Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Hvis mOS ender opp mellom 18 og 21 mnd så er tydeligvis folk helt blinde på at
A) oncos fungerer på alle sub-indikasjoner innen mesoteliom
B) har er en svært fordelaktig bivirkningsprofil ift konkurrerende behandlinger
C) som minimum har like gode data sammenlignet med eks kombinasjonen med cpi’ene IPI og NIVO, men da hos alle pasientene
D) som eneste behandling mest sannsynlig kan vise til systemisk (abskopal) immunrespons. Det ligger i cpi’enes natur at man ikke vil gå tilsvarende
E) pdd kan man øke antall injeksjoner av oncos i tumorene og med høy sannsynlighet forvente tilsvarende bedring i effekt

Ser vi forøvrig på melanomdataene så var det i pasientgruppen som fikk 12 injeksjoner oncos kombinert med keytruda mange flere med stage IV sykdom - her var det mange svært syke. Hvis man kan starte tidligere på friskere pasienter bør man også forvente bedre respons - uavhengig av indikasjon.

Det er altså allerede mulig å se bedre effekt med modifiserte protokoller.

23 Likes

Forøvrig mener jeg påstanden lenger opp om at veien til markedet “er mer usikker nå enn før presentasjonen” er hinsides enhver rasjonell tankegang.

Så vi på samme presentasjon?

22 Likes

Usikkerhet er ikke nødvendigvis kun negativt, det kan også være positivt, noe man ikke vet før man får avklart de usikre momentene på godt og vondt :slight_smile:

3 Likes

De har knall data i begge indikasjoner og svaret på “skurringen” tror jeg har med standard of care å gjøre.

De vil nå markedet raskere og lese ut data mye tidligere i refractory melanoma. Ref Alex sine slides og cohort 1 data, vet vi at initiell respons ink systemisk effekt også indikeres og kan leses av tidlig (9-15 uker).Her er de åpne og sier at de går for accelerated approval. En smart og troverdig variant da det ikke er noen SOC for indikasjonen.

Tross fast track og oprhan drug designation som de har i mesothelioma, finnes det nå en standard of care i 1linje meso og den kommer H2 2021 til å bli utfordret av Merck når de leser ut sin store 1linje studie. De nevner også under CMD at survival vil avgjøre utviklingen videre, så spørs det om de venter på en bekreftelse før de annonserer noe nytt her.

Min konklusjon er at veien til markedet for oncos-102 er mye raskere i melanoma, men mye tryggere i mesothelioma. Som aksjonær er det ønskelig å kjøre begge studier samtidig, noe jeg håper de får avklart etter 21/24mnd meso data.

14 Likes

Melanom kan også åpne opp for nye indikasjoner

8 Likes

Har ikke sett før, interessant, beklager om den er delt tidligere.

7 Likes

Ikke for å hause, men vi vet vel at vi ender over 18 mnd for mOS, og med meldingen som jeg venter neste uke, så kan vi også få beskjed at mOS også overstiger 21 mnd.

9 Likes

Ække haus, det kan fort skje. Så hvis de melder at mOS ennå ikke er nådd er det utelukkende positivt.

That in mind; Når man må vente i nesten to år på å få vite hvor gode dataene er, så kan det kanskje vise at TTT nødvendigvis ikke er negativt.

1 Like

Trenger ikke å vente i 2 år når det er singel arm. Blir avlesninger underveis :wink:

2 Likes

Hehe, neste steg ja.

Men vi venter jo på mOS i mesoteliom, og der er vi over 21 mnd inn i ventingen :slight_smile:

2 Likes

Investorene fryktet emisjon rett etter CMD. Når de ser at dette ikke kom eller behøves på en god stund enda, kjøper de seg rolig inn igjen. Det kan komme avtaler i både mesoteliom og melanom som fjerner all finansieringsbehov for fremtiden. Kina avtale for TG kan også komme når som helst. Nano bølgen er snart over, og da skal de som selger seg ut av den inn igjen i blant annet trvx.

2 Likes

Litt usikker på om den bølgen gir seg med det første… Det var rimelig greit sprengstoff det de kom med på torsdag. Så mye sprengstoff at omtrent samtlige farmaselskaper er grønne av misunnelse vil jeg tro :partying_face:

Nå blir det opp til Targovax å melde enten utlisensiering av mesothelioma eller melanom, så går det vegg-i-mellom her også :muscle:

Magnus har lovet markedet at ONCOS 102 skal bli 1L i mesothelioma. Allikevel snakket de kun 3 minutter om studiet på CMD. Her lukter det en kanondeal med utlisensiering, upfront og milestones basert på Fast Track og ny rekord i mPFS for pasientgruppen.

16 Likes

Er nesten der at jeg tror Targo har done deal i Meso og at det var grunnen til lite fokus på den og mest fokus på melanoma.

Men det er nå engang meg og jeg kan definitivt ikke karakteriseres som objektiv for tiden :smiley:

13 Likes

For Viralytics gikk vel ca 3 mnd fra dataslipp på CAVATAK før de var kjøpt opp av Merck :wink: “våre data” er vel sålangt mer lovende.

https://viralytics.com/wp-content/uploads/2014/05/171112-FINAL-SITC-Nov-12-2017.pdf

10 Likes

Og mOS :slight_smile:

De annonserer 21mnd denne uken (tror vi), men den kan strengt tatt ikke være negativ? Selv hvis mOS blir satt, så ligger de øverst

2 Likes

Det var selvsagt positivt for Nano å få økt rekruttering. Men finansieringsbehov og mange slitne investorer vil nok holde denne nede en stund til. Jeg håper selvsagt de lykkes og at trofaste aksjonærer får lønn som fortjent, men selskapet bruker mye penger og de må nok uansett ha en emisjon til før de er i mål.
100 % stigning på en uke er bra for de som ønsker en utgang eller reinvestere noe av pengene i flere selskaper som feks trvx.

Om mOS var nådd, hadde det vært meldepliktig før avlesning?

Randomisert studie, så det kan de ikke vite før avlesning. Targovax sine “cavatak data” blir 3 mnd neste uke :slight_smile:

1 Like

Targo sine data er mye bedre enn Cavatak i melanoma.

For Cavatak var pasientene CPI (CTLA4) - naive, og det vises i den figuren med at forventet ORR fra CTLA4 CPI alene skal være mellom 10-20%.

Targo sine pasientere er Stage III og IV samt at de fleste (alle) er CPI refractory (ikke-responderende).
Targo har altså både fått CR samt at pasientene igjen responderer på CPI.

Targo sine data er MYE bedre enn Cavatak!

17 Likes

Denne likte jeg!

Lovende å se at økte doseringer ga såpass heftig immunrespons!

9 Likes