Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Er det virkelig folk som selger seg ut i dag😳

1 Like

Jeg tipper forventningen til CMD er, at selskabet - efter fremlæggelse af svært positive kliniske resultater - helt eller delvist søger finansiering i markedet til de kommende registreringsstudier. Belært af tidligere erfaringer vil flere sandsynligvis søge at reducere eksponeringen i tilfælde af en rettet emission - med tanke på at forsvare positionen via lavere indgang (dvs. bevare den relative position uden at tilføre yderligere kapital).

Det er jo ultimativt et bet man tager som aktionær, for i fald selskabet kan dele nyheden om finansiel støtte fra fx Merck, da kommer man til at vente længe på indgang under 10,00 NOK. Men … uanset det ene eller andet, så nærmer selskabet sig stille og roligt målet om at stå med svært stærke udlæsninger i to registreringsstudier og som nævnt flere gange tidligere er strategien til selskabet at sælge IP efter fase 2.

3 Likes

Slettet😉

Det er vel bare to ting som er sikkert, skatt og døden…

4 Likes

og skatt skal vi betale med glede, helst mye av den, for det er bare deler av gevinsten :wink:

4 Likes

Når børsen åpnet kl 9 på mandag, så fortsatte auksjonen på TRVX en god stund etter dette (i følge nordnet). Hva er årsaken til det?

Hva er årsaken til, igjen i følge nordnet, at handel pauses og erstattes for en periode med auksjon innenfor børsens åpningstider?

1 Like

image

Åpnet vel 15% opp tror jeg, brøt CB i auksjonen regner jeg med…

2 Likes

Funktionen kaldes “circuit breaker” (CB) og er en softwarebaseret algoritme, der løbende overvåger handlen i et papir og initierer stop i handlen med efterfølgende auktion (varighed á 5 minutter), når kursen falder/stiger over en grænseværdi.

I tillæg kan jeg nævne at CB er et generelt design pattern, der bruges i implementeringen af mange former for software; det hjælper til at sikre systemet mod uventede og unormale situationer og ses ofte i kombination med en såkaldt eksponentiel back-off strategi…

3 Likes

Jeg har i det minste fjernet siste rest av uro knyttet til emi short term (60-90 dager), men er likevel spent på reaksjonen i markedet etter CMD. Nærmest uavhengig av innhold.

Mange takk :slight_smile: har ikke sett (lagt merke til) det før, men nå opplevd det 2x på en og samme uke (jin hui var den andre)

Med utgangspunkt i den lave prisen på TRVX og alle de gode resultatene så ligger det en “reprising i luften” tror jeg.
Med gode nyheter formidlet nå i nær fremtid så lurer jeg på om følgende vil skje:

1. TRVX serverer gode resultater
  2. Aksjen stiger
  3. Kapitaliseringen er overstått en kveld (overstått på noen timer og kraftig overtegnet). Store kapitalsterke investorer er kjøpergruppen.
  4. Reperasjons-emi blir vedtatt.
  5. Stor fortjeneste pr TRVX aksje er et faktum til stor ergelse for de som har sittet på gjerdet det siste 1/2 året , hehe.
2 Likes

Nei, den kan sløyfes. Bare bortkastet tid.

Edit: Egentlig kan de bare levere resultatet , også bli enig om oppkjøp.

2 Likes

Er helt enig men det er vel ikke noe valg.
Det er vel nedfelt i selskapets kjøreregler.

Men , husker PCIB sin repemi for noen år siden , det var jo en eventyrlig opplevelse å være småaksjonær den gangen.

Det blir penger av slikt

1 Like

tror du må lenger tilbake i tid

Pcib har ikke hatt repemi.
De har kun kjørt fortrinnsrettet emi med (omsettbare) tegningsretter mot eksisterende aksjonærer…
Hadde fortrinnsrettet emi på 10 kr, 7 kr og 30 kr de tre siste ihvertfall…
Det var antakelig den på 7 som omtales av ufo… (veldig off topic nå, beklager det)

1 Like

Beklager, feil tråd.

Pcib Emi desember 2016 er vel den som var en god opplevelse

4 Likes

Jepp. 5000 kr/aksje og jeg selger umiddelbart!

1 Like

Feil tråd folkens!

2 Likes

Notice of Annual General Meeting

1 Like