«Lånt» fra HO:
I dag kl 17:30
En meget oppklarende CMD, alle presentasjonene var godt fundert og forklarende, VL briljerte med sin
kunnskap og Oncos 111 vil bli en ny vinner selvfølgelig frem i tid.
Først litt om mesothelioma, merket
meg at de tonet ned neste studie men også hva MJ sa om resultater vi venter på, han smilte når han fortalte at Oncos uten CPI overgår SOC med god margin. Husk, dette studiet er en livsforlengelse hvor CR er lite sannsynlig, kostnader for behandling vil bli langt billigere uten CPI og TRVX kan putte alt i egen kasse. Kan Oncos nesten doble OS i forhold til chemo alene kan et alternativ være en studie uten Merck. Slik stillingen er i dag er Merck kunn en nisse på lasset med bare spons av produktet, med oppnådde resultater trenger de ikke lengre Merck og vi har fortsatt ikke nådd OS for studien, vi venter spent på neste avlesning. Med FT (Fast Track) tror jeg flere CPI produsenter kunne tenke seg en billett til denne studien, her er det ikke lengre bare spons de sikter mot, meget godt jobbet av MJ og VL.
Melanoma, er det noen som tviler på resultatet etter denne CMD og diverse presentasjoner, et registrerings studie uten kontroll-arm og en mulig AA skal vi ikke kimse av og igjen tror jeg de står ganske fritt for valg av PD-L1 partner. Misforstå meg rett, Merck er selvfølgelig ikke et dårlig valg av partner men det skader ikke forhandlingene om en har flere å velge mellom. Fra før har TRVX et samarbeid med AZ, i melanoma studien betalte TRVX for CPI så ingen forpliktelser. Det BP som signerer en avtale her blir naturlig også tilbudt et partnerskap i meso-studien, derfor kan det være greit å ha denne i skuffen inntil melanoma-partner er valgt, en grei bonus for den som signerer en fornuftig avtale på melanom. PI ønskt en studie i 1-linje melanom på 500 pasienter kanskje tenkte han på Oncos som et alternativ her, i tillegg er PoC bevist for solide tumorer med Oncos som igjen åpner for flere nye muligheter.
Til de som bare fokuserer på fremtidig finansiering, nedturen neste gang om det blir en neste gang bekymrer meg lite.
Redigert i dag kl 17:34
Godt fundert og spennende tanker. Forfatteren ble vel kastet ut fra TI pga. stadig emisjonsprat og generelt ØS-hat, men vedkommende leverer gode innlegg også.
TRVX har cash i ca. 1 år til. Om slike samtaler som over foregår as we speak, er det grunn til å tro at kontantbeholdningen er stor nok herfra og inn i evigheten. Da er det deilig å allerede sitte på raketten, tungt og trygt lastet!
2021 blir et avgjørende år for selskapet. De har hele tiden pekt på dataene i Mesothelioma og at det skulle være førstevalget - korteste vei til markedet. Nå har de endret strategi og forhåpentligvis er grunnen at noen andre tar produktet videre. Om grunnen er manglende avtale/interesse for videre finansiering så var vel ikke dataene gode nok. Ledelsen har også antyder sterkt en ny avtale for TG. Innfrir ikke forventningene kan det bli en tung og lang ørkenvandring.
På Forumet til Hegnar fant jeg dette innlegget fra «focuss» som bør leses av for de som ikke helt forstår hvordan Oncos-102 virker:
«Det viser at Oncos-102 aktiverer immunsystemet til å angripe kreften, ikke bare lokalt men i hele kroppen. Virkningen var så sterk at selv svulster som ikke ble lokalt behandlet forsvant totalt. Og altså, på pasienter hvor Keytruda ikke virker lengre. Verdens mest omsatte legemiddel i musd fixet det ikke alene, men i kombinasjon med Oncos-102 ble det dynamitt.
Virkemåten til Keytruda (CPI) er at den den tar bort beskyttelsen av kreftcellene fra å bli angrepet av immunforsvaret. Noen ganger er ikke det nok da immunforsvaret er for svakt. Da kommer Oncos 102 inn og forsterker angrepet av immunforsvaret. Da må kreftcellene gi opp. Populært beskrives gjerne den kombinerte virkemåten som med bilkjøring. CPI tar av håndbrekket men bilen flytter seg ikke. Da kommer Oncos 102 og gir gass. Da skjer det vi vil skal skje. Bilen fyker av gåre.»
