Det har du rett i🤔
Men dette er heller ikke 1 line.
patients who progressed after first-line
Jeg tipper merck venter på data fra 1 line før de bestemmer seg for veien videre.
Enig! Rett skal være rett, men det var denne jeg hadde i tankene
Study completion date 31 dec 2022 og primary completion date 31 juli 2022 … blir litt lenge å vente for Trvx da vi er klare asap, er det derfor Soug er frusterert … eller tar jeg feil og det var ifbm melanom studiet ?
1 linje smaker jo utrolig mye bedre enn 2 linje. Her får de en god mulighet hil 1 linje
Kan TRVX “kreve” å få kjøpt Keytruda av Merck til kliniske forsøk (hvis de finner en annen partner/finansierer på annet vis)? Eller må de finne et annet immunterapilegemiddel hvis Merck nekter å selge til det formålet (patentet går vel ut i 2028)?
Data 2021 har vært kommunisert her, så vi får se når canaderene leser ut 1L meso med keytruda . Det som forvirrer meg er hva hvis… hva hvis de leser ut mye bedre randomisert data enn det BMS gjorde? Blir dette (pembro) da den nye soc i 1 L meso? Grunnen til at Merck ble valgt som partner i denne indikasjonen var nettopp fordi trvx og de fleste Kol’s (de hadde snakket med) trodde pembro kom til å prestere bedre. Dette ble også nevnt spesifikt av Soug i en tidligere pod.
Skjønner at de ikke gidder (eller har mulighet til) å kjøre en stor randomisert studie mot BMS Arm (selv om de presterer bedre). Tror det de har vært inne på før (pembro + chemo + oncos) eller bare oncos + pembro er en vinner vs pembro alene gitt at de blir godkjent som 1l behandling.
MERCK har stor interesse av å lykkes i 1 linje. Videre så har de både mulighet og kapital til å dra dette i land om de vil. Jeg har siden selskapet la om fokuset fra meso til melanom tenkt mer og mer på at MERCK tar MESO om data er gode nok.
Ikke sikker at de venter så lenge, men er jo naturlig å anta de vil ha litt data å sammenligne med. Videre så blir det neppe oppstart av MESO før ett stykke ute i 2022.
Merck hadde et R/D budget på $13.6 mrd i 2020, og på CNBC hørte jeg at selskapet hadde et aquistion budget på ca. $9 mrd i 2021 … penger har de, men er vi interessante nok da et kjøp av Trvx blir som lommerusk… p.t mcap av Trvx ca $80mill
Så er det viktig å huske på at Merck og pembro ikke er valgt som partner eller CPI i kommende melanoma studie. Kan fort hende TRVX combinerer Oncos med f.eks cemiplimab eller nivolumab istedenfor pembro… kanskje Merck kommer jagende etter oncos da
Er ikke mcap som styrer størrelsen på et evt bud. Følg med de neste 2 ukene nå, kan bli meget spennende🏆
Håper du har rett at noe kommer å skje de neste 2 uker, mere interessant er hvordan du kan si dette med noe grad av sannhet, tror ikke på lekkasjer for da hadde kursen gått nord … ellers er ofte mcap guidende for bud ofte 30%, for Trvx sitt vedkommende blir det jo tull, men kommer det flyvende et bud på si $350 mill vil det bli en utfordring for ledelse og styre, og selskapet risikerer å gå for lommerusk i Merck sine finanser
Time will tell
Bare sånn for å være ekstra tydelig. Jeg sitter ikke på noen annen info enn de fleste her inne. Det er kun mine egne forventninger om en eller flere avklaringer.
Bra Bianchi - ellers så får vi bare håpe på bedre tider i papiret og levering på selskapets strategi
Merkelig handel og stor spread i ordreboka nå. Men den er i allefall opp👍 Faktisk mer opp enn bergen bio som slapp en nyhet i dag som skulle gi himmelferd i følge enkelte
Tipper trvx annonserer noe lignende med samme aktør og CPI for refractory melanoma. Forhåpentligvis som partner ink cash up front
La oss håpe det🤞Ønsker å se litt volum oppover i denne aksjen og ikke bare robotstøy.
Veldig bra dokumenter om historien med Jim Allison og immunterapi.
Blir ikke mindre intressert i Targovax etter å sett denne.