Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Utført nå😁

1 Like

ingen grunn til å be selskapet om å kaste bort tid på å forklare dere dette…

Selskapet kommer med børsmelding når patentet et godkjent. I mellomtiden så kan jo de som vil trade en event gjør sitt og de som er litt mer langsiktige kan gjør sitt.

Er vi såpass dårlig stilt her inne på TI at folk ikke en gang evner å se når man har muligheten til å frontrunne de fleste andre? Jaja, tror nesten at jeg gir opp.

9 Likes

De svarte med en gang, de har nok litt tid til idioter der også😁 De børsmelder når ting er klappet og klart! Det er en, intention to grant, positivt i fh til godkjenning skriver de.

8 Likes

Ah… trodde dette først var TG -Chemo dramaet, men virus-chemo er jo gull for meso også… får en pakke de står med altså, fast track, orphan drug, patent, best in class data hva mer må til for å lande en deal her?

Vet vi noe om hvor lang tid dette pleier å ta? Fra intention–>grant?

3 Likes

Er nevnt at det tar et par uker, så gi det 2-4 uker :slightly_smiling_face:

4 Likes

Hadde vært fint med en liten kommentar fra selskapet vedrørende Adenovirus og covid vektorene også ettersom mange her ink Jonas fra gårsdagens pod ikke kjenner til konsekvensene for TRVX. Noen som har kontaktet de vedrørende dette som har noe å dele?

Er dette egentlig et issue whats-so-ever?
Kina, AZ og Janssen vaksinen benytter alle forskjellige typer Adenovirus og Adenovirus brukes også i influensa vaksine. Mener AZ bruker en egenmodifisert versjon av Adenovirus i tillegg (?).

Akkurat hvilken type Adenovirus TRVX bruker vet jeg ikke, men at disse ekstremt sjeldne tilfeller av alvorlig bivirkning skal bli et issue i kreft medisin kan jeg ikke forestille meg.

7 Likes

Alle må jo ta sine egne beslutninger ut fra hva de vektlegger. Er jo også helt greit at man deler hvorfor man selger seg ut eller skifter mening, så andre kan se om de vil vektlegge det samme eller ikke.

For min del er jeg mest avventende og venter på at kursen skal stoppe å falle på ukesbasis over flere uker før jeg vurderer ny inngang.

2 Likes

Det er ikke et issue i det hele tatt i mine øyne ei heller for oncos 200 serien, men ettersom selskapet fremhever covid og adenovirus vektorer som positivt for oncos i sine presentasjoner, hadde der vært fint med en kommentar vedrørende dagens vaksine situasjon.

Tatt i betraktning av at tredje største eier kjøpte seg opp på 9,25 i den siste emisjonen, blir kjøp på dette nivået ikke å gripe etter fallende kniver. Men har du mistet trua, så har du det. Og da er avgjørelsen i hvert fall riktig for deg.

1 Like

Nå skal TRVX gjeste Radium allerede neste uke, så da får vi deres synspunkt.

Edit: Ikke neste uke TRVX kommer, men “kommer snart” sier Elisabeth på slutten av podcasten.

3 Likes

Radiumpodden snakker om dette fra 42.17 til ca 51 min, om det påvirker bruken av adenoviruset som Targoax. Adeno brukt i mange år gjennom mange vaksiner. UK 6 mil vaksinert - 6 tilfeller. I Norge kanskje en klyster som grunner ut i genetikk.

Ikke lenge til Targovax med Øystein og Eirik kommer på besøk i radiumpodden sa de.

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-171

1 Like

Så bra, da finner du sikkert veien ut av tråden veldig lett.

6 Likes

De der klovnehoveder gør sku heller ikke noget godt for mig.
Er man uenig så argumenter derfor -det der klovne pis er i min optik latterligt at skjule sig bag!

1 Like
7 Likes

Hva er hensikten med å fortelle dette til alle? Vurderer du akkurat det som et interessant diskusjonsemne? Og, når jeg først spør - hvordan blir man “tragisk låst” i en aksje? Du har valgt å fortelle alle at du går ut av den - A. fordi du ikke tror på den lenger og vil redde resten av oss eller B. fordi du prøver å være en viktigper. For din del så håper jeg selvsagt at det er A. :slight_smile:

De som da eventuelt ikke selger sine TRVX aksjer - være seg 97% eller noen annen %-andel, så tenker de kanskje at det er greit å sitte long i denne. Er det kanskje det samme i din verden som å være “forelsket” eller “tragisk låst”?

Jeg har også ett siste spørsmål om noe jeg er spesielt nysgjerrig på - hva er tanken bak å beholde 3%? Siden du åpenbart mener du har tatt en briljant beslutning, så tenkte jeg det kunne være nyttig å lære litt fra deg om bakgrunnen for det.

3 Likes

Tror folket skal fokusere mindre på adenovirus som vektor for covid-vaksinen og heller mer på hvordan spike-proteinet fra covid-19 kan være bidragsyter til bivirkninger som eks blodpropp.

Adenovirus finnes overalt og hvis de hadde gitt en sannsynlighet for blodpropp hadde vi hørt det for lenge siden. Med den massive antistoff-produksjonen mot blodplater som er observert i vaksinene, så kan dette like gjerne kalles en sjelden autoimmun overreaksjon.

Jeg tror vi like gjerne kan fokusere på adenovirus som en særdeles god vektor for transgener - det være seg spikeproteinet til covid-19 eller immungenet gm-csf i oncos-102.

26 Likes

Vi skal også huske at det er en vesentlig forskjell på en forebyggende behandling (covid vaksinasjon) og bekjempelse av etablert sykdom.

Eks

Jeg er litt over 30. Hvis jeg tror at en vaksine kan gi meg blodpropp, og vet at jeg har statistisk lav sannsynlighet for alvorlig sykdom av covid, ville jeg valgt å vente til jeg fikk en vaksine uten den bivirkningsrisikoen.

Hvis jeg fikk malignt melanom eller mesotheliom, som begge er alvorlige kreftdiagnoser som er vanskelig å behandle, ville jeg nok tenkt at en eventuell liten økt risiko for blodpropp var ganske triviell når jeg sannsynligvis dør av kreften allikevel.

Nå er det som nevnt over lite sannsynlig at adenovirus i seg selv er et problem. Det er godt kjent for immunforsvaret vårt, og man ser ikke at folk med forkjølelse får slike alvorlige immunreaksjoner. Det er også få tilfeller. Det er problematisk i en forebyggende behandling, men ikke i en kurativ/palliativ setting.

20 Likes

Ikke så lenge siden de var der og kommer de tilbake nå bør vi vel forvente at de har noe nytt å komme med :slight_smile:

@Frs2904

Har korrigert innlegget mitt. Rett skal være rett. Ikke neste uke men “snart”.
@NidarosEsp1 presiserte også det under mitt innlegg.