Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Du tenker at ledelsen har interesse av å nøytralisere en god melding med en dårlig?

Jeg tenker at den negative meldingen er de pliktig til å gi, men har noe rådighet over nøyaktig når de vil dele den med markedet. Dersom de kan melde noe positivt rett etterpå vil det overskygge effekten av den negative meldingen. Jeg tror selvfølgelig at du skjønte hva jeg mente, men jeg liker å mate provokatører med sleiv.

4 Likes

Fascinerende hvordan markedet reagerer - BergenBio opp nesten 10 prosent etter artikkel i VG - Targovax var ned 10 prosent etter avsluttet samarbeid med SOTIO.

2 Likes

Jepp, bingofaktoren er høy om dagen!

2 Likes

For å være eksplisitt så tror jeg Targovax har presset på for å få en endelig avklaring på dette før capital markets day slik at de kan presentere “det nye flotte og veien videre” uten mye gammelt grums som er irrelevant, og slik at man skal slippe å få unødvendige negative meldinger i etterkant av capital markets day.

Strategien er nok å forsøke å bygge optimisme neste torsdag, og ha gjort unna ryddejobben først.

19 Likes

Also, i am not sure it was pliktig to release it today either to be honest. Pci announced the closure of two collaborations at a quarterly presentation if i remember correctly. You could argue that it could have been done at the q presentation/cmd, but as you said, perhaps they want a clean board to go to the CMD with and for full focus to be rightly on Melanoma/Meso and the way forward.

2 Likes

Problemer med å rekrutere…hvorledes slippe billigere fra en slik melding?
Dette berører jo knapt TRVX sin teknologi og selskapets drift.

Dette forstyrrer ikke min nattesøvn…

lykke til

2 Likes

Tror nok vi skal være glade for at melanom og mesotheliom ble rekruttert ferdig før Covid 19, og at en pause mens man planlegger for neste steg sånt sett er helt ideelt for Targovax. Det er iskald timet uten at det er timet :wink:

I mellomtiden meldes at det AstraZeneca har få problemer med rekrutteringen til sitt studie, så Targovax har etter alle solemerker sluppet latterlig billig unna hele slow-down perioden.

5 Likes

Hadde vært å foretrekke - om mulig - at denne meldingen kom etter og druknet i annen eufori ifm CMD. Nå kom denne mer som et nytt bad apple etter at IOVaxis ble satt på hold.

1 Like

Det dårlige æble har ligget i kurven længe og alle har været klar over, at studiet til Sotio ingen oprigtig værdi repræsenterer; havde Sotio været mere seriøs med studiet, ville et selskab af deres størrelse uden problemer kunne klare indrulleringen, så jeg tipper der reelt er tale om en strategisk beslutning om ikke at forfølge den indikation.

Nej, det er en melding i bagatelstørrelsen og skal behandles som en bagatel.

4 Likes

Det spørs vel om du er ferdig lastet eller ikke med aksjer. Å kunne få lov til å handle inn igjen under 9 kroner etter de dataene de har levert er nok for veldig mange Targo-fans å anse som svært attraktivt.

Er man fullastet og ønsker utelukkende stigning er det ikke like stas. Vi får kanskje satse på at “dørene lukkes” neste torsdag, og at nivåer under 10 kroner blir en saga blott :rocket:

1 Like

Jeg var opptatt av tingenes rekkefølge dersom man kunne velge. Særlig dersom det skal hentes penger. Men det vitner vel mer om det motsatte…

1 Like

Du tror ikke de planlegger / trenger å hente penger i markedet etter CMD siden de slipper denne nyheten i dag?

1 Like

Kan lure ja. Siden hver sure pille gjør den jobben litt verre når vi vet hvor vi kommer fra.

1 Like

Skjønner, kan nok hende det er delt syn på den strategien. Hvis dagens melding gir et fall på 5 %, og de neste meldingene utelukkende er positive, ref TG-Asia med milestones på inntil 1 milliard NOK, deal på TG-Vesten og spons på studier fremover, så kan det godt hende at 5 % ned og 40 % opp er bedre enn å “slippe” en negativ nyhet oppe i alle de gode litt frem i tid.

Jeg ville ha gjort som TRVX nå gjør. Dette er non-event (fortsatt), alt det som ligger fremover med TG, next gen, nye indikasjoner a la Victor, meso + melanom er alle supertriggere som gjerne skal få rendyrkes som utelukkende positive uten støy fra et fillestudie.

4 Likes

Enig med deg her. Men det kjipe er vel at vi nå går 5 ned, så når det kommer noe sykt bra noe så går vi 4 opp :stuck_out_tongue:

1 Like

4 kroner ja :wink:

Nei da, er enig, men oppgangen på melanom-tallene var faktisk 4 kroner på det meste; fra 7 til 11 kroner.

Det trengs noe betydelig for å snu den stereo-typiske Targo-aksjonæren fra å være trader til å bli langsiktig. Det er litt FOMO-stemning en dag eller tre, så er selgerne i overtall igjen.

Jeg har sagt til Torbjørn at det eneste som kan snu dette er cash inn. De må bevise at de har data som kan prises i rene kroner og øre, så investorene skjønner hva de faktisk er medeiere i. Ingen hemmelighet at selskapet selv er overrasket over hvor svakt aksjen har utviklet seg etter gode data fra alle hold.

Så når markedet ikke ikke klarer å regne på det, må selskapet gjøre det for oss og vise hva dataene faktisk er verdt der ute i det kliniske landskapet.
Håper de klarer å innfri på dette, fordi det finansielle markedet har ikke samme kalkulatoren foran seg som selskapet :wink:

image

5 Likes

5% ned og 5% opp er like langt. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Det er jo det det desverre ikke er :frowning:

17 Likes

Holder den seg der den er pt (8.80) så anser jeg det som en «akseptabel» nedgang.

Hvorfor: Uansett om børsmeldingen var av liten betydning (noe den er), så vil det alltid være noen som tolker det mer negativt enn situasjonen tilsier. Dette handler om å kjenne selskapet og historikken, og tolkning av meldte resultater i helhet, kontra det å lese en børsmelding isolert sett.

Ser frem til CMD og videre inn i 2021 :ok_hand:t3: