Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Jeg vil nok heller si at det ihvertfall viser at IOVaxis ihvertfall gjør en seriøs utredning og har gjort investeringen i paperwork opp mot myndighetene for å se hvordan et studie faktisk kommer til å se ut.

Men for alt vi vet vil jo svaret fra myndighetene være sånn at det ikke legger til rette for at de går videre med det.

9 Likes

Iovaxis kunne jo bare sagt, “take my money”… Di har jo hatt kunnskapen lenge no om di har vært på ballen.

Dette utsatt greiene er eg heller skeptisk til. Covid freebee… Synes targo kunne heller sagt, avtale er avtale, vil dere ha mer så må dere gi mer.

Men dette blir jo bare synsing og sansing.

Håper det blir avtale, men eg selger ingenting før bjørnen er skutt.

2 Likes

Er man langsiktig så pust med magen og ikke overanalyser denne meldingen :pray:

Pipeline og det fundamentale er uforandret, og som langsiktig klarer jeg ikke å tolke dagens melding noe annet enn positivt. IOVaxis finner dette spennende, men trenger noe mer tid grunnet en liten forsinkelse pga covid.

2 Likes

Dette fjerner usikkerhet, etter min mening.
Nå vet man at det ikke blir noen avslutning de neste par månedene, og i alle fall ikke før Capital Markets Day.

Om noe, så vil jeg tro at sjansene for at opsjonen blir benyttet økte, i og med at initiativet til forlengelsen må ha kommet fra kineserne. :slightly_smiling_face:

2 Likes

Adm dir og forskningssjefen i Iovaxis hadde nok gjerne sendt pengene avgårde og signert med Targovax nå.

Men et ansvarlig styre og aksjonærene ville uansett ha satt ned foten. Man betaler ikke før man vet at det ligger noe av verdi på bordet foran deg. Så lenge myndighetene fortsatt behandler søknaden er det ikke noe å signere for, enkelt og greit.

CFO i TRVX forteller i dag pr mail at den regulatoriske prosessen pågår fortsatt, men at den burde nærme seg slutten.

Dette blir avtale med god margin innen tre mnd.

16 Likes

Markedet vil jo alltid bli midlertidig påvirket av en “utsettelse”, og nå sitter nok de fleste med nervene i høyspenn siden volatilitet kan fryktes. Jeg ville selv holdt fingeren av salgsknappen de første minuttene i dag, og heller sett etter kjøpsmuligheter på eventuelle dumper. Ser for meg en rask reaksjon ned og en like rask reaksjon opp igjen. Dette var en ryddig og god kommunikasjon fra Targovax.

2 Likes

Jeg tror de fleste tvert imot ble beroliget av denne meldingen. Noen ultrakorte aksjer skal kanskje ut, men jeg synes dette var rydfig og greit.

5 Likes

112.000 aksjer på KJØP til 9.50 i før-handelen.

Kjøpspost på over én million kroner. :hushed:

Storfisk som skal inn?

2 Likes

De venter ikke til siste dag Altiexiles, det er to dager til den 8. Vi vet at kinesiske komiteer var ferdig med sitt arbeid 23 desember og det kan godt skje at opsjonen utøves i løpet av januar selv om de nå fikk 3 måneder.

2 Likes

:pray: Håper du har rett, ikkje meningen å baisse…

Sikkert Sundt AS som angrer :smiley:

1 Like

Skulle hatt noe mere fri kapital nå så skulle jeg “bøtta” innpå Targo på denne duppen,uten tvil. DE sitter med meget sterke kort, som alle vet(de som følger T). ! Året blir :heavy_dollar_sign:
Men ellers sitter jeg meget godt lastet fra før :wink:

2 Likes

Jamen, vi er vel også flere, der venter på en bund på 7,50 så man kan tage 100.000 ekstra? Samtidig tænker jeg flere også venter på en bund i NANO på 13,00 så der kan tages 100.000 ekstra der også?

(ironi kan forekomme … men hvor meget?)

Eg ser så klart at der er 200.000kr å spare om du får på 7,5 istedenfor betale 9,5-10 som eg har gjort nå.

Men du skal nå bli rimelig sur om en ikke rekker toget fordi en skulle spare 10%.

4 Likes

20k inn på en ny aksjonær, vi får låse inn det vi klarer.

Uff. Eg får mye sure telefoner om dette ikke blir bra :joy:

1 Like

Pluss de som venter på drop under 20 i PCIB så det kan tas 100.000 ekstra der også.
Flere?

1 Like

Har man interesse for PCIB, så kan det vel være et udmærket tidspunkt at samle op? Er vel ikke utænkeligt at markedet tager en tur mere sydpå med tanke på de varianter af COVID-19 vi ser ude i samfundene.

Danmark er netop blevet lukket yderligere ned (fra 10 til 5 personer i offentlige forsamlinger) samt en række andre ændringer og jeg tænker andre lande følger efter, eller allerede har implementeret.

2 Likes

Hadde vært flott om de spesifiserte om dette var noe targovax selv fant på eller om IOVaxis har etterspurt dette. :slight_smile:

Meget bra omsetning i dag.

3 Likes

«Request has been granted» betyr at det er Iovaxis som har hatt ønske om forlengelse, hvis det skulle være noen tvil om det.

12 Likes