Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Krise emisjon på max. 40% og kurs 7.50 vil gi selskapet ca. 240 mill i kassa - det er jo dette scenarioet OSE verdsetter TRVX etter p.t . For Øystein Soug, styret og eksisterende aksjonærer er dette “worst case” og noe som bør unngås, så spørs det om Merck, BMS eller AZ har noe å tilby … vi ønsker nok Merck men er redd de er noen kyniske, sleipe og skikkelige forretningsfolk som vil ha det som en hollandsk forretningsmann om de ikke blir for ivrige da … time will tell, men OSE tror ikke på dette - dessverre

1 Like

Blir ikke oppstart av studiet før det er full finansiert. Alt annet ville være høyst uansvarlig.

Om de skulle snuble over 5-600 mill så kommer de i mål med to studier. Forutsatt spons av cpi i begge studier.

Jeg holder en knapp på at merck er sultne på meso da de feilet med sitt forsøk på 1 linje. Jeg har ingen problemer med at merck stikker av med den indikasjonen mot at man får nok cash til alt det andre

6 Likes

Targo kan få servert på et sølvfat, Targo kan ta en kriseemi (som kanskje lønner seg, for da er det i det minste ikke et forhandlingskort at tiden løper fra dem). Targo kan ta en hard to get, no deal, gi forhandlingspartnere fingeren til dårlige vilkår, kutte staben og kjøre hele selskapet i fryseboks til noen tar dem for riktig slump penger. (alt dette har skjedd før)

Men jeg er jo her fordi jeg tror mest på den ene av disse. Og ikke mer eksponert enn at en emisjon er helt greit. Mens tålamodet nok skal slite litt med den siste strategien.

1 Like

Folk generelt må få øynene opp for norsk Biotek. Det er tydligvis nok av folk som er villig til å gamble høyt med pengene sine uten å ha så mye peiling. Da er det sikrere gambling her enn i eksemplet under:

3 Likes

Ok, takker for oppklaring og kursscenario. Da er det bare å gå ut med hele beholdningen under pump fra meglerhuset på 8,50. God fridag i morgen til alle sammen😊

1 Like

A very good podcast. My trvx shares are not being sold thats for sure. A lot of potential possibilities with regards to financing as discussed above. I am obviously not hoping for an emisjon after a cpi deal with only supply of CPI and no cash upfront. But lets say that happens. Its only approxinately 100 person study, single arm with AA on the table and world renowned KOLs on board. Who wouldnt want to pony up some cash for that emisjon. Wont be the worlds most expensive or long study either, and if the data holds up, approval would be more likely than not. Just have to hold on, ride it out and buy more when cash balances allow.

7 Likes

Mens jeg hører han ene fra Targovax fortelle hvordan han har null tro på at CLA4 og PD1-hemming vil virke alene i sjekkpunkthemmer-refraktære melanompasienter, kom jeg på denne som jeg postet før i dag som viser tendenser til det motsatte i en retrospektiv studie:

https://www.thelancet.com/journals/lanonc/article/PIIS1470-2045(21)00097-8/fulltext

In patients who are resistant to anti-PD-(L)1, ipilimumab plus anti-PD-1 seemed to yield higher efficacy than ipilimumab with a higher objective response rate, longer progression-free, and longer overall survival, with a similar rate of grade 3–5 toxicity. Ipilimumab plus anti-PD-1 should be favoured over ipilimumab alone as a second-line immunotherapy for these patients with advanced melanoma.

Denne ble vel publisert i går, så han kan tilgis for at han ikke har lest det enda. Uansett mener jeg Targovax bør se nøye på å kombinere med dobbel sjekkpunkthemmer. Astrazeneca har f.eks durvalumab (PD-L1) og tremelilumab (CTLA4-hemmer), så BMS er ikke den eneste.

2 Likes

Meget interessant med doble CPI’er med aPD-1/aCTLA + Oncos , det som muligens bekymrer er at CPI behandling for samfunnet/pasienter/forsikringsselskaper blir svært kostbart - hva skjer med kostnadene med doble CPI’er ? vil dette bli en hemsko for bruken av en slik combo selv om resultatene skulle bli ‘best in class’ , dette blir en delikat avgjørelse for ledelse og styre !

1 Like

Ja, det tror jeg blir en tøff avgjørelse for de. Det er jo enda såpass tidlig i utviklingen av slike typer kombinasjoner, men man kan jo spørre seg om ikke immunstimulatoren stiller sterkt i et slikt regnestykke. Disse sjekkpunkthemmerne har jo ikke veldig god effekt alene.

Høres ikke ut som noe man vil få tilbud om i Norge, nei :sweat_smile:

1 Like

Cocktails er nok løsningen, men kostbart. Derfor tror jeg at alle de store BP “må” ha en cold 2 hot løsning når pasientene slutter å respondere.

