Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

“Targovax har fortsatt ikke nådd mOS. Aksjen stiger kraftig på nyheten TRVX-2,37%” :joy:

Det store kunst-stykket som mange journalister lærer på skolen;

Hvordan få en positiv nyhet til å bli negativ!

1 Like

Det er mye som kan endre seg på 30 dager. Noe har skjedd med selvtilliten. Man kan undres hvorfor :stuck_out_tongue:

Fra:

Til:

Avsluttningsvis må jeg gi skryt til selskapet som er usedvanlig flinke til å oppdatere oss aksjonærer.

16 Likes

Ja, man kan tenke at man handler litt “i blinde” nå, men egentlig føler jeg meg bare ufattelig sikker på at det å ha handlet mye aksjer rundt 9 - 9.50 siste to ukene er gulle gode innganger som vil gi god payoff om ikke lange stunden. Og merk; de skal ikke selges av den grunn, men det vil forhåpentligvis legge fundamentet for en reprising av aksjen.

Før CMD skrev jeg en post om at jeg tror 2021 kan bli et “kjedelig” år rent kursmessig, men etter at selskapet nå har konfimert seg selv og erklært seg som voksen, og deler så mye av strategien med aksjonærene, velger jeg å omformulere forventningene til et langt mer håpefullt 2021 enn hva jeg tenkte / forventet for 3 uker siden.

3 Likes

Så det har ingenting med at du nå har kjøpt deg ferdig å gjøre? :thinking:

Jeg er ikke ferdig ennå, og jeg er i alle fall ikke redd for å handle på høyere kurser så lenge man ser signaler om at dette går veien.

Targovax kan fint å gå 10-gangen herfra, så jeg adder gjerne på mer selv om den går 100 % til herfra på den rette meldingen. Har gjort det samme i NANO, høydeskrekk i biotek som går bra må man ikke ha!

7 Likes

Leverage betyr å sette trykk på / legge press på. (kortversjonen)

Min forståelse og bruk av ordet er noe annerledes. Jeg tolker “to leverage someone” som at man benytter seg av vedkommende sine (mye større enn egne) ressurser til å oppnå et resultat man vanskelig kunne oppnådd alene. Betydningen av “lever” i bildet med jekken er jo åpenbart det samme, med en jekk kan man løfte noe man ikke kunne løftet alene.

“Å sette press på” er en aggressiv handling. Å “leverage” noen er å jobbe sammen. Her mener jeg altså at “Leverage collaboration partner Merck” betyr at de får hjelp av Merck til å oppnå målet sitt.

13 Likes

Forhåpentligvis blir det ikke anledning til det.
Gap opp til: selskapsverdien BP mener er riktig / 86 531 318

Ja, bare kjør på et massivt GAP rett til salgskurs. Asap!

Det kan bety det også lars lars og dette med trykk må ikke misforstås.

Det kan jeg for så vidt leve med skulle det skje :wink:

Sitter egentlig bare og venter på en matching halt any day :cowboy_hat_face:

3 Likes

Spot on og basert på trvx resultatene delt, så finner jeg det vanskelig å tro at det er noe negativt…

7 Likes

(Deleted)

2 Likes

Definitivt. Husk at en stor del av pasientene i de fleste kreft-indikasjonene ikke har effekt av de ulike cpi’ene som har godkjenning.
Alle data fra targo til nå viser at oncos åpner opp tumor for immunforsvaret slik at cpi får effekt på flere.

Dette er enten en no-brainer eller så har undertegnede misforstått fundamentalt.

16 Likes

Da er vi evt to som har misforstått bob.


Vil tro BP er interessert i noe som kan utvide markedet for deres CPI.

13 Likes

Targovax ASA: Exercise of options under LTI program and resolution to increase the share capital

Nettopp Solvoll. Responsratene i sluden din viser jo at majoriteten ikke har/får effekt av cpi.
Det er også innlysende at en sub-optimal effekt gir pasientene få muligheter videre da kreftcellene slutter fullstendig å respondere

Hvis det viser seg at keytruda bidrar til å oppnå en systemisk (abscopal) immunrespons som hemmer kreften, noe jeg regner med, så…: 1+1=

8 Likes

Kunne ikke vært mer enig. Verdien av å forbedre evnen til cpi er enorm. Dette ble nevnt av Soug ved slutten dnbs konferanse.

Igjen er vi tilbake til immunativeringen og bivirkningsprofilen som viser ønsket effekt med begrenset nedside for pasienten. Når immunativeringen nå gir resultater i pasientene kan det gledes i alle ledd.

Patenteringen mot kombinasjon med cpi er viktig. Alle vil kunne få muligheten til å booste effekten av sitt produkt ved lisensiering. Eier man patenten kan døren lukkes for andre cpier.

Forandringene, responsen i tumorene er lik uavhengig av opphavet, hvertfall det som er undersøkt og presentert til nå. Dette har jo også ført til økt fokus på øverførbarhet. Targovax kommuniserer dette tydelig.

Lederen av melanomstudiet nevnte at utviklingen av legemidler er kommet så langt at å forbedre dagens tilbud og skape nye førstelinjeprodukter er et trangt nåløye.

Dette gjør kombinasjonsmuligheter vi nå ser veldig lukrative. En investering for cpi produsenter som kan virke å gi inntekter i lang tid fremover. Det er jo en vesentlig del av regnestykket ved prissetting av oncos-plattformen.

27 Likes

Og her kommer biomarkør inn i bildet. Har de god kontroll på disse kan de i neste runde åpne for enklere godkjenning i andre indikasjoner.

2 Likes

Skjer nok noe snart ?

https://register.epo.org/application?number=EP15720986&lng=en&tab=doclist

12 Likes