Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Det er vel det springende punktet. Vil noen, og i så fall når, se forretning basert på de gode resultatene? Eller vil de bare forbli gode og lovende data?

Der vet man aldri. Det finnes mye lovende som har blitt liggende i skuffene rundt om.
Selv han som oppfant hjulet, greide ikke å gjøre butikk av det.

Men dagen i dag er nok et solid skritt i riktig retning.

1 Like

Skjønner hva du mener, og er veldig enig; selskapet MÅ klare å sette noen ord på hva dette er verdt.

Hvis de ikke klarer å omsette klasseledende data til penger i verdens mest lønnsomme (lovlige) bransje så snakker man om vanskjøtsel! Det tror jeg ikke noe på, jeg tror styreleder forstår sitt ansvar og hjelper til med å lande en del og vise til fremdrift. Fortsatt har vi ikke hørt et kvekk fra han riktig nok, han burde se på callen til NANO’s Q4 og lære seg hvordan man som styreleder med rette bør og kan skryte av klinisk fremdrift og unike posisjon.

Det er ikke alle som leser alle presentasjoner på hjemmesiden, så det at en frontfigur står frem foran hele analyse- og fondskorpset og slår seg stolt på brystet over resultater har aldri skadet noen.

Jeg synes oppriktig at fremtoningen på CMD var halvlaber og preget av lite engasjement.
Har de resignert; er det for vanskelig å hente nok cash til studier når selskapet ikke evner å skape nok engasjement og stigning i MCAP, eller er de bare skikkelig bakpå fordi om en måned eller to så kommer en deal som slår pusten ut av alle?

Hard to tell, men at det trengs et energipåfyll ett eller annet sted, alternativt en avklaring om hva vi skal forvente rundt mesotheliom er ikke for mye forlangt. Kursen er FOR dekoblet data, noen bør ha interesse av å synce disse.

1 Like

Super indlæg aborum…altid fint afbalanceret :smile:

Dagens udvikling er selvfølgelig trist, men jo ikke så meget anderledes end resten af markedet pt. Ville naturligvis være dejligt om selskabet blev belønnet med dagens udmelding om de fine survival data for ONCOS-102. Udviklingen i selskabets værdi (og kursen) er selvsagt datadrevet - og så venter vi på en større spiller, som kan sætte skub og skala på udviklingen. Indtil videre ser jeg kun positivt i casen, og holder derfor mine positioner. Eneste jeg har været utilfreds med var måde og form på seneste emi - der overvejede jeg bestemt om jeg ville være fremtidig aktionær i selskabet. Men det er så historie nu :wink:

2 Likes

Jeg skal hilse og sige, at der har været en del aktivitet bag facaden for at sikre, at selskabet har forstået budskabet om at emission umiddelbart efter stærke data ikke er en farbar vej going forward.

Heldigvis er ledelsen jo oppegående og lytter til konstruktiv kritik fra investorer der reelt gider bruge tid og energi på dialog. Jeg har personligt haft stor glæde af at have direkte kontakt til ledelsen og de skal have anerkendelse for at tage samtlige henvendelser seriøst.

Hvad angår seriøsitet, mener jeg ikke man finder en bedre ledelse, men jeg er enig i at styremanden må træde frem og prale af selskabets resultater; netop dette har været ét af mine ankepunkter i selskabets eksterne kommunikation - man fejrede ikke sejrene ordentligt, men det mener jeg de har ændret på i positiv retning.

1 Like

Det er nok ret normalt, at biotek altid har en emi i skuffen ved sådanne lejligheder - min anke hang så også sammen med den umiddelbare voldsomme rabat der fulgte i kølvandet. Jeg synes det var unødvendigt, og i øvrigt alt for voldsomt henset til overfloden af penge i markedet på det tidspunkt. Jeg er betydeligt eksponeret i biotek i US, og tror efterhånden jeg har set de mest vanvittige ting (i den sammenhæng var emi i Targovax det reneste af det rene :joy:)

Ja de har veldig mange kompetente folk fra bransjen, men derfor mer skuffende at det ikke var mer glød og entusiasme under CMD - alle virket lit tafatte.

https://mesothelioma.net/mesothelioma-news/21-month-follow-up-data-for-mesothelioma-drug-indicates-long-term-survival/

