Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Tja, dette forutsetter at det skal bli egne regler for mRNA - teknologien slik at de slipper forholde seg til regelverket for gjennomføring av studier og ut av det blå få mye raskere godkjenning av nye behandlinger.

Til sammenligning så har vi 9 måneder på oss på å finne ut om julenissen eksisterer slik at vi slipper kjøpe julegaver i år.

Nei, hverken trvx eller de andre biotec-selskapene i verden står i umiddelbar fare for å bli utdaterte med det første .

8 Likes

Revolusjonen har alltid vært nært forestående…

Tænker du læser lidt forkert Frs2904 - for som jeg læser hendes ord,

“””Det er veldig vanskelig å forutsi innenfor innovativ utvikling. Men vi regner med at vi i løpet av et par år vil ha våre vaksiner for kreft på et stadie hvor vi kan tilby det til mennesker, sier hun.”””

så er det NÆPPE en færdigudviklet vaccine for kræft der om et par år er udviklet, men skal nok nærmere læses som (min opfattelse) at på dette tidspunkt er man nået så langt, at man kan påbegynde at teste i mennesker.

Men til gengæld har du en vis pointe i, at er man ikke om sig så er der en vis risiko for at blive uddateret, for det viser sig formodentlig at alt fremover kommer til at gå noget hurtigere - bla. med tanke på hvor hurtigt de forskellige COVID-19 vaccinerne hidtil er blevet foreløbigt godkendte - dette vil sikkert på sigt også kunne gælde kræft…

Dog skal ikke glemmes det væsentligste her, vaccinerne skal i kræfttilfælde testes på de ramte for bevise de virker mod kræften og det tager tid, helt det samme sker ikke med COVID-19 vaccinere, uden at tage det dybere i detaljer, så gives de primær mere til raske for de ikke smittes af sygdommen

Så en færdigudviklet kræftvaccine indenfor mRNA i løbet af to år, tror jeg ikke du skal tage for gode varer…

Eller er jeg helt galt på den her… :slightly_smiling_face:

2 Likes

… mens du har gang i tarotkort og theblade, kan du så ikke lige tage én for teamet og smide tallene for de kommende ugers lotto?

1 Like

3 Likes

Trenger ikke å se i tarotkortene for for å skjønne at kursutviklingen etter diverse dataslipp har vært mildt sagt skuffende. Annonserte milepæler har kun gitt noen timers kursoppgang før den detter ned igjen. Selskapet mangler tillit i markedet og kan heller ikke vise til noen avtaler eller samarbeid som som har generert til noe annet enn hausing, bortsett fra 3 millioner fra Kina-avtalen. Det kan imidlertid snu fort, men det gjenstår å se. Ting går imidlertid ikke så fort og tid er penger.

1 Like

Den oprindelige kritik er, som jeg forstår det, at selskabet er prisgivet overfor revolutionerende behandlinger baseret på mRNA og reelt bør køre alle resultater vedr. ONCOS på genbrugspladsen; nu er det tilliden selskabet kæmper med … hvad er op og ned her?

1 Like

Der gikk det akkurat en post på 100 000 aksjer på 8.59.

Det ligger en skjult selger der som har lagt et lite lokk på kursen de siste dagene, men tror det vil åpne seg bra oppover når vedkommende er ferdig solgt.

Godt å se at noen plukker 100K aksjer om gangen :muscle:

image

6 Likes

Ferdig handlet, nå blir det en bayer til lunsj i solen :grinning: Utrolig digg å være ferdig lastet igjen…Om det lykkes, ja det lurer vi vel på alle sammen. Med ønske om en god dag til alle her inne :grin: :beer:

5 Likes

Ja, men hvem sælger blok ordrer på 100.000 stk af flere omgange?

1 Like

Mange grunner til at noen selger store aksjeposter. Har flere eksempler på at store eiere har solgt seg ut hvor aksjen har satt fart oppover tiden etterpå. Rec, apptix, photocure osv osv
Jeg er mer spent på hvem som handler store poster i targovax. Det morsomme med aksjer er at så få vil handle på tilbud. Men jalla-aksjer som går 100% uten fundamentale nyheter hiver alle seg på

5 Likes

Kreftforskning, Kreft | Kreftforskere har klødd seg i hodet i 40 år. Så kom gjennombruddet (nettavisen.no)

Og nå ble det fart på sakene igjen. Åtte legemiddelselskaper satte på ny penger og ressurser i å skulle ta knekken på KRAS, og i 2019 kom et nytt gjennombrudd, skriver The New York Times.

