Er det virkelig folk som selger seg ut i dag😳
Jeg tipper forventningen til CMD er, at selskabet - efter fremlæggelse af svært positive kliniske resultater - helt eller delvist søger finansiering i markedet til de kommende registreringsstudier. Belært af tidligere erfaringer vil flere sandsynligvis søge at reducere eksponeringen i tilfælde af en rettet emission - med tanke på at forsvare positionen via lavere indgang (dvs. bevare den relative position uden at tilføre yderligere kapital).
Det er jo ultimativt et bet man tager som aktionær, for i fald selskabet kan dele nyheden om finansiel støtte fra fx Merck, da kommer man til at vente længe på indgang under 10,00 NOK. Men … uanset det ene eller andet, så nærmer selskabet sig stille og roligt målet om at stå med svært stærke udlæsninger i to registreringsstudier og som nævnt flere gange tidligere er strategien til selskabet at sælge IP efter fase 2.
Slettet😉
Det er vel bare to ting som er sikkert, skatt og døden…
og skatt skal vi betale med glede, helst mye av den, for det er bare deler av gevinsten
Når børsen åpnet kl 9 på mandag, så fortsatte auksjonen på TRVX en god stund etter dette (i følge nordnet). Hva er årsaken til det?
Hva er årsaken til, igjen i følge nordnet, at handel pauses og erstattes for en periode med auksjon innenfor børsens åpningstider?
Åpnet vel 15% opp tror jeg, brøt CB i auksjonen regner jeg med…
Funktionen kaldes “circuit breaker” (CB) og er en softwarebaseret algoritme, der løbende overvåger handlen i et papir og initierer stop i handlen med efterfølgende auktion (varighed á 5 minutter), når kursen falder/stiger over en grænseværdi.
I tillæg kan jeg nævne at CB er et generelt design pattern, der bruges i implementeringen af mange former for software; det hjælper til at sikre systemet mod uventede og unormale situationer og ses ofte i kombination med en såkaldt eksponentiel back-off strategi…
Jeg har i det minste fjernet siste rest av uro knyttet til emi short term (60-90 dager), men er likevel spent på reaksjonen i markedet etter CMD. Nærmest uavhengig av innhold.
Mange takk har ikke sett (lagt merke til) det før, men nå opplevd det 2x på en og samme uke (jin hui var den andre)
Med utgangspunkt i den lave prisen på TRVX og alle de gode resultatene så ligger det en “reprising i luften” tror jeg.
Med gode nyheter formidlet nå i nær fremtid så lurer jeg på om følgende vil skje:
- TRVX serverer gode resultater
- Aksjen stiger
- Kapitaliseringen er overstått en kveld (overstått på noen timer og kraftig overtegnet). Store kapitalsterke investorer er kjøpergruppen.
- Reperasjons-emi blir vedtatt.
- Stor fortjeneste pr TRVX aksje er et faktum til stor ergelse for de som har sittet på gjerdet det siste 1/2 året , hehe.
Nei, den kan sløyfes. Bare bortkastet tid.
Edit: Egentlig kan de bare levere resultatet , også bli enig om oppkjøp.
Er helt enig men det er vel ikke noe valg.
Det er vel nedfelt i selskapets kjøreregler.
Men , husker PCIB sin repemi for noen år siden , det var jo en eventyrlig opplevelse å være småaksjonær den gangen.
Det blir penger av slikt
tror du må lenger tilbake i tid
Pcib har ikke hatt repemi.
De har kun kjørt fortrinnsrettet emi med (omsettbare) tegningsretter mot eksisterende aksjonærer…
Hadde fortrinnsrettet emi på 10 kr, 7 kr og 30 kr de tre siste ihvertfall…
Det var antakelig den på 7 som omtales av ufo… (veldig off topic nå, beklager det)
Beklager, feil tråd.
Pcib Emi desember 2016 er vel den som var en god opplevelse
Jepp. 5000 kr/aksje og jeg selger umiddelbart!
Feil tråd folkens!