Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Konfirmasjonsfest og røde tall uten inntekter. Ja Finansavisen er som alltid “gode” til å reklamere for Targovax :sweat_smile:

4 Likes

Ser også Sonia Quaratino foreslås som nytt styremedlem i Targovax.

2 Likes

Jeg oppdaget nettopp at Merck er bronsepartner til Sarpsborg 08. :blue_heart::soccer::grinning_face_with_smiling_eyes:

Det sier vel alt … :joy:

:ok_hand:

1 Like

Skal de samarbeide om menns fertilitet?
Hvor kan man melde seg på??

Tror ikke vi Targovax-aksjonærer har behov for sånt, @Ramsess.

Vi har jo great balls of fire. :fire::fire::fire:

2 Likes

Hvordan ser de kvindelige “behandlere” ud det er mere vigtigt.

2 Likes

Hva tror folk her om emisjoner i Trvx. Synes dere det kunne vært bedre å hentet mer penger på en gang, eller hente penger hvert år?
Dette har jeg spurt radium om, som tok dette opp med ledelsen i trvx, de så ingen problem med det bla forrige emisjon, noe jeg synes å være lite penger i kassa.
Mine tanker om dette (bare for å se om det er kun jeg som sitter med dette synet) ? ;

  • hent mer penger, slik at behovet for emisjoner ikke kommer like ofte
  • da vil kanskje selskapet få en bedre kursutvikling, da «emisjonsfrykten» ikke henger over verdipapiret
  • er det lenger mellom emisjoner, kan vi få større kursstigning på nyheter og dataslipp
  • jo høyere kurs, desto mer penger kan hentes neste emisjon

Jeg ønsker at trvx gjennomfører større emisjoner, slik at de ikke kommer hvert eneste år.
Gigaemisjon > små emisjoner
Er folk enig i dette, eller uenig?

Kjør debatt

5 Likes

Gigaemisjon for å dekke ALT er mindre aksjonærvennlig enn mindre emisjoner som dekker kostnader til neste “value inflection point” eller hva man nå kaller det

2 Likes

Jeg sier ikke den skal dekke alt, men dekke noen år frem i tid. Ultimovacs har hatt mye cash lenge, og har hatt en flott kursutvikling. Selvfølgelig har nyhetene i aksjen påvirkning uansett hverken opp eller ned.m, men jeg tror vi kunne fått en penere utvikling i aksjen med mer penger på bok.

Du sier det er mindre aksjonærvenlig for mindre investorer, skjønner hva du mener med dette. Ser man likevel på andre siden, faller en aksje ofte under emisjonskurs etter den er satt. Da er jo dette en ypperlig måte for oss små å kjøpe aksjer tilsvarende utvanningen i det åpne markedet?

Kun tanker fra en som ønsker å lære mest mulig, setter pris på flere synspunkt :+1:t3:

1 Like

Emisjoner må jo ha en hensikt og så lenge emisjonene har forankring i runway’en så er det uproblematisk. Jeg sier ikke at jeg er enig, men Targo er idag finansiert til studien i Melanoma starter, gitt guidingen idag på 1H 2022. Samtidig er utøvelse av TG opsjonen noe som kan gi ett kvartal ekstra.

Jeg mener at emisjonsfrykten henger som et vått håndkle over denne aksjen, men det er aksjonærenes manglende forståelse for selskapet sin skyld like mye som det er selskapet sin skyld.

3 Likes

Jeg synes dagen i dag bærer preg av at ledelsen i TRVX mener at de vil få med en partner som vil bidra sterkt til finansieringen.

5 Likes

Helt enig med denne.

Partner inn i 2021 gir mening, det gjør emisjon også…

De har jo veldig mange referanse dealer å støtte seg på nå i samme sektor, så summen burde dekke det meste av kostnader for dagens pipeline… så er det alt det andre MJ nevner da :slight_smile:

La merke til denne først nå: Potential mutRAS trial announcements H1 2021

1 Like

De vil nå “trykke på litt” ift Merck og det kan godt føre til en bra avtale.

6 Likes

Emisjonen i oktober var grei etter mitt syn. Den gir dem tid til å få ut data, få de ut til mulige samarbeidspartnere og investorer.

Kapital kan hentes på andre måter enn gjennom en emisjon.

Bet meg også merke i den siste setningen der sjog.

Forøvrig link til dagens presentasjon i pdf:

8 Likes

Virker nesten som om de venter på 21/24mnd data før de går videre her…

2 Likes

Ja og de kan komme allerede neste uke.

1 Like

Tror jeg også. 21 mnds data kommer sannsynligvis neste uke?eller hvilken dag som helst egentlig

1 Like

Jeg tipper onsdag kl 0700😄 Da er de 100% på merket👍

2 Likes