Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Ja, men hvem sælger blok ordrer på 100.000 stk af flere omgange?

1 Like

Mange grunner til at noen selger store aksjeposter. Har flere eksempler på at store eiere har solgt seg ut hvor aksjen har satt fart oppover tiden etterpå. Rec, apptix, photocure osv osv
Jeg er mer spent på hvem som handler store poster i targovax. Det morsomme med aksjer er at så få vil handle på tilbud. Men jalla-aksjer som går 100% uten fundamentale nyheter hiver alle seg på

5 Likes

Kreftforskning, Kreft | Kreftforskere har klødd seg i hodet i 40 år. Så kom gjennombruddet (nettavisen.no)

Og nå ble det fart på sakene igjen. Åtte legemiddelselskaper satte på ny penger og ressurser i å skulle ta knekken på KRAS, og i 2019 kom et nytt gjennombrudd, skriver The New York Times.

Amgen kunne da presentere den første kliniske studien på et medikament mot KRAS, gjort på mennesker.

Hva skal man da tro om denne:

PowerPoint Presentation (targovax.com)

Kan det ha sammenheng med dette?

5 Likes

Flott artikkel. Men hva mener du med dette:

Ja det er et godt spørsmål, At Amgen presenterte den første KRAS-studien når Targovax allerede hadde gjort det? Jeg er ingen ekspert men KRAS er vel en av tre varianter av RAS hvis jeg har forstått det riktig. Slide 11 sier vel noe om hvilke andre programmer som er på vei.

Det kan vel godt være at enten Amgen lukker øynene for at Targovax fins, eller at ingen har fortalt NYT om det.

2 Likes

Vet ikke om denne er blitt delt her

We’re also in a collaboration with another oncolytic virus company called Targovax. What we’re doing for them is creating what we call a PeptiCRAd; taking an oncolytic virus, coating it with relevant peptides, and delivering it to the tumor. We’re particularly looking at KRAS as peptides, which are of interest to Targovax. This will help create a new clinical candidate targeting, for example, pancreatic cancer.

21 Likes

Hvis Targovax vet at melanom studiet må de kjøre alene, og at meso.studiet går som planlagt, kun med sponsing av Keytruda. Eller satt på vent. Da vil jeg tro at det ikke hadde vært noen grunn til å vente med en stor emisjon🤔 Vil da tro at det er lite kursdrivende nyheter det nærmeste 1/2 året🤷‍♂️
Har derfor mest tro på at det kommer en avtale med BP, som er kursdrivende, og dermed ikke ha et like stort behov for en stor emisjon.

4 Likes

Hvis man legger til konklusjonen din det faktum at styremedlemmene valgte å løse inn sin kompensasjon i 120 000 aksjer til kurs 8,80 fremfor cash for kun noen uker siden, så faller brikken enda mer på plass.

De har latt det gå for lang tid nå med tanke på momentumet for å kapitalisere opp et melanomstudie gjennom emisjon. Det burde de i så fall ha snudd seg rundt på for en stund siden, men mest sannsynlig er ikke opplegget helt spikret, og det bør det være når de skal adressere finansieringsbehovet.

Jeg håper og tror at nyheter rundt både meso og melanom vil vise at innsiderne var kloke i sine kjøp, ikke at de angrer på at de ikke tok cashen og løp :wink:

Historien har heldigvis vist noen ganger før at det å handle aksjer i Targovax når absolutt veldig få andre er keene på det har gitt gode innganger.

11 Likes

Hehe, faktisk. Hadde man måket innpå med Targo for ett år siden (andre halvdel mars -20) så hadde portefølgen sett riktig pen ut etter kort tid.

1 Like

Lurer på om vi tester et støttenivå her nå. Holder det så kan man begynne å rigge seg til for 10 kroner igjen for de som er inne i aksjen av tekniske årsaker.

1 Like

Weekly siger jo reelt “denied above 10,00” siden oktober, 2018 … snart 30 måneder. Jeg ser initielt at den skal teste 8,00 (potentielt ned og vende på 7,80-ish m. de sædvanlige stop loss raids) og ellers vil finde massiv støtte på 7,50.

Weekly tegner VCP med med støtte på 10,00 og jeg forventer således en stigende “tighter range” med potentielt breakout senest ultimo H2, 2021.

RSI siger “either way” … så med tanke på det generelle sentiment er jeg forberedt på ovenstående scenarie, men anerkender selvsagt at den fundamentale situation kan ændre billedet fra dag til anden.

3 Likes

Ja, og så spørs det om dagens lav på 8.24 var denne testen, eller om den skal helt ned for å markere.

Jeg mener vi har en grei markering av støtte nå, men vi får se :wink:

2 Likes

Nå må dere slutte å kødde med denne. Manipuleringen blir for åpenbar.

Aksjen har desverre null interesse og værre blir det om de få som har noe å bidra med skriver bak betalingsmur.

What’s so funny, @aborum?

At du «ser» at den skal ned for å teste 8,00? :roll_eyes:
Du leker med ilden. Det er fort gjort å brenne seg.

1 Like

Interessant at bruge ordet manipulation omkring neutrale indlæg, der reflekterer på sentimentet i aktien.

Du tænker vel det er 2-3 store investorer, der driver udviklingen på egen hånd mens de deler information her?