Ja savner noe tydelig svar på hvorfor meso nå ikke prioriteres, mens melanom skal? Virket for meg at de venter på litt mer resultat før merck har en større plan her
Et hurtigt spørgsmål; hvorfor venter de til 2022 - altså et helt år - på at opstarte næste trial? Hvad skal der ske for TRVX i resten af 2021??
Det er helt normalt at det tar et år med planlegging og studiedesign, dialog med myndigheter, og rekruttering av studiesentre før man får inn første pasient. Spesielt om det er tenkt å være en registreringsstudie.
Tak for info👍
Syns de sa det ganske tydelig jeg da at de avventer til mOs er avgjort, også da skal de diskutere videre med merck.
De har nok allerede en dialog gående, men lengden på mOs vil nok avgjøre hvor mye penger dette avgjør
Jeg forstod også det slik at de venter på mere data ift mOS i mesoteliom før de går videre.
Fikk ikke sjekket datoene nærmere, men mener at det ble nevnt at vi burde kunne få 21 måneders data for nettopp mesoteliom kommende uke.
For mesoteliom var mOS likt med beste studie frem til dataslipp i slutten av november, altså 18 måneders data. Hvis mOS ikke er blitt satt ved 21 måneder så betyr det intet mindre enn at Oncos er best på mesoteliom.
Og husk; Oncos har effekt på alle varianter av mesoteliom. Ny SoC (registrert ~oktober 2020) basert på CPI`ene IPI og Nivo får kun godkjennelse varianten av mesoteliom som rammer 15-20% av pasientene…
Oncos har effekt på 100% av pasientene og har som minimum like bra mOS som behandlingen nevnt over.
1+1= ?
«21 mnd data neste uke»
Dette stemmer.
Og hvis resten av det du skriver stemmer @Bob_le_Plast , så er jo meso en no brainer. Så jeg forstår ikke skepsisen og negativiteten til enkelte. Det kan jo ikke være vanskelig å forstå at BP ikke kaster penger etter data som ikke har endepunkt.
Ift melanom så mistenker jeg at de kanskje avventer dette til meso. Jeg kjenner ikke til fremgansgmåte i biotek men mulig er det bedre å sitte med to forhandlingskort enn et osv?
(Deleted)
Er avstanden til målet (tiden) blitt kortere etter CMD?
Hvor står TRVX i spørsmålet “ferdig produkt” i forhold til NANOV?
Hvorfor går NANOV opp i skyene mens TRVX knapt rører på seg?
Tror ikke investorene på det som ble opplyst på CMD?
Der er vel opstået en række spørgsmål som tydeligvis kræver nærmere forklaring fra ledelsen, før markedet for alvor køber ind på præmissen; jeg har selv gjort mig en række tanker som jeg agter at dele her senere.
Jeg tror dessverre den er blitt lengre og mer usikker.
Hør når Øystein avslutter presentasjonen 2.12.40. Tyder på laber interesse og få som deltok på presentasjonen. Dessverre er jeg mer usikker på selskapet nå enn før presentasjonen.
Da er det bare å selge seg ut da😊
Mer usikker nå? Skjønner ikke hva som er mer usikkert nå!
ACCELERATED APPROVAL IN ANTI-PD1 REFRACTORY MELANOMA IS OUR PRIORITY
Rationale
• Highly competitive clinical data
• No standard of care
• Fast route to market
Preliminary trial design – registration directed
• Single arm, < 200 patients
• Refractory status
• Primary endpoint: ORR
• Focus: systemic effect and
durability
• Dosing: similar to part 2
Next steps
• Conclude trial design discussions with KOLs in US, EU and Australia
• Consult with FDA & other regulatory authorities to secure path forward
• Explore opportunities for collaboration partners
• Target first patient 1H 2022
Ting tar uansett litt tid! Soug sier «vi vil ikke gi bort noe gratis heller» i.f.h til partner! Tror faktisk Targovax gjør seg litt kostbar! Tror ikke du lander en BP avtale i løpet av 2-3 mnd etter data slippet fra melanom! Alexander N. Shoushtari, bruker ikke tid på Targovax, hvis det ikke er noe der! De har nok fått klare råd fra advisory board med tanke på veien videre! Spennende tider. I Mesotheliom, har de hele veien sagt de vil vente med neste steg til de får mOS. Fast track, fra FDA!!!
Colorectal med Astraz… o.s.v…