KRAS.

Nå har Mirati 111 ansatte og er verdsatt til rett over 100 mrd nok, med bakgrunn i denne pipleinen:

For meg har TG altid vært greia, og Oncos vært en distraction, dog en veldig fin distraciton, som førte til at vi fikk Magnus J med på laget.

Jeg håper og ber til the Lords of Cobol (tv serie referanse) om at vi får inn penger til å satse på TG igjen.

11 Likes

Fra tiden når Edison tok med TG i verdsettelsen. De priset TG en god del høyere enn Oncos. Så det kan bli morsomt når TG skal prises inn i aksen.

11 Likes

Man kan jo sjekke tidligere analyser hvor TG er priset inn. Ser at tall fra Edisson allerede er lagt inn her

Edit: Legger inn denne fra Redeye

7 Likes

Apropos verdsettelde og inklusjon av indikasjoner så må oncos+CRC inkluderes iløpet av 2021.

Det tok litt over et år å rekrutere inn alle pasientene til del 1 og rekruteringen av de siste 14 pasientene for del 2 startet for noen mnder siden. Etter utlesning er studiet teknisk sett ferdig.

Ved gode resultater, finner jeg det vanskelig å tro at AZ ikke tar dette videre da CRI har sponset dette studiet sammen med annerkjent PI fra MSK.

2 Likes

ØS har ved flere anledninger sagt at det jobbes med en deal på TG i Vesten. Det har ikke blitt noe mindre hot siden avtalen med Iovaxis, og da får vi en pekepinn på hva Targovax og innleide finansielle rådgivere mener det kan være verdt.

Er det mer betalingsvilje i Vesten enn Kina? Passerer vi milliarden i denne dealen?

4 Likes

Dr. John Wang, CEO of IOVaxis, said : “We are excited to enter into this collaboration with Targovax. IOVaxis is a pioneer in neoantigen cancer vaccine development in China, and we have been searching for suitable shared neoantigen vaccine products to in-license for regional development. Mutant RAS solid tumors are prevalent and a high unmet medical need in China, particularly in pancreatic and colorectal cancers, and we therefore believe the TG01 and TG02 vaccines have significant local commercial potential and can benefit a large number of patients”.

9 Likes

Fra Q3:

And also, you’ve been mentioning advanced discussions on TG collaboration in the western world. And could you elaborate a bit more what you see here? -------------------------------------------------------------------------------- Øystein Soug, Targovax ASA - CEO [10] -------------------------------------------------------------------------------- Yes. And I refer to Magnus to fill out the blanks here. But it’s essentially what I said in my presentation, we are – we want to continue developing TG without spending too much money on it. And the way to do that is through investigator-led trials. And mutant RAS has become a pretty hot area over the last couple of years. So we have much more incoming demand to work with us on the TG platform than we had previously. So there are several opportunities to test out new indications, to test out new combinations. And of course, the big promise of an immune activator like a cancer vaccine is a combination with checkpoint inhibitors. And we haven’t done that so far. So clearly, an important aspect of the next step of TG development is going to be, we hope, a combination with a checkpoint inhibitor. Anything to add Magnus? -------------------------------------------------------------------------------- Magnus Jäderberg, Targovax ASA - Chief Medical Officer [11] -------------------------------------------------------------------------------- Yes. I mean, as you said, we’re very keen to pursue academic collaborations. We are in R&D, are talking to – at the moment to a couple of those. In both cases, we’re talking about combining TG with a checkpoint inhibitor. We’re looking at pancreas, and we’re looking at lung cancer at the moment. Too early to provide more information. But certainly, what we can say is that there is significant interest among clinicians and academics to pursue research with TG in various indications. And of course, our commitment that we communicated a couple of years ago is that we will supply TG free of charge to these collaborators. We will help them with the regulatory aspects and any other technical support that they may need.