Fremtidige alternativer kan fort tilsvare oncos 200 serien der de blant annet baker inn CPI med viruset (Leidos). :slight_smile:

1 Like

Mener det ble poengtert at det ikke var noen dokumentert effekt med å gi CTLA-4 til pasienter som var refraktær til PD-1.
Underbyggelsen var at PD-1 refraktære ikke får aktivert T-celler (CD8 spesielt), mens CTLA-4 primært hemmer T-reg-celler som demper CD8 T-celler.

Poenget med denne kombinasjonen pluss oncos er at a) oncos åpner tumor opp for T-celler, b) PD-1 gjør at tumoren sin brems på T-celler blir slått av og c) hemming av T-reg via CTLA-4 gjør at de pasientene med høyt uttrykk av Treg etter oncos-injeksjon vil få en bedre effekt av hele sulamitten.

Der ble poengtert at nettopp høyt uttrykk av T-reg i enkelte pasienter var kjennetegn på de som hadde lavere respons på oncos.

Det mest gledelige er dog at de pasientene med best effekt av oncos hadde høyere infiltrasjon og aktivering i tumor av både CD4 - og CD8 - T-celler.
Der CD8 er effektive i å drepe tumorceller, så går de fort tom for energi (exhausted) og har kortvarig effekt. Det de trenger er aktiverte CD4 T-celler som gir de signal om å fortsette kampen slik at man får en langtids immunaktivering mot tumoren. Samt hukommelse slik at nye tumotceller raskt blir tatt ut. Der CD8 er hordene av soldater som stormer skyttergravene er CD4 de mer fåtallige kapteine som får soldatene til å springe lengre i riktig retning.

Sånn sett er T- reg cellene (CD17) pasifistene som ønsker at tumor og T-cellene skal gi hverandre en klem og kjøre el-buss inn i solnedgangen. Dagens mindre PK digresjon :upside_down_face:

30 Likes

(Deleted)

1 Like

Haha, har ikke spesifisert mdg’ere. Viktig å ikke være PK hele tiden :wink:

1 Like

In total, 47 patients were treated with ipilimumab (ipi-group) and 37 patients with ipilimumab and nivolumab (combination-group) after treatment failure to anti-PD-1 therapy. Overall response rates for the ipi- and the combination-group were 16% and 21%, respectively. Disease control rate was 42% for the ipi-group and 33% for the combination-group.

1 Like

Er ikke dette kjent stoff? At CTLA4 naive pasienter har opp til 20% respons… så tanken med å inkludere dette med allerede 35% ORR oncos kombo med aPD1 (keytruda), vil kunne gi ytterligere (langvarige) responser.

3 Likes

Hadde jeg hatt deg på skolen under mikrobiologien så hadde det gått ekstremt mye lettere kjenner jeg. Dette er fundamental immunologi forklart på 4 enkle sek :sweat_smile: :man_superhero:

9 Likes

Kursen vil nok være under press og trolig ser vi 6-tallet før en evt. avklaring på videre finansiering. Evt. Emisjon før det blir stygg.

Nå har jeg sett igjennom alle innleggene dine siden mai i fjor. 95% av alt du skriver er negativt. Hvorfor er du aksjonær i dette selskapet egentlig, du synes jo ikke noe som helst de gjør er positivt?

5 Likes

Jeg har tatt en tur ned “memory lane” til 8. april i aften, meso og melanoma må jo krangle om førsteplassen på reklameplakaten:

7 Likes

Soug snakket om flere alternativer. Durvalumab + Cisplatin/Pemetrexed har oppnådd litt bedre resultat enn Opdivo (nivolumab) + Yervoy (ipilimumab), 18.4 måneder mOS mot 18,1 måneder.
Oncos-102 + Durvalumab ( fra AstraZeneca) + kjemoterapi kan oppnå langt bedre resultater.

Allerede vet Merck og andre at 4 Oncos-102 hudkreft kreftpasienter var tidligere behandlet med V-tec viruset uten effekt. Med Oncos-102 behandlingen fikk 2 ORR, 1 SD og 1 PD eller 75% Disease Control Rate (DCR).

Bristol Myers Squibb kan holde fast på sin 18,1 måneder og ikke gjøre noe, TRVX kan velge mellom Merck og AstraZeneca. Opdivo + Yervoy var 4 måneder bedre enn kjemoterapi. Oncos-102 + kjemoterapi kan bli opptil 5,4 bedre enn Opdivo + Yervoy. Jeg tviler på at Bristol Myers Squibb skal sitt stille og miste 15000 pasienter. Jeg tviler også på at AstraZeneca ikke skal ta kampen mot Bristol. Det dreier seg om inntekter på USD 1,5-3 mrd per år.

https://ascopost.com/news/september-2020/first-line-durvalumab-plus-cisplatinpemetrexed-in-malignant-pleural-mesothelioma/

14 Likes