Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Er det virkelig mulig være så “smart” kjøpe TRVX uten å vite at selskapet ikke har inntekter???

1 Like

Ja, det er nok ganske strenger kriterier for hva som kan karakteriseres som PR, og denne pasienten faller nok ikke innenfor. Men det er som du sier, det ser ekstremt positivt ut at effekten sannsynligvis er enda bedre enn hva dataene viser, og det teller nok sikkert som en del av helhetsvurderingen hos FDA med tanke på AA.

Jeg hadde egentlig vurdert å selge meg litt ned for å slippe å sitte igjennom en emisjon, men dette var så bra og så overbevisende for min del at jeg i stedet endte opp med å fylle på i dag.

Blir veldig spennende å følge Targovax fremover.

2 Likes

12 Likes

Pivotal melanoma trial in H1 2022e
Targovax is planning to initiate a pivotal phase II trial in
malignant melanoma in H1 2022 – likely be the most
important in its history. Discussions with the FDA about
the final design are mooted for August 2021. Q1 was
broadly in line. We have made only minor estimate
changes, and reiterate our BUY and SEK17 target price.
Smaller Q1 loss than forecast. Targovax reported an operating loss of cNOK23m (we
forecast cNOK-30m. Cash flow was in line with our estimate. End-Q1 cash on the
balance sheet of cNOK95m was also in line with our estimate.

Data in PD1 refractory melanoma strong – next step a pivotal phase II trial. The
position of ONCOS-102 in refractory melanoma looks favourable, and Targovax is
planning to initiate a pivotal phase II trial in H1 2022. The current thinking is to include
~100 patients in a single-arm phase II trial. This should be enough for an accelerated
approval in refractory melanoma, based on key opinion leaders’ discussions with the
company. Targovax also stated that the trial would most likely be open-label and include
interim read-outs. It aims to time these to fit with important scientific meetings. The trial is
set to be global, with centres likely in Europe, the US and Australia. Targovax is now
planning for the next interaction with the FDA sometime in August this year, after which
the plans for the pivotal phase II trial should firm up. It should, if all goes to plan, start to
recruit patients in H1 2022.
Malignant pleural mesothelioma (MPM) – next data read-out due in Q2 2021. The
company previously presented updated median overall survival (mOS) data from the
melanoma trial of at least 20.5 months (at which point 50% of patients are still alive).
The next mOS update will be in Q2 2021, when we will know whether mOS has increased.

We note that 20.5 months is already the longest mOS seen in this indication.
ONCOS 102 in colorectal cancer. Targovax’s partner Ludwig Cancer Research
oversees this trial, which appears to be reaching full enrolment. However, as Targovax is
not in control of the trial, it guides for a data read-out next year.
Patent opposition on the TG platform rejected. The company also announced that
there had been a patent opposition to its TG IP platform, the opponent wanting the
patents to be revoked in full. However, in oral proceedings held on 29 April, Targovax
successfully presented its case, and all objections were rejected, and thus the patent
grant was maintained.

BUY and NOK17 target price reiterated. We have only tweaked our forecasts on
slightly lower operating costs in Q1. Over time though, as the clinical activity accelerates,
the overall spend level is set to increase.

7 Likes

Det er kjempebra, men sånn sett så var det 2 blå streker (pr) som gikk i "feil"retning om jeg husker den ene grafen rett.

Men supert at de adresserte pathway og AA approval. slik jeg tolker det, vil ikke studiene på benchmarch listen kunne bli noen standard før om en god stund. Tenker mest på RP1 som potensielt kan få markedsgodkjent med 125 pas allerede neste år.

Tolker også, som flere over her at vi får newsflow med en eller flere partnere (merk det ekspertene anbefalte) før august :slight_smile:

1 Like

tror det finnes et cut-off kriterie på PR og PD (-30% og +20% som vist på grafen?) og jeg tror at denne pseudo prograsjonen på omlag -10% oppfylte da ikke kriteriet, dersom dette er riktig, skal vi derimot være glade for at 1(2) pasient(er) akkurat tippet -30% slik at vi ikke ‘mistet denne/disse’, så vi må bare være fornøyde … men aksjen er jo en mare likevel ! helt til finansiering er avklart

angående ‘de 2(3?) blå som gikk feil vei’ … skulle gjerne vist om disse var i cohort1 eller 2

2 Likes

Ja var litt i samme båt egentlig, aldri hatt så mye Targovax som akkurat nå. Og det frister egentlig å øke mer etter dette til tross for verdens sureste børsklima for tiden, og litt uavklart finansieringsituasjon.

Avlesning mesothelioma i juni, samt hintet om avklarering på melanoma iløpet av august. Jeg tenker at dette er to gode potensielle tidspunkt å komme med news samt finansiering. At man skal vente enda lengre enn august Q3 med å avklare dette er jo litt gambling, og hører heller til sjeldenhetene at et selskap venter så lenge med å avklare videre drift.

