Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

11 Likes

Da må du nok lese de en gang til. Dataene er gode og i noen tilfeller best i sin klasse. Likevel har kursen gått fra 30 til 7 kroner. Tiden går og både i TG, pancreas og Oncos, Mesothelioma har konkurrerende produkt forkludret veien videre - det kan også skje i Melanoma. Jeg stiller bare spørsmål om dataene er gode nok til at BP er villig til å inngå finansielle avtaler med selskapet og så langt er vel svaret nei. Jeg er kritisk til hvordan ledelsen håndterte «nedlegging» av TG plattformen, informasjonsflyten og hausing i forkant av emisjoner samt omstendighetene rundt Parker-avtalen.

Ettersom du tydeligvis bare ser på kursen om selskapet leverer eller ei bør du kanskje vurdere å flytte over til NEL eller lignende, så får vi andre som tror at dataene er gode nok for plattformselskapet TRVX heller fortsette med kjøp & hold.

Hvis du ikke har tro på verken ledelsen eller resultater skjønner jeg ikke hvorfor du har aksjer her.

5 Likes

Ennå skriver anerkjente tidsskrifter artikler om TG01 selv om Targovax ikke har publisert noe. Big Pharma og selskaper som forsker på RAS vet hva TG01 kan gjøre. Ikke rart at noen ville gjøre TG patentet ugyldig.

“TG01 is the first cancer immunotherapy targeting KRAS oncogenic mutations.”

https://www.nature.com/articles/s41416-020-0752-7

10 Likes

Sett at targovax vinner betydelige markedsandeler, hva kan være naturlig kursmål på sånn 4-5 års sikt?

1 Like

10-25 milliarder, men det er en lang og tornefull vei dit.

1 Like

Med andre ord, 100-200kr aksjen. :crossed_fingers::ok_hand:

1 Like

Selskapet er p.t verdsatt til $80 mill - lommerusk, omlag en årslønn for CEO i Merck, og OSE synes dette fremdeles er dyrt og sender aksjen ned … skremmende lav tiltro til at ledelsen skal få til noe som helst - trist, og en hemsko når avtaler skal inngås for ikke å snakke om dersom oppkjøp - k a t a s t r o f a l t dersom fokus er på aksjonærverdier !

1 Like

Ja forutsatt full klaff, og ca. 50% utvanning underveis.

1 Like

I hovedsak 2 ting hindrer høyere prising av Trvx:
1)Emisjonsfrykten
2)Usikkerheten ang. tidsapektet.

1 Like

(Deleted)

3 Likes

Det er ikke rare avtalen som skal til før skrivingen om emisjoner opphører.

2 Likes

Tilliten til selskapet er dessverre laber. Når fristen for Kinaavtalen ble utsatt til september var argumentet delvis corona-situasjonen, men nå sier de at det bare skyldes regulatoriske myndigheter??? Samtidig begynner de å rette fokuset mot Oncos som budbringer og det er der jeg tipper Targovax har en mulighet, men da blir det nye år med venting, emisjoner og ørkenvandring.

Helt enig.
Det viser seg gang på gang at når panikken snur i favør av selskapene så kan kursen nå veldige høyder , dvs , om så skjer så får en ofte en spiker opp på trendkurven.
Opp som en hjort og ned som en lort sies det.

Tar lang tid å lære seg noe i dette aksjegamet men du er kommet et godt stykke på vei når du forstår hvor lite du kan.

Dit er jeg kommet nå og har som mål i fremtiden og bruke ørene og holde mere igjen på tastaturet.
Aksjer innen biotek som eksploderer vil en kanskje komme best utav å selge nær toppen og gå inn igjen når de har nådd et lavere prisleie , såre enkelt i teorien men hvor enkelt er det . egentlig?

Har gjordt noen spede forsøk og joda , det kan lykkes for amatører også iblant.

Targovax har jeg mistet oversikten på hvor mange ganger jeg har gått inn og ut av med minus fortegn hver gang.
Det som overrasker meg er at disse svingningene som representerer veien mot suksess kommer ingen veilenger , hverken opp eller ned.