Hvad refererer “lege med ilden” til i denne kontekst? Mener du virkelig at investorer på top 50 og op ikke har pejling? :slight_smile:

I mangel af fundamentale ændringer rundt selskabet, vil teknisk analyse og markedets generelle sentiment styre aktien, ganske som skrevet tidligere.

Uanset om man vil det eller ej, kan jeg garantere, at man finder ro i denne accept så længe man husker på, hvorfor de første aktier blev købt.

2 Likes

(Deleted)

1 Like

Støøøøyyy , i mine ører altså. :slight_smile:

Trodde at den opprinnelige og enkleste og mest logiske signalene som gjenspeiler at selskapets produkter har gode data ( bedre enn de eksisterende) var veien til pengebingen.

Men iblandt må en undres.

Mener overhode ikke at det er nok i seg selv at studier på produkter som har veldig gode data i et selskap alene er garentier på at det vil bli en suksess .
men hvor mye skal en forlange av godkjente data før et selskap er verdt en kursøkning av varig karakter?
TRVX har nå fått bank av markedet i årevis og noe var nok fortjent men dette er history nå .
Selskapet må da være verdt et helt annet beløp nå med alt det positive som er skjedd men kraftige kursøkninger har uteblitt.

I denne sektoren er det nytteløst å skrike og skråle på rettferdighet ogg bagatellmessige hendelser får stor sllagkraft med minus fortegn.

Og det fortsetter og fortsetter og vil ingen ende ta.

Så veien videre for selskapet jobbes det med mens det som ser ut for å være av største interesse på dette forumet er trading-relaterte.
Og i dette spillet gjelder det vist andre regler enn de som jeg i min enfoldighet trodde gjaldt.

Så det forholdet at et selskap får gode nyheter som helt klart skulle tilsi verdiøkning på selskapet ser nesten ikke ut til å ha positiv effekt på kursen.

Så hva betyr dette for en småsparer som satser sparekapitalen på Biotek-aksjer?
Det må helt klart fremstå som merkelig og truende uten at en forstår det som skjer og angst er ikke noen god bakgrunn i dette spillet.
Der eksperten ser støttenivåer ser amatøren ukontrollert og ustoppelig fall og salg på bunnivå er resultatet.

Så hvem tjener pengene (som seer ut som de år opp i røyk , bortevekk.
Ja , det er vel de dyktige traderene som profiterer på denne tidsepoken i utviklingen men som sluttresultat av investeringen er det kanskje de enfold… , unskyld , de langsiktige som vinner spillet.

Nei , inte vet jag
Men det kunne vært veldig morsomt og hørt hvorledes dere andre aksjonærer har lagt opp logikken og planene for å tjene kapital i aksjemarkedet.

-langsiktig eller trader eller begge , hvorfor og resultater?
-Dødssynder?
-emisjonsangst
-når kjøpe og når selge
-makro , når bør en trekke seg ut?
-hvorfor reagerer markedet ulogisk og kursfall intreffer på gode nyheter?
-finne bjellesauen og følge disse
-hvorledes finne sannheten og hvorledes snuse opp de med uren spill
-hvor mye av disponibel kapital skal max være i aksjer hele tiden?
-Hvem er taperene , hva er deres fotavtrykk og er jeg en av dem?
-når bør en sikre.
-har du en “fatfinger”
-klarer du å se toget gå når du ikke er med eller springer du desperat etter FOMO.

osv osv.

Særdeles dyktige medmennesker her på dette forumet som deler så her ligger alt til rette for at en kan få førsteklasses beskrivelser av hvorledes den enkelte har formet sitt spill for å høste maksimalt.

Skulle kanskje startet en egen biotektråd for dette formålet?

Investeringsvalg biotek småprat …eller noe lignende???

Synes CEO med team i targovax er usedvanlig dyktige , har stor kunnskap og erfaring og har levert fantastiske resultater og før eller siden så vil markedet våkne og investere.
Panikk oppstår i kursfall men panikken er like stor i kursøkning når massene hiver seg på.
Dette tror jeg vil skje i TRVX og å få være med på noe slikt fra dagens Mcap må vel kanskje være “beste valg” innen norsk biotek i 2021.

NB: overstående beskrivelse av TRVX og selskapets forespeilte utviklinger er personlige og ikke å oppfatte som dokumentert sannhet.
Alle får danne seg sin egen mening v selskapet.

lykke til

15 Likes

Ja, det er akkurat det jeg tenker.

På dager med lav omsetning kreves det ikke allverdens for å kunne styre kursutviklingen i den retningen man ønsker, i en aksje som Targovax.

Jeg forstår dog ikke motivasjonen, til aksjonærer som har vært med selskapet i lang tid og som befinner seg høyt opp på aksjonærlisten.

Simpel grådighet? Når er det i så fall nok?

2 Likes

Hvem siger det er langsigtede investorer?

Selskabet og ledelsen er jo ultimativt den afgørende faktor for volumen i aktien og med højere volumen kommer automatisk også en mere korrekt prissætning. Husk at lav likviditet virker begge veje, så det står alle frit for at forsøge at løfte kursen.

Aktuelt kan en aktør med kapital til ca. 250.000 aktier jo diktere kursudviklingen, forudsat der er adgang til short selling, hvilket jeg endnu ikke er bekendt med er muligt gennem alm. brokers (NordNet har med garanti ingen muligheder her).

2 mio NOK er tilgængeligt for flere, når man ser hvem der trader.

Hei @Volum, du har ikke vurdert å ta turen innom TRVX i dag?

image

1 Like