5 Likes

Opp med humøret folkens, vi stenger i pluss :poop:

Virkelig? Stengte vi ned idag? Er FAEN ikke til å tro

1 Like

Ja, litt komisk at targovax med good news stenger ned mer enn 2% mens index er opp0,42%

2 Likes

Denne dagen gjorde noe jævlig vondt😖 Det er ikke til å tro. Håper det jobbes godt i kulissene, og at det kommer noe konkret på bordet. CMD var tydeligvis ikke nok for å skape noen begeistring. Selv Vidar Theisen, burde kunne gitt oss en god deal med BP, på de resultatene de har lagt frem de siste mnd!!! Men, nei.

1 Like

Resultatene med 6 doser oncos + chemo i 1L meso uten CPI er imponerende.

I Merk’s store meso studie kjører de:

Pembrolizumab 200 mg IV 30 min Day 1 every 21 days for a total of 2 years

I lys av cohort 2 melanoma der oncos følger pembro behandlingen, så vil 37xoncos injeksjoner over 2 år kanskje være en god løsning.

Satser på at noen tar stafettpinnen videre her.

2 Likes

… der er flere perspektiver og årsager på dagens udvikling, herunder det ekstremt røde market (og ikke mindst premarket) i US. Alt er rødt på dagen, næsten uanset den fundamentale situation excl. et par banker som BAC. Det er i sådanne situationer at som aktionær støtte sig til selskabets resultater og forsøge at se gennem de volatile markeder.

Jeg véd det gør ondt eftersom en større position også betyder større svingninger, men fokus må ultimativt være på resultaterne og det sted, de leder hen til: en væsentlig reprisning af selskabet.

NANO er akkurat gået fra kurs 13,50 til 30,00 (ca. 220%) alene på en (ikke uvæsentlig, men alligevel næsten patetisk) tangering af selskabets guiding. Jeg vurderer at TRVX rent forventningsmæssigt er i akkurat samme situation med et mentalt bollinger band der er ekstremt komprimeret …

Den rigtige melding vil udløse en NANO stemning og jeg har tænkt mig at sidde med i vogn nr. 2A, med samtlige long positioner indtil vi standser ved. station nr. 52,50 for at hente snacks før rejsen fortsætter.

9 Likes
7 Likes

Det eneste som kan dra aksjekursen oppover er en avtale som gir klingende mynt i kassa. Dessverre innfridde ikke cmd forventningene ang. samarbeid og videre finansiering.

Den som trodde dette skulle være fikset på CMD må være helt i norgeseliten i naivitet. Vent en måned eller to så kan alt være forandret. Men tålmodighet er tydeligvis mangelvare hos enkelte her.

13 Likes

Hadde selv håpet på noe mere oppklarende rundt finansieringen, men etter som CMD synker inn skjønner jeg veldig godt hvorfor ikke de sier at de ikke er avhengi av noen avtale. Her gjelder det å spille kostbar. CFO mente det ikke ville være noe problem å hente kapital i markedet med dagen resultater. Dette er ren forhandlingstaktikk for å oppnå en god avtale.

Når det er sagt er det overhode ikke sikkert at en avtale vil komme der targovax er nå, det er ingen som ønsker å selge seg for billig.

Når vi er inne i et biotek selskap som er så tidlig i utviklingen må vi også være forbrett på utvanning. Spørmål er da om det lønner seg å kjøpe seg inn når de er nærmer målet eller å håpe at det kommer inn et bud/partner som investeringen verdig.

2 Likes

Ut ifra kommentarer på linkedin dagens børsmelding var bra, Hvorfor faller kursen uke etter uke på tross av anbefalinger og gode data ?

image

…Great to see the emerging data still remains strongly positive.

…Great news💪

…Good stuff !!

…Very good data Oystein! Congrats!

…Oncos goes from strength to strength. Can’t wait for the next chapter

…Fortsett slik

…Congratulations Oystein and all at Targovax

14 Likes

Du glemte denne kommentaren fra FA:

2 Likes

Jeg skjønner ingenting .

https://media1.tenor.com/images/83d1d267ad1f9060dc21494dacff8220/tenor.gif?itemid=3468816

2 Likes