Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Nå må dere slutte å kødde med denne. Manipuleringen blir for åpenbar.

Aksjen har desverre null interesse og værre blir det om de få som har noe å bidra med skriver bak betalingsmur.

What’s so funny, @aborum?

At du «ser» at den skal ned for å teste 8,00? :roll_eyes:
Du leker med ilden. Det er fort gjort å brenne seg.

1 Like

Interessant at bruge ordet manipulation omkring neutrale indlæg, der reflekterer på sentimentet i aktien.

Du tænker vel det er 2-3 store investorer, der driver udviklingen på egen hånd mens de deler information her?

Hvad refererer “lege med ilden” til i denne kontekst? Mener du virkelig at investorer på top 50 og op ikke har pejling? :slight_smile:

I mangel af fundamentale ændringer rundt selskabet, vil teknisk analyse og markedets generelle sentiment styre aktien, ganske som skrevet tidligere.

Uanset om man vil det eller ej, kan jeg garantere, at man finder ro i denne accept så længe man husker på, hvorfor de første aktier blev købt.

2 Likes

(Deleted)

1 Like

Støøøøyyy , i mine ører altså. :slight_smile:

Trodde at den opprinnelige og enkleste og mest logiske signalene som gjenspeiler at selskapets produkter har gode data ( bedre enn de eksisterende) var veien til pengebingen.

Men iblandt må en undres.

Mener overhode ikke at det er nok i seg selv at studier på produkter som har veldig gode data i et selskap alene er garentier på at det vil bli en suksess .
men hvor mye skal en forlange av godkjente data før et selskap er verdt en kursøkning av varig karakter?
TRVX har nå fått bank av markedet i årevis og noe var nok fortjent men dette er history nå .
Selskapet må da være verdt et helt annet beløp nå med alt det positive som er skjedd men kraftige kursøkninger har uteblitt.

I denne sektoren er det nytteløst å skrike og skråle på rettferdighet ogg bagatellmessige hendelser får stor sllagkraft med minus fortegn.

Og det fortsetter og fortsetter og vil ingen ende ta.

Så veien videre for selskapet jobbes det med mens det som ser ut for å være av største interesse på dette forumet er trading-relaterte.
Og i dette spillet gjelder det vist andre regler enn de som jeg i min enfoldighet trodde gjaldt.

Så det forholdet at et selskap får gode nyheter som helt klart skulle tilsi verdiøkning på selskapet ser nesten ikke ut til å ha positiv effekt på kursen.

Så hva betyr dette for en småsparer som satser sparekapitalen på Biotek-aksjer?
Det må helt klart fremstå som merkelig og truende uten at en forstår det som skjer og angst er ikke noen god bakgrunn i dette spillet.
Der eksperten ser støttenivåer ser amatøren ukontrollert og ustoppelig fall og salg på bunnivå er resultatet.

Så hvem tjener pengene (som seer ut som de år opp i røyk , bortevekk.
Ja , det er vel de dyktige traderene som profiterer på denne tidsepoken i utviklingen men som sluttresultat av investeringen er det kanskje de enfold… , unskyld , de langsiktige som vinner spillet.

Nei , inte vet jag
Men det kunne vært veldig morsomt og hørt hvorledes dere andre aksjonærer har lagt opp logikken og planene for å tjene kapital i aksjemarkedet.

-langsiktig eller trader eller begge , hvorfor og resultater?
-Dødssynder?
-emisjonsangst
-når kjøpe og når selge
-makro , når bør en trekke seg ut?
-hvorfor reagerer markedet ulogisk og kursfall intreffer på gode nyheter?
-finne bjellesauen og følge disse
-hvorledes finne sannheten og hvorledes snuse opp de med uren spill
-hvor mye av disponibel kapital skal max være i aksjer hele tiden?
-Hvem er taperene , hva er deres fotavtrykk og er jeg en av dem?
-når bør en sikre.
-har du en “fatfinger”
-klarer du å se toget gå når du ikke er med eller springer du desperat etter FOMO.

osv osv.

Særdeles dyktige medmennesker her på dette forumet som deler så her ligger alt til rette for at en kan få førsteklasses beskrivelser av hvorledes den enkelte har formet sitt spill for å høste maksimalt.

Skulle kanskje startet en egen biotektråd for dette formålet?

Investeringsvalg biotek småprat …eller noe lignende???

Synes CEO med team i targovax er usedvanlig dyktige , har stor kunnskap og erfaring og har levert fantastiske resultater og før eller siden så vil markedet våkne og investere.
Panikk oppstår i kursfall men panikken er like stor i kursøkning når massene hiver seg på.
Dette tror jeg vil skje i TRVX og å få være med på noe slikt fra dagens Mcap må vel kanskje være “beste valg” innen norsk biotek i 2021.

NB: overstående beskrivelse av TRVX og selskapets forespeilte utviklinger er personlige og ikke å oppfatte som dokumentert sannhet.
Alle får danne seg sin egen mening v selskapet.

lykke til

15 Likes

Ja, det er akkurat det jeg tenker.

På dager med lav omsetning kreves det ikke allverdens for å kunne styre kursutviklingen i den retningen man ønsker, i en aksje som Targovax.

