Glad Australia will be included in future melonoma study. As an Australian, incidence rates of melonoma there are very high (without actually checking), but from personal family/friends experience. Will bode well for recruitment i feel.
Ville ikke det beste være å snakke aksjen opp for å kjøpe noe som faktisk stiger i verdi da?
Tilbake til tema.
Australia had the highest rate of melanoma in 2018, followed by New Zealand
|1|Australia
|2|New Zealand
|3|Norway
|4|Denmark
|5|Netherlands
|6|Sweden
|7|Germany
|8|Switzerland
|9|Belgium
|10|Slovenia
Jeg tipper de trenger 30++ sites for 200 pasienter. Kan være greit å fokusere på EU…
Nytt innlegg fra skribenten på HO:
«Hva er argumentet for å hente penger i dag til et studie som starter opp i Q1, 22 (melanoma) ?
Normalt henter de penger et halvår før kassa er tom, med IOV opsjonen på plass rekker kassa ut Q2, 22. Personlig tipper jeg at meso-studien i sin helhet vil bli sponset av Merck, vi venter mOS data 21 mnd. i slutten av neste uke, har mOS økt fra 18.2 til 21,2 mnd. kan vi forvente fortsatt økning frem mot siste avlesning 24 mnd. Med slike data og i tillegg ODD og FT trenger ikke TRVX lengre Merck og hvorfor skal TRVX bruke tid og penger og samtidig komplisere studien med en CPI de ikke trenger. CPI kompliserer studien og gjør behandlingen vesentlig dyrere til sluttbruker og det vektlegger FDA. Kanskje må de skru litt på studie-oppsettet som forlenger oppstart men sluttproduktet blir uten tvil et enklere og billigere produkt uten CPI. Merck og TRVX har skiftet plass, TRVX er nå i førersetet og det forhandles om to indikasjoner, melanoma og mesotheiloma. Merck slipper ikke unna med bare spons, Merck har også konkurrenter, TRVX har ingen i disse indikasjonene. Vi har et styre som har vært ute en vinterdag tidligere, i tillegg til MJ og VL sin faglige og regulatoriske kompetanse.
Blir Targovax innvilget SoC i mesotheiloma betyr det mange penger i kassa til Merck, 20k tilfeller per/år USD 100k/behandling er lik USD 2 milliarder/år i minst 7 år (FT & ODD). Å legge USD 30 mill + CPI på bordet til finansiering av hele studien bure være et enkelt valg for Merck. Jeg kjenner ingen som ikke ville tatt et bet med 73 i odds på en LOA rundt 30%».
Han henviser til Corona, og at det derfor håpes at det er flere folk i rommet neste gang.
Jeg mener veien til markedet er mer usikker nå en før presentasjonen. Nå får vi se hva som skjer med Mesothelioma der det nå også er fast track. Jeg synes at selskapet var ganske passive i hvilke forventninger de hadde videre. Jeg har vanskelig med å se hva som var så positivt med tanke på videre samarbeid, finansiering, tidsforløp samt TG-plattformen. Selv om dataene så langt er gode/best, kan tidsbruken og ny teknologi innhente selskapet. Her er det ikke premie til de som blir nummer to eller tre.
Kan være. Håper du har rett
Premiene til nr2 og nr3 har vært tidlig oppkjøp. Det er ganske stor sjanse at nettopp det skjer med Targovax snart også, men til langt høyere pris såklart:wink:
Helt enig - slik oppfattet jeg det også!
Mens mange venter på mOS-tall på tråden de neste dagene, tildeles Fast Track av FDA. Synes det er merkelig at så få ikke ser en sammenheng. Skulle mOS vært oppnådd vil jeg anse FT som tryning av FDA. Men de vet nok bedre.
Hvis mOS ender opp mellom 18 og 21 mnd så er tydeligvis folk helt blinde på at
A) oncos fungerer på alle sub-indikasjoner innen mesoteliom
B) har er en svært fordelaktig bivirkningsprofil ift konkurrerende behandlinger
C) som minimum har like gode data sammenlignet med eks kombinasjonen med cpi’ene IPI og NIVO, men da hos alle pasientene
D) som eneste behandling mest sannsynlig kan vise til systemisk (abskopal) immunrespons. Det ligger i cpi’enes natur at man ikke vil gå tilsvarende
E) pdd kan man øke antall injeksjoner av oncos i tumorene og med høy sannsynlighet forvente tilsvarende bedring i effekt
Ser vi forøvrig på melanomdataene så var det i pasientgruppen som fikk 12 injeksjoner oncos kombinert med keytruda mange flere med stage IV sykdom - her var det mange svært syke. Hvis man kan starte tidligere på friskere pasienter bør man også forvente bedre respons - uavhengig av indikasjon.
Det er altså allerede mulig å se bedre effekt med modifiserte protokoller.
Forøvrig mener jeg påstanden lenger opp om at veien til markedet “er mer usikker nå enn før presentasjonen” er hinsides enhver rasjonell tankegang.
Så vi på samme presentasjon?
Usikkerhet er ikke nødvendigvis kun negativt, det kan også være positivt, noe man ikke vet før man får avklart de usikre momentene på godt og vondt
De har knall data i begge indikasjoner og svaret på “skurringen” tror jeg har med standard of care å gjøre.
De vil nå markedet raskere og lese ut data mye tidligere i refractory melanoma. Ref Alex sine slides og cohort 1 data, vet vi at initiell respons ink systemisk effekt også indikeres og kan leses av tidlig (9-15 uker).Her er de åpne og sier at de går for accelerated approval. En smart og troverdig variant da det ikke er noen SOC for indikasjonen.
Tross fast track og oprhan drug designation som de har i mesothelioma, finnes det nå en standard of care i 1linje meso og den kommer H2 2021 til å bli utfordret av Merck når de leser ut sin store 1linje studie. De nevner også under CMD at survival vil avgjøre utviklingen videre, så spørs det om de venter på en bekreftelse før de annonserer noe nytt her.
Min konklusjon er at veien til markedet for oncos-102 er mye raskere i melanoma, men mye tryggere i mesothelioma. Som aksjonær er det ønskelig å kjøre begge studier samtidig, noe jeg håper de får avklart etter 21/24mnd meso data.
Ikke for å hause, men vi vet vel at vi ender over 18 mnd for mOS, og med meldingen som jeg venter neste uke, så kan vi også få beskjed at mOS også overstiger 21 mnd.
Ække haus, det kan fort skje. Så hvis de melder at mOS ennå ikke er nådd er det utelukkende positivt.
That in mind; Når man må vente i nesten to år på å få vite hvor gode dataene er, så kan det kanskje vise at TTT nødvendigvis ikke er negativt.
Trenger ikke å vente i 2 år når det er singel arm. Blir avlesninger underveis