Så hva er bra med TRVX kontra andre gode kandidater som feks PHO , PCIB , BGBIO , ULTI m.fl. ?

Det som slår meg er mcap.
Selskapet synes å fremstå som meget rimelig , kanskje det selskapet med størst potensiale.

Vi husker alle Clavis , bionor ,serendex , osv.
I den tiden var grunnlaget for krakkene ( som kom på løpende bånd ) forankret i skrekkscenarier hvor en så og forstod hva en krise virkelig var.
Når kapitalen forsvant i den tidsalderen så var den tapt , for alltid.

Ser en på einarssons portefølge så er det en helt annen verden.
Med einarsson’s podcast og alle de utrolig dyktige skribentene på tekinvestor så mener jeg at dette tidsrommet representerer noe helt unikt i sjansene for å få full treff på biotek-selskaper under tidelig utvikling.
Ikke sikkert at denne muligheten vil by seg igjen , ever.

Det er altså tidsmessig en spesiell mulighet for å kjøpe utrolige mulige scenarier i et topp internasjonalt marked konkurransemessig og uttellingene som kan følge med.

Er vi bevisst dette?
Det er småinnvestorene som kjører kursen nå (tror jeg) og markedet har alltid rett??
Hva skal en legge i dette?

Klart markedet alltid har rett men hvilken verdi er der i å tenke slik?
Aksjer handler jo om prising i fremtiden og markedet har jo rett da også , bare tull dederrane.

Mitt ståsted i denne verden:
Norsk bioteknologi er i ferd med å bli en stor sektor innen norsk industri.
Norsk bioteknologi er verdensledende innen immunteknologi og har utrolig mange gode løsninger.
Norsk bioteknologi er foreløpig ukjent for de fleste utenlandske store investorgruppene.
Norsk bioteknologi kan høstes NÅ da de har forsket i mange 10år på sine produkter , altså , vi er kanskje veldig heldige som får mulighetene til å høste.

Så , jeg tolker totalbildet dithen at det er nå slaget står , dvs , når vi klager på kurser som står stille og endog faller så er dette en helt unik kjøpersjanse hvor fremtidens gull blir kastet etter deg.

Jeg er sannelig ikke siker på om denne situasjonen vil vedvare.

Det er jo spessielt at selskaper som targovax som nærmest har erobret verden med sine resultater ikke får uttelling kursmessig??

Det må jo være reneste gullalderen å leve under slike omstendigheter.

Kurvene svingte i bionor-tidenogså men huttetu for et kamikaze spill det var å sitte med sparepengene bundet opp i slike luftslott og så tryna det godt også da tilslutt.

Mange som brant seg veldig stygt i den tiden og det kan jo skje igjen i dagens prosjekter men sitter med den følesen at dette som i dag investeres i (som radforsk sin portefølge) er noe helt annet.

TRVX er vel et av selskapene med llaveste inngangsverdi ,Kjempegod ledelse som har gjordt dette før , meget gode resultater så langt …

Helt utrolig at selskapet har vært slik priset over så lang tid…men tror dette vil endre seg snart nå.
Det eneste som gjenstår nå er få snøballen til å begynne å rulle så kommer panikken (for å bli stående igjen)

Når du ser den siste podkasten til TRVX så må en jo være blind dersom en ikke ser at hva som helst kan snart skje i det selskapet.
Den voldsomme entusiasmen de viser alle og formelig prater i munnen på hverandre…, Ja nærmest som unger…

Hva kommer det av?
Slik oppførsel vildu aldri se i et selskap dersom de var preget av emisjonsangst.
CEO i TRVX har alltid imponert med å kapitalisere videre drift i selskapet og det i vanskelige tider.
Han har klart å trekke inn utenlanske store investeringspartnere og rep.emisjonens presterande sier vel det meste om interessen fra småaksjonærene med å bidra med kapital.
I tillegg ville ALLE være med på å kjøre de neste kommende studiene og dette kan jo være med på å få store pengesterke internasjonale investorer til å fatte interesse.

min personlige mening dette men sover godt.

lykke til

13 Likes

Noen som mener noe om hva laveste verdi kan bli?

