Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Korrekt, men selv en fremtidig kurs på vesentlig høyere nivåer endrer ikke faktum av at selskapet er feilpriset per d.d. uavhengig av fremtidig partnerskap, spons av CPI eller money up-front. Det har vel blitt nevnt inne på forumet av flere her inne at vi burde vært priset til minst 1 milliard (11,55kr/aksje), og noen har også ment mellom 2 og 3 milliarder (23,1-34,66kr).

Tar vi et lite blikk tilbake fra Edisons rapport fra 22 juni 2020 så står det:
“Our valuation has increased to NOK1.64bn or NOK21.6/share from NOK1.52bn or NOK20.0/share after increasing the success probability in our mesothelioma project to 25% from 20% and rolling the model forward. An update on the upcoming Phase I melanoma trial is the key potential catalyst this year.”

Siden evalueringen har vi blant annet:

  • inngått samarbeid med MERCK om ONCOS-102 i kombinasjon med KEYTRUDA i mesothelioma
  • inngått samarbeid med Oblique
  • fått patent for ONCOS-102 i kombinasjon med CPI
  • fått data for ONCOS-102 i mesothelioma (best in class)
  • fått data for ONCOS-102 i melanoma (best in class)
  • innsidekjøp av CSO Victor Levitysky (10k aksjer til 10kr)
  • inngått samarbeid med Papyrus Therapeutics
  • fått fast track for ONCOS-102 i mesothelioma

Blir derfor spennende å se oppdaterte analyser fremover og hva valueringen blir nå som LOA burde ha økt, men angående CMD så bør folk være tilbakeholdne med å forvente partnerskap og informasjon rundt dette. Personlig kan jeg se for meg at selskapet har rådført seg med en tredjepart angående strategi, prising og generell finansiell konsultering for å belyse disse aspektene for sine nåværende og fremtidige aksjonærer. De har selv sagt at CMD skal bidra til å vise hvordan de skal bringe verdier til sine aksjonærer, så fokuser heller på det.

Hjelper lite med en avtale verdt 200M om markedet priser selskapet opp 100M samme dag, og ned 30M dagen etter. Folk må nesten forstå hva de sitter på, hvordan det skal prises og hva fremtidig gevinst kan være ved suksess. Dette er så klart ikke selskapets jobb å ta tak i, men det er mitt inntrykk at de gjennom gjentatte E-poster fra aksjonærer nå har tatt tak i problemet. Så for alle oss som ikke har en utdannelse innen medisin, farmasi eller bioteknologi så blir forhåpentligvis torsdag en veldig berikende og belysende dag.

43 Likes

https://mesothelioma.net/mesothelioma-news/immunotherapy-drug-receives-fast-track-designation-for-mesothelioma-treatment/

18 Likes

Et par gullkorn fra lenken til @aol for de som ikke klikker seg inn:

17 Likes

Blir spennede å se når markedet i Norge får hodet ut av ræva og ser verdiene her :male_detective:

10 Likes

Det skjer vel ved “MO” :slight_smile:

Mye skriverier om FOMO før torsdagens CMD, selv vet jeg ikke helt hva man bør forvente, men med resultatene publisert så langt i kombinasjon med frittalende personer som Alex og Magnus så kan de nok by på mye snadder. :slight_smile:

6 Likes

Sitter kun i Nano, men har kikket litt på Vaxen i det siste.

Som kjent er Nano ganske nær målet med sin Betalutin.

Hvordan ligger egentlig Vaxen’s Oncos 102 ann i løypa ?

1 Like
3 Likes

Det var da voldsomt til forventningsrally🥳

2 Likes

Forventningsrally er ikke ønskelig.

Reprising nordover fordi OSE tar til vettet er derimot svært ønskelig - fra og med kommende fredag.

17 Likes

Er det virkelig folk som selger seg ut i dag😳

1 Like

Jeg tipper forventningen til CMD er, at selskabet - efter fremlæggelse af svært positive kliniske resultater - helt eller delvist søger finansiering i markedet til de kommende registreringsstudier. Belært af tidligere erfaringer vil flere sandsynligvis søge at reducere eksponeringen i tilfælde af en rettet emission - med tanke på at forsvare positionen via lavere indgang (dvs. bevare den relative position uden at tilføre yderligere kapital).

Det er jo ultimativt et bet man tager som aktionær, for i fald selskabet kan dele nyheden om finansiel støtte fra fx Merck, da kommer man til at vente længe på indgang under 10,00 NOK. Men … uanset det ene eller andet, så nærmer selskabet sig stille og roligt målet om at stå med svært stærke udlæsninger i to registreringsstudier og som nævnt flere gange tidligere er strategien til selskabet at sælge IP efter fase 2.

3 Likes

Slettet😉

Det er vel bare to ting som er sikkert, skatt og døden…

4 Likes

og skatt skal vi betale med glede, helst mye av den, for det er bare deler av gevinsten :wink:

4 Likes

Når børsen åpnet kl 9 på mandag, så fortsatte auksjonen på TRVX en god stund etter dette (i følge nordnet). Hva er årsaken til det?

Hva er årsaken til, igjen i følge nordnet, at handel pauses og erstattes for en periode med auksjon innenfor børsens åpningstider?

1 Like

image

Åpnet vel 15% opp tror jeg, brøt CB i auksjonen regner jeg med…

2 Likes

Funktionen kaldes “circuit breaker” (CB) og er en softwarebaseret algoritme, der løbende overvåger handlen i et papir og initierer stop i handlen med efterfølgende auktion (varighed á 5 minutter), når kursen falder/stiger over en grænseværdi.

I tillæg kan jeg nævne at CB er et generelt design pattern, der bruges i implementeringen af mange former for software; det hjælper til at sikre systemet mod uventede og unormale situationer og ses ofte i kombination med en såkaldt eksponentiel back-off strategi…

3 Likes

Jeg har i det minste fjernet siste rest av uro knyttet til emi short term (60-90 dager), men er likevel spent på reaksjonen i markedet etter CMD. Nærmest uavhengig av innhold.

Mange takk :slight_smile: har ikke sett (lagt merke til) det før, men nå opplevd det 2x på en og samme uke (jin hui var den andre)

Med utgangspunkt i den lave prisen på TRVX og alle de gode resultatene så ligger det en “reprising i luften” tror jeg.
Med gode nyheter formidlet nå i nær fremtid så lurer jeg på om følgende vil skje:

  1. TRVX serverer gode resultater
  2. Aksjen stiger
  3. Kapitaliseringen er overstått en kveld (overstått på noen timer og kraftig overtegnet). Store kapitalsterke investorer er kjøpergruppen.
  4. Reperasjons-emi blir vedtatt.
  5. Stor fortjeneste pr TRVX aksje er et faktum til stor ergelse for de som har sittet på gjerdet det siste 1/2 året , hehe.
2 Likes