Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Tror det kan være innafor å forvente en utsettelse på noen måneder, men med ståltro på at dette blir signert. Tror Covid 19 kan ha gitt utfordringer mot målstreken her siden det allerede ikke er meldt signert.

Tipper uansett at vi får vite det med sikkerhet til CMD mot slutten av februar :muscle::star_struck:

3 Likes

Enig i at det kan bli utsatt.
De meldte at avtalen ble signert 8 januar i fjor, så nærliggende å tro at 1 års-fristen går ut på fredag. Vil tro de melder markedet om utøving av opsjon, utsettelse, terminering etc. fredag/mandag.

Covid kan ha endret prioriteringer hos IOVaxis, men siden søknaden til nmpa ble levert 27/10, å mtp uttalelser fra ledelsen på Q3 i november så blir jeg overrasket om de ikke utøver opsjonen.

Edit: siden jeg er så godt i gang klipp & lim fra transcripter i kveld, så legger jeg til hva de sa på q3😜

Now that option is still valid. And we hope and believe that IOVaxis is going to exercise that option during the next few months and start new trials in China, producing more data on TG

6 Likes

Det må de nesten gjøre. :slight_smile: Blir den terminert, fair enough og kjipt for Iovaxis som har betalt 250k USD.

Mistenker noe utsettelse og goodwill fra trvx uten ny up front opsjonssum, men da kan de kanskje meddele noe mer info om planer og indikasjon(er) etc til markedet i samme melding slik at dette oppfattes positivt.

Håper selvsagt at de melder utøving av opsjon denne uken.

5 Likes

Ja, noe må meldes innen fredag 8. januar siden ettårsfristen allerede har utløpt, eller nås innen denne datoen. Og siden IOV-04 (TG) enda ikke har noen formell godkjenning, så lukter det melding om utsettelse/ny frist. Alternativt melding om betinget bruk av opsjonen ? Det er fortsatt noen dager igjen, så i teorien kan kanskje alle brikker falle på plass i tolvte time.

3 Likes

Tror det er mest sannsynlig utsettelse :question:

3 Likes

Beslutning blir mest sannsynlig noe utsatt.

9 Likes

Denne er jo fra 2 desember, så det kan jo vell ha like mye med at Targovax forventet den gang at NMDA kom til å forholde seg passiv til søknaden, og det mest sannsynlig ikke kom til å bli godkjent før passiv godkjennelse 28 Desember.

Derav “…end of the year, but timing might be extended and go into 2021

Så tenker ikke nødvendigvis at utløsing av opsjon i den 12 time er noe mindre sannsynlig enn 29 Desember - IOVaxis har ingenting å tjene på å løse ut opsjonen 29 Desember istedenfor 7 Januar. Overgang i regnskapsår kan like så være en årsak til at de skulle velge å beslutte denne uka, istedenfor forrige uke?

5 Likes

Det viktigste er vel at dette er en beslutning som faktisk skal tas, og ikke av Targovax selv. Svært hyggelig hvis opsjonen blir benyttet, men ikke noe sjokk hvis det ikke skjer heller.

Det viktigste er uansett oncos-plattformen i mine øyne. Og jeg mener det logiske er å se fram mot capital markets day neste måned.

7 Likes

Targovax grants IOVaxis 3 months extension to the exclusive license option for TG mutant RAS vaccines in Greater China and Singapore

19 Likes

Er vel nesten en form for garanti, at her kommer de til å benytte seg av opsjonen garantert :sweat_smile:

2 Likes

Det er ikke noen garantier tenker jeg, men det er nok like sannsynlig i dag som det var for 6 måneder siden :slight_smile:

6 Likes

Brent biotek aksjonær skyr ugaranterte garantier. Med god grunn #pcib

6 Likes

Det har ved flere anledninger sagt at dette kunne skli over i 2021 pga covid. TRVX har neppe ringt til kina å spurt om de ville ha 3 mnd ekstra. Her er det mest sannsynlig at kina har ringt å bedt om 3 mnd. At man ikke har fått en avklaring tidligere skyldes nok det faktum at TRVX har forholdt seg til 8 januar og ikke har tatt særlige grep før henvendelse fra kina har kommet.

Det får være opp til den enkelte å vurdere om sannsynligheten for avtale er lik, har økt eller minket.

6 Likes

Utifra meldingen så virker det som det er Iovaxis som har spurt etter utsettelsen. Men jeg stopper der, synsing og mening med forstørrelse glass var ikke akkurat veien å gå i pcib skandalen :joy:

1 Like

Forøvrig så får vi vel nå se hvor mange som var inne i selskapet for å få en rask profitt og hadde tanker om å selge nyhetene når opsjonen blir benyttet :slight_smile:

I utgangspunktet tror jeg ikke det er så mange, da hadde det vært mye mer haussing på denne tråden i det siste rundt TG, men vi får se.

9 Likes

Kun spekulasjon, men dersom IOV-04 er TG01 så skal det finnes en IOV-03 jfr hjemmesiden til IOVaxis. Det kan jo være TG02 som det foreløpig ikke finnes spor av hos NMPA/CDE. Kanskje derfor det er behov for disse 3 månedene. Basert på det vi vet så er jo heller ikke IOV-04 formelt godkjent av NMPA/CDE pr idag.

1 Like

Vet ikke om denne er lagt ut før, men her er en link så dere kan følge review status på IOV-04

1 Like

I mine øyne er dagens melding positiv.

Iovaxis ønsker å rulle ut TG i Kina, men regulatoriske godkjennelser lar vente på seg, ergo ber de om mer tid slik at de kan signere avtalen når det formelle er på plass.

Jeg tror noen kan ha vært redde for at det ikke ble noen deal i det hele tatt siden dette drøyde så lenge. Dagens melding viser at kineserne gjerne vil kommersialisere TG, men at de er ikke i posisjon til å signere for dette før myndighetene sier Go.

20 Likes

Enig - måten det er formidlet på bekrefter egentlig at dette fortsatt er ongoing!
“På grunn av forsinkelser relatert til coronaviruset har Targovax forlenget perioden for Iovaxis sin eksklusive lisensopsjon for RAS-vaksinene TG01 og TG02 med tre måneder, utenom dette er avtalen uforandret, melder Targovax onsdag.”

1 Like

Ledelsen har allerede indikeret, at der med al rimelighed bliver en aftale, men grundet situationen rundt COVID-19 var risiko for, at der skulle bruges mere tid. Jeg vil mene at ledelsen har en del på spil her og aftalen med stor sandsynlighed bliver underskrevet (uagtet at der altid vil være aftaler, der render ud i sandet når man driver forretning).

Muligt markedet tolker dette negativt og flere vil sælge ud jvfr. @anon80503862, men meldingen er reelt positiv, da begge parter bevarer den positive hensigtserklæring; det fundamentale setup er dog fortsat uændret, eftersom udsættelsen ikke ændrer på selskabets aktuelle kapitaliseringsbehov (runway).

Der forestår selvsagt stadigvæk arbejde i at anvise finansiering af de kommende registreringsstudier og man må her gøre sig det klart, at det kan ske i mange forskellige konstellationer. Beløbet fra iovaxis ville uanset aldrig kunne dække andet end de indledende trin i disse studier.

5 Likes