Verdi som skallselkap med fremførbart underskudd.

IP selges på billigsalg.

3kr?

For meg vurderes nedsiderisk lav

Oppsiden nevnes jo til 52kr? Jeg mener at ved å spille kortene riktig kan oppnåes mer. 105kr og 163kr er to tall jeg kommer til.

Kina bryr jeg meg ikke om. Best å ikke være bundet opp av sånt om noen vil kjøpe hele butikken.

Jeg er på listen ved en evt emi og deltar med glede, men magefølelsen er at det ikke blir løsningen denne gangen. Så det er bare å takke for muligheten til å handle på salg.

3 Likes

Man snakker jo om reg. studier i både meso og melanom, så tidsmessig er man jo godt i rute? Hva er det du egentlig forventer? At man hopper over en fase?

TRVX har vært smarte hele veien med billige studier og spons. Nå er de nærme å få produktet sitt i markedet. At selskapet ikke vil få finansiert reg. studie i meso er for meg nær utenkelig med de resultatene Oncos kan vise til der, og resultatet blir bedre for hver dag som går. Soug bekreftet det i siste Radium podcast - mOS er fortsatt ikke nådd, og vi er i midten av mai. Merck kom om bord etter 12 mnd med spons av CPI - nå nærmer vi oss 24. Med så lovende resultater er det åpenbart at Merck må bla opp mer enn litt Keytruda for å få bli med videre. Slike resultater skaper mer interesse enn bare hos Merck. TRVX har fått sponset hele studier tidligere, og det har vel aldri vært mer sannsynlig at TRVX klarer å få til dette igjen.

I tillegg har vi TG-jokeren som noen nylig har brukt tid og ressurser for å prøve å stoppe patentmessig. Hvem gjør slikt og hvorfor? Hva er alternativene om man ikke kan stoppe patentet? Kjøp er i alle fall et av dem.

Her kan det når som helst smelle avtaler i bordet som jager de største emi-spøkelsene vekk for alltid. Jeg har sagt det før, men med resultatene so far blir det ikke noe mindre sannsynlig av den grunn. :slight_smile:

12 Likes

Svaret på de finansielle spekulasjoner får vi trolig senest i august når registrerings studiet i melanom sendes over til FDA for “godkjennelse”. Da vi sikter inn på refraktære pasienter uten SoC kan Trvx kjøre et ‘enkelt 1 arms studie’ på 100 pasienter og allerede har de 7 klinikker/sykehus i US/UK/AUS med i opplegget pluss PI (principal investigator) - dette studiet kan gå kjapt på 6 mnd ifølge siste cohort2 løp, pasientene er klare så fort de er refraktære og må ha eksperimentell hjelp (Oncos-102) så data kan muligens avleses underveis og endelig resultat i 1H23.
Så har Meso som en ukjent variabel, med meget gode resultater men med nylig godkjent SoC blir studie oppsettet en del mer krevende selv om Oncos har p.t tilsynelatende bedre resultater - så her en vi avhengig av partner til å ta kostnader - går det er alt OK

2 Likes

Sikker litt sløvt av meg å ikke ha tatt meg tid til å lytte en gang til på podkasten, men for de som har hørt den flere ganger / skal høre den i helga:

Hør når ØS snakker om hva de skal gjøre i meso. Slik jeg hører han si det, så snakker han om flere mulige alternative partnere der (?).

Jeg har egentlig tenkt at den er låst til Merck, men det kan være at han mener type Parker etc, men akkurat det han sa der overrasket meg.

Skal få hørt på podkasten en gang til i helgen jeg også, men mange avklaringer forventes innen aug / sept, det er sikkert.

1 Like

Ufo/ Liang: Sitat “CEO i TRVX har alltid imponert”.

Nå har vel hr. Soug også en fortid i Bionor - virker nesten som du glemmer det når du rakker ned på Bionor (velfortjent kritikk)

“he has served as Deputy Chairman and Director of Bionor Pharma”

1 Like
6 Likes