Alternativet er jo at de smører alt sammen til en bombe av nyheter august/sensommeren og så finansiering. De har jo hatt for vane å gjøre det tidligere.

2 Likes

dersom en ser på grafen er det også 1 PR som fremviste samme utvikling med tid som pseudo progresjonen, men som til slutt endte på ca -35% reduksjon innenfor EoS - interessant - dette er nok et signal om effekt som boostes over tid i et skjede hvor tumorene ellers trolig ville økt betraktelig

1 Like

Verdt å legge merke til er også personen som fikk CR. Den personen hadde ikke i nærheten like stor spike i CD4 og CD8 respons som de andre som fikk PR. Mao pasienten burde ikke bli bedre. Her argumenterte de for at pasienten hadde sluttet å reagere på PD1 hemmeren, pga kroppens eget “bremsesystem på immunforsvaret”, men som viste seg at oncos nullet ut dette, som gjorde at pasienten igjen reagerte på PD1 hemmeren og dermed fikk tatt knekken på resten av tumoren.

Kan ikke huske å se at dette har vært diskutert mye før, men er jo også en meget bra tilleggsfunksjon i tillegg til abscopal effekt. Der pasienten direkte blir reaktiv på PD1 hemmeren/medisinen. Syns det er så masse gode tegn her at teknologien bør være meget interessant.

Nå kjenner ikke jeg konkurrentene noe særlig godt, men der er du sikkert bedre @Whatsthat

6 Likes

Det vi må håpe på, er at de som trender feil var fra cohort 1. Dette vil understøtte cohort 2 doseringsregimet.

2 Likes

Ja, nå har det oppdatert den listen med de jeg kjenner til so far, men kommer nok til å ta en ny runde etterhvert. Kan oppdatere her dersom jeg finner noe bra.

Som nevnt over, ser jeg på polioviruset som den største “trusselen” da de også har levert varene i andre indikasjoner. Herpesvirusene (Rp1/t-vec) tipper jeg leverer dårligere enn oncos til slutt…

Jeg er ganske sikker på at trvx ikke ignorerer DE Kols forslagene, så her kommer det nok en fin kombo med oncos +aPD1/aCTLA4 i tillegg til singlearm studien på 100 pas som skal understøtte AA.

3 Likes

enig,
ellers kan en nå se at 3 pasienter falt fra før første avlesning, dvs at dette trolig var så dårlige pasienter at håpet så godt som mulig var ute - dessverre for pasientene men også for studiet, da listen blir liggende svært høy - på den annen side kanskje vi unngår en Idera mageplask da det åpenbart hadde vært ‘cherry picking’ med i bildet
husk også at den 20 pasient ikke en gang er med i grafen - kun 19 pasienter av 20 er representert her,
det betyr at 4 pasienter av 20 i utgangspunktet var av en svært dårlig kategori - m.a.o har vi gode utsikter til å gjenskape resultatet i en studie på 100 pasienter, så blir det spennede å se om de benytter seg av PD1 + CTLA4 sammen med Oncos-102

3 Likes

ellers bør man merke seg at PI (Principal Investigator) har blitt valgt ; Douglas Johnson (Vanderbilt, US) confirmed PI of phase 2 trial … dvs at de er dypt inne i forberedelsen nå da de faktisk sier at 7 institutter/klinikker har ‘meldt seg på’ for studiet ;

MSK, New York, USA
Yale, New Haven, USA
Melanoma Institue Australia, Sydney
Vanderbilt, Nashville, USA
Hospital Virgen Macarena, Seville, Spain
Technical University, Dresden, Germany
University of Glasgow, UK

… og ilpa august skal de ha hele oppsettet klart for FDA godkjenning - i mellomtiden kan aksjonærene gruse aksjen

13 Likes

Da er det bare å reloade kjøpskanonen for hver 20-øring aksjen evt faller frem til august.

Volumet får man selv bestemme, men når det kommer avklaringer på både melanom, mesothelioma og TG innen september vil det kunne føre til store kursutslag.

Da er ørkenvandringen og nyhetstørken over på en god stund skulle man tro.

6 Likes

(Deleted)

5 Likes

Har vi fått svar på hvordan finansieringen skal løses? Det er vel den usikkerheten som kan tynge kursen.

1 Like

(Deleted)

6 Likes

Husker jeg kjøpte trvx på litt over denne kursen i 2016…

Nå flere år senere og mye bra (?) som har skjedd, så er kursen omtrent lik og mange sitter nok også med greie tap.

Biotek er virkelig en hobby for spessielt interesserte…

3 Likes

Ja det var det jeg tenkte på, de bør ha penger på plass før studiet starter. Spennende måneder fremover.

1 Like