Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Altså.

  • TRVX fikk medhold i TG patent. Dette var nok svært viktig med tanke veien videre for TG. Jeg tror vi kan forvente oss en avklaring på veien videre ganske så snart. Selskapet har også snakket om TG avtale 1H21.
  • Oppdatering på mOS for MESO er svært viktig. Vi vet at vi ligger svært godt an. Hvor lenge skal man vente før det skjer noe her? Jeg antar nyheter her også.
  • Melanom bør vi snart få mer data fra. Jeg nekter å tro at det ikke er flere enn meg og MERCK som er intressert i data fra denne. Kan potensielt gi selskapet en god avtale. Med minimum spons av CPI.
  • Det bør snart komme mer vedrørende pre-klinisk for next gen.
  • Det er flere samarbeid som pågår hvor det hadde vert på sin plass med en oppdatering.

Jeg hadde for kort siden en ryddesjau i min portefølje og solgt ut det meste av selskaper da det har sett litt ruglete ut for børsen. TRVX er en av få jeg har valgt å beholde med tanke på newsflow de neste 6 mnd. Flopper de på alt det jeg skrev ovenfor så kommer jeg jo til å bli litt sur, men med mcap på under 700mill så tenker jeg at vi ligger greit an :wink:

28 Likes

ja den TG’n - var det ikke Zelluna som fikk tilgang på den teknologien etter at FFN tok innersvingen på TG-01 høsten 2019 - nå er IOVaxis interessert og avklaring innen 4-6 måneder, dvs innen september - kan de ha sjekket robustheten på patentet før inngang (kun min spekulasjon)

ellers ser optimismen til å være totalt fraværende vedrørende TRVX papiret
skal vi nok en gang ende opp i nedgang etter Q rapport ? aksjonærene tror jo åpenlyst det … trist

Selskapet har snakket om vestlig partner. Så det er dette jeg har i tankene.

Det skjer ekstremt mye spennende innen RAS så hvem vet som plutselig dukker opp :slight_smile:

2 Likes

Oncolytic adenovirus overexpression of GM-CSF:
ONCOS-102 is an immune-priming GM-CSF coding oncolytic adenovirus in development by Targovax. The safety, immune and clinical results of an open-label Phase I/II clinical trial of ONCOS-102 in combination with pemetrexed/cisplatin (NCT02879669) for 1st and 2nd line unresectable MPM have just been reported, and indicate that the immune priming function of ONCOS-102 was both safe and had robust immune activation, with increased T-cell infiltration [115]. Moreover up-regulation of PD-L1 was noted, which could potentially allow for future combinations with checkpoint inhibitors [115]. Currently, Targovax has been granted a European Patent for combining this oncolytic virus with checkpoint inhibitors (European Patent no 3293201) [116], and has further announced a collaboration with Merck to evaluate ONCOS-102 with Pembrolizumab in MPM [117]. The envisaged trial will be a randomized phase II of up to 100 patients comparing this investigational triple combination against Pembrolizumab and SOC, with multiple centers in both the USA and EU participating, and the aim will be to start enrolling patients into the trial within twelve months. Moving forwards it will be interesting to see the results of any clinical trials combining ONCOS-102 and checkpoint inhibitors.

14 Likes

Select partner in meloma study…

Kan tyde på flere tilbud, Eller?

9 Likes

mOS enda ikke nådd😂 nå blir det skriverier i FA😅

Jeg tipset selskapet om både oncosec og istari for en stund tilbake og fikk veldig gode og detaljerte svar fra TRVX vedrørende disse. Jeg ser at de nå også har tatt med sistnevnte i evalueringen og det er bra!

De har et poliovirus som etter min mening har demonstrert vanvittig bra data som monoterapi (1-3 injeksjoner), selv om studie oppsettet, “refractory status” og fremstillingen kan diskuteres, så skjønner jeg ikke hvorfor de markerer X på abscopal effekt for PVSRIPO da deres case eksempel (Complete Respons) fra SITC er ganske vanvittig.