Tar med hva de sier om AZ studiet også:

So yes, I mean, as you know, we have a really interesting collaboration with AstraZeneca. The way this contract is written is such that we jointly own the data. So if the clinical data come in positive, the obvious next step is we’re going to sit down with AstraZeneca and think about how we’re going to develop a registrational program. So yes, it’s – it could become something very significant, not just for us in Targovax, but actually for patients as well

Slenger på hva Edison estimerer kolorektal (AZ studien) markedet til:

We estimate the number of patients with colorectal peritoneal metastases to be lower, around 4k in the US and 5k in Europe, which would translate into an addressable market of around $300m in US and the same in Europe.

13 Likes

China experienced a stunning increase in terms of incidence and prevalence rate of CRC from 1990 to 2017. To decrease the burden of CRC, prevention and management of known risk factors should be promoted through national polices.

3 Likes

Håper mer på ett partnerskap mtp utvikling, som så går over i lisensiering ala den avtalen Vacci fikk.

Edit,

Jeg tror også at en verdsettelse på ca 1 mrd nok pr. ansatt opp til 100 ansatte bør være noe å styre etter :moneybag:

3 Likes

Vi passerer vel mcap 1 mrd på kurs 11.56 ca, virker å være oppnåelig selv uten nye annonseringer. Tror TG deals annonseringer og nye kursmål drar oss mot mcap 1.5mrd ca nok 17.

Det er denne jeg mener må komme mot slutten av neste år gitt gode data. CRI sponser ikke slike studier for at det ikke skal taes til markedet og det ligger nok noen forpliktelser fra Trvx og AZ innbakt i avtalen med CRI.

I og med at oncos + keytuda også trolig blir den største konkurrenten til AZ (Nowak) i mesothelioma så kan det bli spennende å se hvordan AZ reagerer.

3 Likes

Når jeg lurte på om vi passerer milliarden i den vestlige TG-dealen så tenkte jeg ikke på mcap på Targovax, men verdien av TG-dealen i den vestlige verden. Dvs upfront + milestones.

Iovaxis er 900 MNOK ink milestones, men ex royalties. Passerer vi derfor avtaleverdi på 1 mrd i Vesten? Mye burde jo tale for det, ref prisingen av Mirati.

(1 mrd i mcap på selskapet går helt fint uten Iovaxis og/eller TG i Vesten :wink::sunglasses:)

4 Likes

Og dubble digit % når de var i markedet.

1 Like

En liten tillgesbetraktning som kanskje glapp unna den lange diskusjonen om grafisk fremstilling over:

De andre studiene som er gjort her sammenligner CPI pluss chemo mot chemo. CPI (check point inhibitors) var banebrytende kreftmedisin når det kom på markedet, og førte til nobel pris i medisin for forskerne bak.

Disse studiene viser altså at CPI i tillegg til det som var SOC var bedre en SOC

Det targovax har vist er at deres Oncos pluss chemo er like godt eller bedre enn CPI +SOC i denne indikasjonen.

I en så alvorlig og lite behandlingstilgjengelig kreftform som mesotheliom, er dette stort. Jeg tror også det vil ha stor betydning for pasientene.

Når det nå er vist at oncos er like godt eller bedre enn tilgjengelig behandling, blir spørsmålet: hva hvis man legger til CPI. Da lærer oncos immunsystemet å gjenkjenne kreften, og CPI’en kutter bremsekabelen til immunforsvaret. Det kan bli meget bra

11 Likes

Jeg tror at det er en eller flere akademiske parter som leder dette, så tror ikke på upfront eller milestones for TG i vest. Til gjengjeld kan et slikt samarbeid potensielt få TG godkjent. Innbiller meg de annonserer noe tilsvarende Ultimovacs har gjort i samarbeid med OUS der ulti sponser med uv1.

4 Likes

Har vi ikke dessuten et issue om patent som kan være en liten bremsekloss på nye avtaler i vest ?

1 Like

Forventer at når både ØS og MJ deler det de gjør om nært forestående studier med TG i Vesten, så har de kontroll på patentrelaterte utfordringer også.

Ser at de nevner studier i regi av andre, så vi får håpe det bringer mer til bordet enn Parker-studiet. Det har det ikke blitt mye av, men kanskje det er på bordet igjen nå?

2 Likes