Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Jeg graver litt. Kommer tilbake om jeg finner noe av interesse. China har en praksis for å akseptere tidligere data from EU+ og US. Men akkurat nå så har forholdet mellom EU og Kina gått litt surt.

For ordens skyld og med fare for å gjenta meg selv, så refererte jeg til en anmodning fra IOVaxis/Targovax datert 3. februar om å få et “class II - meeting” med CDE, som pr definisjon dekker det følgende:

1. pre-application meeting for phase I clinical trials to address major technical issues prior to the first submission of the clinical trial application, including but not limited to the following issues for discussion: whether existing research data adequately support the proposed Phase I clinical trial; whether the risk of clinical trial subjects can be controlled.
  1. Meeting before the end of Phase II clinical trial/pre-start of Phase III clinical trial to address major technical issues after the end of Phase II clinical trial and before the start of the critical Phase III clinical trial, including but not limited to the following issues: whether the existing research data adequately support the proposed Phase III clinical trial; evaluation of the Phase III clinical trial plan and clinical trial protocol.

2. Meeting before NDA application to discuss whether the existing study data meet the requirements for marketing a new drug, including but not limited to the following issues: whether the existing study data adequately support the new drug marketing application.

3. Risk assessment and control meeting, in order to assess and control the post-marketing risks of the drug, before approving the new drug for marketing, to discuss the adequacy and controllability of the post-marketing risk control of the drug.

8 Likes

De punktene du lister dekker veldig mye… det store spørsmålet er hva de prøver å få til her og dersom de f.eks skal gjøre dette

Basert på denne sliden fra feb.20:

Eller om de nå skal gjøre dette, basert på historiske data, kombinasjoner, utsettelsen og utsagnet igår…

1 Like

Med forbehold om at jeg ikke er i stand til å stille de riktige spørsmålene, så er det lite som tyder på at fase 3 som Einarsson nevnte kan være en reell mulighet dersom man legger tidligere studier til grunn for eksisterende praksis hos CDE. Kan det være at Einarsson egentlig mente fase 2 ?

Jeg kan følge opp dette dersom noen har konkrete spørsmål som jeg kan sende videre. Enter her, eller PM.

1 Like

Det kan Jonas kommentere her selv hvis han ønsker:)

Hvis ikke så hadde det vært fint med en bekreftelse/utsagn fra IR… TG potensielt i fase 3 studie endrer nok investeringsviljen til en hel del ( tror dog dessverre dette ikke er tilfelle).

Beklager, det var en forsnakkelse. Jeg har ingen opplysninger om at de kan hoppe over fase 2.

29 Likes

Takk for svar Jónas Einarsson

2 Likes

Blir skyhøgt nivå når alle skal gå inn på forskjellige tråder med og få folk inn i sin aksje sånn, haha

1 Like

Børsmelding om utsatt frist til sep. Kommer vel hvilken dag som helst og da tipper jeg at vi nærmer oss 7 blank, før den vender nesen oppover igjen og forventninger til Mesothelioma og videre avklaring på Melanoma.

Eier av PPF group/Sotio

Trasig. Men hva er relevansen? Targovax-aksjonær?

Han eide Sotio, som trvx samarbeider med.

Sotio-studien er vel stoppet tidligere i år.

SOTIO has stopped collaboration trial with the dendritic cell vaccine DCVAC in combination with ONCOS-102

Oslo, Norway, 9 February 2021 - Targovax ASA (OSE: TRVX), a clinical stage immuno-oncology company developing immune activators to target hard-to-treat solid tumors, today announces that collaboration partner SOTIO has stopped the combination trial assessing the combination of ONCOS-102 and DCVAC/PCa in prostate cancer. Only a very limited patient population fulfilled the strict inclusion criteria. Therefore, the recruitment could not meet originally planned numbers.

2 Likes

Ja, men resultatet skal heldigvis publiseres

Nei, de sender ingen børsmelding på dette.
Det har jeg fått bekreftet av CFO.

De har nevnt dette ved to anledninger, så markedet har den informasjonen de skal ha.

At ikke Ling og Einarsson har fått det med seg sier dessverre bare hvor lite de følger med på TRVX.

Så selskapet har en vei å gå når det gjelder å skape engasjement, dessverre godt reflektert i dagens prising.

5 Likes

Gitt posisjonen disse sitter i er det nesten pinlig at de ikke har fått med seg denne informasjon. Men som du sier er det selskapet selv som har en vei å gå, og er ansvarlig for at markedet er kjent med informasjon.

Jeg er ferdig lastet, sitter godt og har troen på det fundamentale her. Gleder meg til nyheter utover 2021 og videre.

God påske folkens!

6 Likes

for meg er dette rart selv om Forsk dementerer sine egne utsagn, det at Forsk Einarsson klarer å si fase3 om et potensielt kommende Kina TG studium uten at et hvert bidige fiber i kroppen hadde reagert er nesten ubegripelig, men vi vet at den menneskelige effekt slår til titt og ofte … selv for FE som har mange selskaper og studier å forholde seg til - og ja, jeg kjøpte noen TRVX aksjer på den kommentaren og har fylt på noen ekstra i dag også

Spørsmålet er jo hvordan man skal tolke Forsk sin kommentar:
Dette var en forsnakkelse

Altså, var det en forsnakkelse på bakgrunn av kunnskap han sitter på, eller snakket han mot bedre vitende og la til grunn et studieoppsett som aldri vil bli aktuelt? Det siste er ikke en forsnakkelse, det er å ta feil.

Mister Magnus Jaderberg “forsnakket” seg også om at de skulle samarbeide med Merck i meso.
Dette måtte CFO tilbakevise, helt til det ble offisielt bekreftet en liten stund etterpå :wink:

Hadde derfor vært interessant å vite om Einarsson “forsnakket” seg eller ei…

4 Likes

Herre gi meg fred.

7 Likes

European Biotech Investor Days 2021

Virtual, April 7 – April 8, 2021

8 Likes