De har forøvrig fått tildelt Orphan Drug Designation fra FDA i denne indikasjonen og igangsatt en noe større studie med flere injeksjoner kombinert med/uten keytruda. Med 4/12 ORR 33% ink 2 CR og kun monoterapi (få injeksjoner) tror jeg disse blir TRVX’s største konkurrent og jeg håper de adresserer dette selskapet senere idag på kvartals-presentasjonen.

Tror det blir viktig å velge en cash up front partner i melanoma slik at de parallelt kan satse på meso også. Her er det ingen virus konkurrenter…

10 Likes

Da er det ikke mange minuttene til de snurrer i gang presentasjonen:

https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20210506_7

4 Likes

Herlig bekreftelse på at noe er veldig nært forestående fra Wicklund.

Lytt fra 43:56 :grin:

De planlegger å søke om godkjennelse for studiet i melanoma pr august 2021.
Når de søker vil selvsagt alt av relevant informasjon være på plass, inkludert sites, CPI og partner / spons.

Så hva angår ting tar tid i biotek så har vi altså svaret på omtrent alt vedrørende melanoma innen få måneder.
Jeg så ØS blikket litt ekstra på Wicklund når han sa dette, men sagt er sagt :wink:

18 Likes

Aksjen er ned 22% i år… Har vel vært inne i ca 5 år nå men merker jeg begynner å bli utålmodig her. “alltid” noe forestående som en venter på, men som aldri rokker kursen oppover… (hjertesukk)

2 Likes

Det er vel liten tvil om at selskapet shortes nå, hadde du vært insider hadde du sett dette på dagens aksjonærliste:

I et så lite likvid selskap på Oslo Børs & Banditter er det ikke mye som skal til…

4 Likes

Ja, støtter deg på den følelsen der. Tror allikevel at vi har en mye høyere kurs innen 3 mnd tid… Jeg blir og håper du og flere andre holder ut. Som skrevet overfor av flere så har vi mye spennende i vente de neste mnd. Lykke til😊

2 Likes

Norwegian er er mye opp nå så kan jo ta et lodd der😂

Jeg syntes denne presentasjonen var helt strålende, og kan ikke fatte og begripe at kursen faller på dette. Dette var meget overbevisende.

9 Likes

Den vil aldri begynne å sprelle før finansieringen er på plass, så enkelt er det - derfor har også aksjen en fortvilende lav status på Oslo Børs!

Jeg er ingen ekspert på dette, så hvis noen med kompetanse kunne kommentert hadde det vært fint.

Selv om dataene i Melanoma er best i klassen med 7/20 med minimum PR, så er virker det som om dataene egentlig er enda bedre når man kikker på denne ene pasienten med pseudo-progresjon. Det er jo helt klart en respons på vedkommende, selv om hen defineres som PD.

Skulle pasienten i stedet blitt definert som PR så ville vi hatt 40% PR/CR, og det er jo hinsides bedre enn konkurrentene.
Med andre ord, så virker det som om dataene er enda bedre enn hva de egentlig viser. Er dette riktig forstått?

4 Likes

Jeg tenkte på akkurat det samme da jeg hørte på presentasjonen. Det er jo åpenbart ikke PD, tok bare litt lengre tid før man så effekten.

1 Like

Det er jo det, men det er sikket noen protokoller som gjør at man ikke automatisk kan regne denne pasienten som PR, de uttalte vel selv også i presentasjonen at de antar, men ikke var sikker.

Men ja, det er jo uansett IKKE negativt :slight_smile: viser jo bare at viruset skaper en stor immunrespons som d skal gjøre

2 Likes

TRVX kan tydeligvis vise til gode data.

Er det kontantbeholdning (les emisjonsfrykt) som tynger kursen så voldsomt?
Skjønner ikke helt hvorfor MCAP er så lavt. I første øyekast virker det som et positivt Q1.

Hva var egentlig forventet siden kursen er så “bak tung”??

Jeg tror det er inkompetente investorer som tynger aksjen. En artikkel med litt ensidig fokus på FA og kursen dumper 5%. At TRVX ikke har noen inntekter bør ikke komme som en overraskelse på Q1.

Samtidig er det jo en kjempedeal for de som ser Q1 for mer enn tall på bunnlinja.

5 Likes