Jeg forstår dog ikke motivasjonen, til aksjonærer som har vært med selskapet i lang tid og som befinner seg høyt opp på aksjonærlisten.

Simpel grådighet? Når er det i så fall nok?

2 Likes

Hvem siger det er langsigtede investorer?

Selskabet og ledelsen er jo ultimativt den afgørende faktor for volumen i aktien og med højere volumen kommer automatisk også en mere korrekt prissætning. Husk at lav likviditet virker begge veje, så det står alle frit for at forsøge at løfte kursen.

Aktuelt kan en aktør med kapital til ca. 250.000 aktier jo diktere kursudviklingen, forudsat der er adgang til short selling, hvilket jeg endnu ikke er bekendt med er muligt gennem alm. brokers (NordNet har med garanti ingen muligheder her).

2 mio NOK er tilgængeligt for flere, når man ser hvem der trader.

Hei @Volum, du har ikke vurdert å ta turen innom TRVX i dag?

image

1 Like

Har handlet over 300 000 stk siste to uker. Låner ikke en dritt ut til short, eller manipulerer noe som helst. Mener ikke at overnevnte gjelder meg, men bare vise at noen av oss tar plass via litt volum. Tenk om vi alle som er inne lykkes da​:sweat_smile::facepunch:

4 Likes

Jeg håber oprigtigt ikke, at der er sat navn på nogen her, for alle er frie til at handle i markedet efter eget ønske; personligt tager jeg på ingen måde hensyn til andres følelser rundt mine disponeringer i aktier og forventer ej heller det modsatte … det er business.

2 Likes

Tok det ikke personlig i det hele tatt😊.
Har trua og ser Targovax som et godt bet fremover👍

3 Likes

Kult. “Storstilt fase 3 studie i kina” nevnes på podden ang kina avatalen. Det var nytt for meg…

11 Likes

Interessant i forhold til disse scenarioene som jeg fikk presentert som mulige utfall basert på at IOVaxis ba om et møte med CDE 3. februar i år:

Two secenarios:

A) IOV-04 could be approved and the class II meeting is about a new clinical trial application

B) the CDE/NMPA is not happy about the data they’ve provided and they might have to start all over again.

And about the additional time which has been granted:

A) 6 months is for a new application. 60 working days plus holidays and certain process delays

B) 6 months to do IOV-04 all over again.

2 Likes

Hvilken pod er vi på nå?? Den har jeg også misset…

Du tenker ikke på den med Ling?

Den som kom i dag. Radium Episode 169.

Radium episode 169

Ling skjønner ingenting og det var i den forbindelse Jonas nevnte det jeg skrev over under dagens radforsk pod. Ca min 13 tror jeg det var. :slight_smile:

1 Like

Hvor/hvordan har de fått informasjon om dette?

Kanskje ikke den beste ideen å jage bort en av de siste store som gidder å sitte i Targovax og snakke om det i denne tråden bare fordi de er uenige med deg?
Det chartet ser helt forferdelig ut kortsiktig uansett hvordan man vrir og vender på det, og det er noe å klage på at noen påpeker det?

Det er noe med høna og egget her. Du kaller det å fortelle hva man tenker manipulasjon, men hva om det bare er ærlighet? Hvis du ikke vil høre andres meninger om en aksje i selskapets aksje-tråd så er det nok bedre at du ikke leser den enn å skulle endre hva andre deler.

En av grunnene til at jeg ikke investerer i Targovax nå er den negative responsen jeg fikk på mine analyser her fordi de sa hvorfor jeg gikk ut. En av de få som tok kontakt og satte pris på mine analyser var nettopp Aborum, som er en av de få som klarer å filtrere ut konspirasjoner og følelser og se på caset og det som skrives objektivt. Fra forumet generelt fikk jeg alltid positiv respons når jeg forklarte hvorfor jeg gikk inn. Og 10 klovnefjes og sinna kommentarer når jeg forklarte hvorfor jeg vurderte å selge eller skulle selge. Hadde rett stort sett, og kjøpte og solgte ut ifra min egen analyse som alle i tråden kunne lese og endte Targo-ferden med rundt 165% avkastning på 2 år samtidig som aksjen hadde falt mye, men folk nekter å høre på at det er risiko for fall i kursen på grunn av tekniske og i mitt tilfelle fundamentale endringer. Og finner opp de mest innviklede historier for å føle seg bra på andres bekostning.

Man deler ikke info her for å trade, man deler info her for å høre hvorfor man tar feil, så man kan tilpasse tradesene sine utifra nyttige tilbakemeldinger, og samtidig får diskusjonen flere perspektiver på status som er nyttig for alle. Om praten når man leser noe man er uenig i stopper i “du er uærlig” i stedet for “derfor tar du feil” mister vi det, og samtidig står påstanden ubesvart. Og over tid mister aksjen interesserte aksjonærer. Selvskading kaller jeg det. Jeg droppet caset på tross av at jeg synes det har superpotensiale, nettopp fordi jeg vil diskutere det positive og negative i casene jeg er investert i.

@aborum Hvis det ikke bedres får du hoppe over i Nanov med det hyggelige folket når du blir lei av å bli framstilt som dette. Fint case der også, men best av alt, tråden er konstruktiv og detaljert. :slight_smile: For det meste :stuck_out_tongue:

14 Likes

(Deleted)

1 Like