Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Som jeg skrev etter realisering av gevinst 20.12 så tror jeg det er emisjonsfrykt samt nå også det generelle sentimentet i Biotek (som har “surnet” litt etter jul) som holder kursen nede her.

Selskapet har signalisert ambisiøse forskningsprosjekter uten at de har kapital til realisering av dette. Emisjoner settes normalt i god tid før kapitalbehovet oppstår.

Mye spennende på gang, men tror jeg avventer inntil emisjon er satt før jeg eventuelt tar nye lodd i denne.

Emisjon på disse nivåene vil ikke gi tilstrekkelig finansiering til nye studier.

Derfor, tenker jeg, at det er nærliggende å anta at det er andre ting som vaker i sivet.

Partnerdeal, med cash up front?
At en partner kjøper seg inn i selskapet? :thinking:

Spennende blir det uansett fremover.

6 Likes

Enig med deg. De har snakket om flere nye studier! Det tror jeg de ikke hadde gjort, uten å ha en finansieringsplan i bakhånd! BP er det mest nærliggende å tro på. Å hente så mye penger ved emisjoner, uten at BP er med på laget tror jeg blir vanskelig. Hvis ikke BP har troa nå, hvorfor skal vi ha det. Nei, her kommer det en børsmelding før CMD, med BP som tar store deler av utgiftene👏

9 Likes

Får vi snart en godmelding her tro? Fra klar himmel?

3 Likes

Litt opptøyer i uS imorgen så er gapet tettet og kursen kan gå sky high ? :man_shrugging:t3:

2 Likes

CDE i Kina har slettet IOV-04 (TG01) fra review-lista. Nå gjenstår en endelig bekreftelse fra NMPA. Kommer forhåpentligvis om ikke alt for lenge. Go ahead or not.

36 Likes

Gratulerer med pen gevinst, da. Ingenting forundrer meg i denne aksjen.

Si fra før du lukker shorten, så jeg vet et godt tidspunkt for å kjøpe

2 Likes

Ikke nemt at få adgang til TRVX aktier der kan shortes, så her må man være varsom med at stole for meget på skribenter, der praler af den slags.

5 Likes

Kommer nok ikke noe svar på den før kursen har gått opp, da lukket han shorten på bunn.

1 Like

Det selges villig vekk, så tydeligvis ingen som har tro på at det blir noe ut av IOV-04. Jeg har derimot troen og har økt beholdningen i dag.

1 Like

Jeg tror nok det er mange som ikke har sett innlegget til @anon79663630 som er hissige på salgsknappen i dag… Som et eksempel på hvordan tidslinjen til Cevira så ut:

iov04-cevira
(det var @anon79663630 som fant dette også - tidenes gravemaskin!)

8 Likes

Men må nesten le når voksne folk her inn bruker selskapsspesifikke tråder for å bragge om egne trades

5 Likes

Jeg har kjøpt litt igjen nå, men det ryker fort ut igjen hvis jeg kan få gevinst. Småtradere vet dere, bare å hate pakket :slight_smile:

Ser for meg en flush egentlig som mest sannsynlig teknisk siden aksjen er på grensen til å teste hele gappet ned nå, men kan hende dette også er ett stop loss raid og er kun 1 måned til capital markets day (som for min del er triggeren å se fram mot som jeg har sagt en stund).

Det viktige nå teknisk er hvor ivrig selgerne er, for det er ingen åpenbare store kjøpere på dette nivået i ordreboken.

3 Likes

Ordreboka er ikke noe vakkert skue nei. Syltynt med kjøpere som man kan skue med det blotte øye.

1 Like

Det er veldig interessant å se hvordan folk handler, men det blir offtopic i trådene om et selskap og blir derfor moderert hvis andre brukere rapporterer det.

Folk som har lyst til å logge/flagge hvordan de agerer bes opprette en portføljetråd heller.

https://tekinvestor.no/c/min-portefolje/25

(Eller bruke porteføljefunksjonen til pdx for den del! :smiley: )

https://tekinvestor.no/my/investments

(Deleted)

2 Likes

Ganske aggressivt nedsalg siste uker. Vises det på top20 listen dere som har tilgang til oppdaterte lister?

1 Like

Topp 50 har økt etter nyttår!

2 Likes

13.1.2021, 06:53 · TDN Finans Delayed

BØRS: AKSJONÆRENDRINGER BLANT UTVALGTE INVESTORER 13. JANUAR

Oslo (TDN Direkt): Aksjonærendringer blant utvalgte investorer på Oslo Børs.

Endringene i aksjonærlistene vises i hovedsak to dager etter at hendelsen har oppstått, såkalt T+2 dager. Endringene kan stamme fra ordinært kjøp eller salg, men også fra andre typer transaksjoner eller hendelser.

Listen viser investorer som er blant de 50 største aksjonærene i selskapene.

Aksje Navn Endring Ny beholdning Prosent
TRVX SUNDT AS Ut av listen

12.1.2021, 06:32 · TDN Finans Delayed

BØRS: AKSJONÆRENDRINGER BLANT UTVALGTE INVESTORER 12. JANUAR

Listen viser investorer som er blant de 50 største aksjonærene i selskapene.

Aksje Navn Endring Ny beholdning Prosent
TRVX SUNDT AS -100.000 251.565 0,3

3 Likes