Amgen kunne da presentere den første kliniske studien på et medikament mot KRAS, gjort på mennesker.

Hva skal man da tro om denne:

PowerPoint Presentation (targovax.com)

Kan det ha sammenheng med dette?

5 Likes

Flott artikkel. Men hva mener du med dette:

Ja det er et godt spørsmål, At Amgen presenterte den første KRAS-studien når Targovax allerede hadde gjort det? Jeg er ingen ekspert men KRAS er vel en av tre varianter av RAS hvis jeg har forstått det riktig. Slide 11 sier vel noe om hvilke andre programmer som er på vei.

Det kan vel godt være at enten Amgen lukker øynene for at Targovax fins, eller at ingen har fortalt NYT om det.

2 Likes

Vet ikke om denne er blitt delt her

We’re also in a collaboration with another oncolytic virus company called Targovax. What we’re doing for them is creating what we call a PeptiCRAd; taking an oncolytic virus, coating it with relevant peptides, and delivering it to the tumor. We’re particularly looking at KRAS as peptides, which are of interest to Targovax. This will help create a new clinical candidate targeting, for example, pancreatic cancer.

21 Likes

Hvis Targovax vet at melanom studiet må de kjøre alene, og at meso.studiet går som planlagt, kun med sponsing av Keytruda. Eller satt på vent. Da vil jeg tro at det ikke hadde vært noen grunn til å vente med en stor emisjon🤔 Vil da tro at det er lite kursdrivende nyheter det nærmeste 1/2 året🤷‍♂️
Har derfor mest tro på at det kommer en avtale med BP, som er kursdrivende, og dermed ikke ha et like stort behov for en stor emisjon.

4 Likes

Hvis man legger til konklusjonen din det faktum at styremedlemmene valgte å løse inn sin kompensasjon i 120 000 aksjer til kurs 8,80 fremfor cash for kun noen uker siden, så faller brikken enda mer på plass.

De har latt det gå for lang tid nå med tanke på momentumet for å kapitalisere opp et melanomstudie gjennom emisjon. Det burde de i så fall ha snudd seg rundt på for en stund siden, men mest sannsynlig er ikke opplegget helt spikret, og det bør det være når de skal adressere finansieringsbehovet.

Jeg håper og tror at nyheter rundt både meso og melanom vil vise at innsiderne var kloke i sine kjøp, ikke at de angrer på at de ikke tok cashen og løp :wink:

Historien har heldigvis vist noen ganger før at det å handle aksjer i Targovax når absolutt veldig få andre er keene på det har gitt gode innganger.

11 Likes

Hehe, faktisk. Hadde man måket innpå med Targo for ett år siden (andre halvdel mars -20) så hadde portefølgen sett riktig pen ut etter kort tid.

1 Like

Lurer på om vi tester et støttenivå her nå. Holder det så kan man begynne å rigge seg til for 10 kroner igjen for de som er inne i aksjen av tekniske årsaker.

1 Like

Weekly siger jo reelt “denied above 10,00” siden oktober, 2018 … snart 30 måneder. Jeg ser initielt at den skal teste 8,00 (potentielt ned og vende på 7,80-ish m. de sædvanlige stop loss raids) og ellers vil finde massiv støtte på 7,50.

Weekly tegner VCP med med støtte på 10,00 og jeg forventer således en stigende “tighter range” med potentielt breakout senest ultimo H2, 2021.

RSI siger “either way” … så med tanke på det generelle sentiment er jeg forberedt på ovenstående scenarie, men anerkender selvsagt at den fundamentale situation kan ændre billedet fra dag til anden.

3 Likes

Ja, og så spørs det om dagens lav på 8.24 var denne testen, eller om den skal helt ned for å markere.

Jeg mener vi har en grei markering av støtte nå, men vi får se :wink:

2 Likes