«Lånt» fra HO:
illuminati
I dag kl 17:30
En meget oppklarende CMD, alle presentasjonene var godt fundert og forklarende, VL briljerte med sin
kunnskap og Oncos 111 vil bli en ny vinner selvfølgelig frem i tid.
Først litt om mesothelioma, merket
meg at de tonet ned neste studie men også hva MJ sa om resultater vi venter på, han smilte når han fortalte at Oncos uten CPI overgår SOC med god margin. Husk, dette studiet er en livsforlengelse hvor CR er lite sannsynlig, kostnader for behandling vil bli langt billigere uten CPI og TRVX kan putte alt i egen kasse. Kan Oncos nesten doble OS i forhold til chemo alene kan et alternativ være en studie uten Merck. Slik stillingen er i dag er Merck kunn en nisse på lasset med bare spons av produktet, med oppnådde resultater trenger de ikke lengre Merck og vi har fortsatt ikke nådd OS for studien, vi venter spent på neste avlesning. Med FT (Fast Track) tror jeg flere CPI produsenter kunne tenke seg en billett til denne studien, her er det ikke lengre bare spons de sikter mot, meget godt jobbet av MJ og VL.
Melanoma, er det noen som tviler på resultatet etter denne CMD og diverse presentasjoner, et registrerings studie uten kontroll-arm og en mulig AA skal vi ikke kimse av og igjen tror jeg de står ganske fritt for valg av PD-L1 partner. Misforstå meg rett, Merck er selvfølgelig ikke et dårlig valg av partner men det skader ikke forhandlingene om en har flere å velge mellom. Fra før har TRVX et samarbeid med AZ, i melanoma studien betalte TRVX for CPI så ingen forpliktelser. Det BP som signerer en avtale her blir naturlig også tilbudt et partnerskap i meso-studien, derfor kan det være greit å ha denne i skuffen inntil melanoma-partner er valgt, en grei bonus for den som signerer en fornuftig avtale på melanom. PI ønskt en studie i 1-linje melanom på 500 pasienter kanskje tenkte han på Oncos som et alternativ her, i tillegg er PoC bevist for solide tumorer med Oncos som igjen åpner for flere nye muligheter.
Til de som bare fokuserer på fremtidig finansiering, nedturen neste gang om det blir en neste gang bekymrer meg lite.
Redigert i dag kl 17:34