Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Er vel nesten en form for garanti, at her kommer de til å benytte seg av opsjonen garantert :sweat_smile:

2 Likes

Det er ikke noen garantier tenker jeg, men det er nok like sannsynlig i dag som det var for 6 måneder siden :slight_smile:

6 Likes

Brent biotek aksjonær skyr ugaranterte garantier. Med god grunn #pcib

6 Likes

Det har ved flere anledninger sagt at dette kunne skli over i 2021 pga covid. TRVX har neppe ringt til kina å spurt om de ville ha 3 mnd ekstra. Her er det mest sannsynlig at kina har ringt å bedt om 3 mnd. At man ikke har fått en avklaring tidligere skyldes nok det faktum at TRVX har forholdt seg til 8 januar og ikke har tatt særlige grep før henvendelse fra kina har kommet.

Det får være opp til den enkelte å vurdere om sannsynligheten for avtale er lik, har økt eller minket.

6 Likes

Utifra meldingen så virker det som det er Iovaxis som har spurt etter utsettelsen. Men jeg stopper der, synsing og mening med forstørrelse glass var ikke akkurat veien å gå i pcib skandalen :joy:

1 Like

Forøvrig så får vi vel nå se hvor mange som var inne i selskapet for å få en rask profitt og hadde tanker om å selge nyhetene når opsjonen blir benyttet :slight_smile:

I utgangspunktet tror jeg ikke det er så mange, da hadde det vært mye mer haussing på denne tråden i det siste rundt TG, men vi får se.

9 Likes

Kun spekulasjon, men dersom IOV-04 er TG01 så skal det finnes en IOV-03 jfr hjemmesiden til IOVaxis. Det kan jo være TG02 som det foreløpig ikke finnes spor av hos NMPA/CDE. Kanskje derfor det er behov for disse 3 månedene. Basert på det vi vet så er jo heller ikke IOV-04 formelt godkjent av NMPA/CDE pr idag.

1 Like

Vet ikke om denne er lagt ut før, men her er en link så dere kan følge review status på IOV-04

1 Like

I mine øyne er dagens melding positiv.

Iovaxis ønsker å rulle ut TG i Kina, men regulatoriske godkjennelser lar vente på seg, ergo ber de om mer tid slik at de kan signere avtalen når det formelle er på plass.

Jeg tror noen kan ha vært redde for at det ikke ble noen deal i det hele tatt siden dette drøyde så lenge. Dagens melding viser at kineserne gjerne vil kommersialisere TG, men at de er ikke i posisjon til å signere for dette før myndighetene sier Go.

20 Likes

Enig - måten det er formidlet på bekrefter egentlig at dette fortsatt er ongoing!
“På grunn av forsinkelser relatert til coronaviruset har Targovax forlenget perioden for Iovaxis sin eksklusive lisensopsjon for RAS-vaksinene TG01 og TG02 med tre måneder, utenom dette er avtalen uforandret, melder Targovax onsdag.”

1 Like

Ledelsen har allerede indikeret, at der med al rimelighed bliver en aftale, men grundet situationen rundt COVID-19 var risiko for, at der skulle bruges mere tid. Jeg vil mene at ledelsen har en del på spil her og aftalen med stor sandsynlighed bliver underskrevet (uagtet at der altid vil være aftaler, der render ud i sandet når man driver forretning).

Muligt markedet tolker dette negativt og flere vil sælge ud jvfr. @anon80503862, men meldingen er reelt positiv, da begge parter bevarer den positive hensigtserklæring; det fundamentale setup er dog fortsat uændret, eftersom udsættelsen ikke ændrer på selskabets aktuelle kapitaliseringsbehov (runway).

Der forestår selvsagt stadigvæk arbejde i at anvise finansiering af de kommende registreringsstudier og man må her gøre sig det klart, at det kan ske i mange forskellige konstellationer. Beløbet fra iovaxis ville uanset aldrig kunne dække andet end de indledende trin i disse studier.

5 Likes

Jeg vil nok heller si at det ihvertfall viser at IOVaxis ihvertfall gjør en seriøs utredning og har gjort investeringen i paperwork opp mot myndighetene for å se hvordan et studie faktisk kommer til å se ut.

Men for alt vi vet vil jo svaret fra myndighetene være sånn at det ikke legger til rette for at de går videre med det.

9 Likes

Iovaxis kunne jo bare sagt, “take my money”… Di har jo hatt kunnskapen lenge no om di har vært på ballen.

Dette utsatt greiene er eg heller skeptisk til. Covid freebee… Synes targo kunne heller sagt, avtale er avtale, vil dere ha mer så må dere gi mer.

Men dette blir jo bare synsing og sansing.

Håper det blir avtale, men eg selger ingenting før bjørnen er skutt.

2 Likes

Er man langsiktig så pust med magen og ikke overanalyser denne meldingen :pray:

Pipeline og det fundamentale er uforandret, og som langsiktig klarer jeg ikke å tolke dagens melding noe annet enn positivt. IOVaxis finner dette spennende, men trenger noe mer tid grunnet en liten forsinkelse pga covid.

2 Likes

Dette fjerner usikkerhet, etter min mening.
Nå vet man at det ikke blir noen avslutning de neste par månedene, og i alle fall ikke før Capital Markets Day.

Om noe, så vil jeg tro at sjansene for at opsjonen blir benyttet økte, i og med at initiativet til forlengelsen må ha kommet fra kineserne. :slightly_smiling_face:

2 Likes

Adm dir og forskningssjefen i Iovaxis hadde nok gjerne sendt pengene avgårde og signert med Targovax nå.

Men et ansvarlig styre og aksjonærene ville uansett ha satt ned foten. Man betaler ikke før man vet at det ligger noe av verdi på bordet foran deg. Så lenge myndighetene fortsatt behandler søknaden er det ikke noe å signere for, enkelt og greit.

CFO i TRVX forteller i dag pr mail at den regulatoriske prosessen pågår fortsatt, men at den burde nærme seg slutten.

Dette blir avtale med god margin innen tre mnd.

16 Likes

Markedet vil jo alltid bli midlertidig påvirket av en “utsettelse”, og nå sitter nok de fleste med nervene i høyspenn siden volatilitet kan fryktes. Jeg ville selv holdt fingeren av salgsknappen de første minuttene i dag, og heller sett etter kjøpsmuligheter på eventuelle dumper. Ser for meg en rask reaksjon ned og en like rask reaksjon opp igjen. Dette var en ryddig og god kommunikasjon fra Targovax.

2 Likes

Jeg tror de fleste tvert imot ble beroliget av denne meldingen. Noen ultrakorte aksjer skal kanskje ut, men jeg synes dette var rydfig og greit.

5 Likes

112.000 aksjer på KJØP til 9.50 i før-handelen.

Kjøpspost på over én million kroner. :hushed:

Storfisk som skal inn?

2 Likes

De venter ikke til siste dag Altiexiles, det er to dager til den 8. Vi vet at kinesiske komiteer var ferdig med sitt arbeid 23 desember og det kan godt skje at opsjonen utøves i løpet av januar selv om de nå fikk 3 måneder.

2 Likes