Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Det har vært kjent lenge at rekrutteringen her har gått sakte.

Og ØS har hele tiden vært klar på at dette studiet har vært litt på siden av det som er Targovax sitt fokus

1 Like

Da ble det å plukke litt igjen! Gjør seg med sånne dipper når massen ikke forstår :wink:

Er klar over det. Poengterer bare det som er nokså åpenbart. Utfallet av denne studien fikk jo en alvorlig knekk allerede for 2 år siden når UK-sitene ble lagt ned.

1 Like

Efter 20 minutters handel er vi ca. 5% nede … ergo, en fuldstændig almindelig handelsdag på OSE … at postulere kurs 7,50 på en melding vedr. et allerede passivt studie virker som en overreaktion af dimensioner. Jeg håber oprigtigt ikke folk har solgt i dagens marked …

edit: 3,2% … :gem:

3 Likes

Snart i pluss.

Oslo Børs, Bordell & Bingo. :roll_eyes:

Hvornår tænker I, at TRVX annoncerer programmet for CMD?? De skrev tilbage i december, at de ville melde noget ud senere??

1 Like

Der er vel allerede tilkendegivet et overordnet program?

“The full program and registration details will follow”

1 Like

Torsdag denne uken (en uke før), eller mandag neste uke. Det er relativt vanlig med børsmelding om at man skal ha noe og hva det er ca en uke før det skjer.

1 Like

Må ha vært kjekt å ha kommet seg ut på under 8.30 i dag :joy: :+1:

3 Likes

Spørsmål: Når er det best å slippe en negativ nyhet?

Svar: Rett før man kan slippe en positiv nyhet av større betydning.

Reaksjon: Ut på shopping!

4 Likes

Du tenker at ledelsen har interesse av å nøytralisere en god melding med en dårlig?

Jeg tenker at den negative meldingen er de pliktig til å gi, men har noe rådighet over nøyaktig når de vil dele den med markedet. Dersom de kan melde noe positivt rett etterpå vil det overskygge effekten av den negative meldingen. Jeg tror selvfølgelig at du skjønte hva jeg mente, men jeg liker å mate provokatører med sleiv.

4 Likes

Fascinerende hvordan markedet reagerer - BergenBio opp nesten 10 prosent etter artikkel i VG - Targovax var ned 10 prosent etter avsluttet samarbeid med SOTIO.

2 Likes

Jepp, bingofaktoren er høy om dagen!

2 Likes

For å være eksplisitt så tror jeg Targovax har presset på for å få en endelig avklaring på dette før capital markets day slik at de kan presentere “det nye flotte og veien videre” uten mye gammelt grums som er irrelevant, og slik at man skal slippe å få unødvendige negative meldinger i etterkant av capital markets day.

Strategien er nok å forsøke å bygge optimisme neste torsdag, og ha gjort unna ryddejobben først.

19 Likes

Also, i am not sure it was pliktig to release it today either to be honest. Pci announced the closure of two collaborations at a quarterly presentation if i remember correctly. You could argue that it could have been done at the q presentation/cmd, but as you said, perhaps they want a clean board to go to the CMD with and for full focus to be rightly on Melanoma/Meso and the way forward.

2 Likes

Problemer med å rekrutere…hvorledes slippe billigere fra en slik melding?
Dette berører jo knapt TRVX sin teknologi og selskapets drift.

Dette forstyrrer ikke min nattesøvn…

lykke til

2 Likes

Tror nok vi skal være glade for at melanom og mesotheliom ble rekruttert ferdig før Covid 19, og at en pause mens man planlegger for neste steg sånt sett er helt ideelt for Targovax. Det er iskald timet uten at det er timet :wink:

I mellomtiden meldes at det AstraZeneca har få problemer med rekrutteringen til sitt studie, så Targovax har etter alle solemerker sluppet latterlig billig unna hele slow-down perioden.

5 Likes

Hadde vært å foretrekke - om mulig - at denne meldingen kom etter og druknet i annen eufori ifm CMD. Nå kom denne mer som et nytt bad apple etter at IOVaxis ble satt på hold.

1 Like