Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Immunotherapy has shown promise as a mesothelioma treatment. Most recently, the U.S. Food and Drug Administration (FDA) gave Fast Track designation to immunotherapy drug ONCOS-102. The FDA granted this status because ONCOS-102 showed promising survival benefits for mesothelioma in clinical trials. This means the drug will have an accelerated review process and could become more widely available sooner.

7 Likes

Fra siste podkast 22:30 ut angående mesothelioma:

«Neste skritt på den studien har ikke vi bestemt ennå, så der er vi fremdeles litt i tenkeboksen. Vi har en del gode alternativer som vi jobber med, og snakker med potensielle partnere om»…

Altså en helt ny vending der siden jeg hadde en call med ØS for ca 2 mnd siden. Da var det å forfølge leadet med Merck som gjaldt, nå snakkes det om partnere i flertall. Det kan ikke bety annet enn at forutsetningene har endret seg til det klart bedre og at de har blitt kontaktet / selv etablert andre mulige partnerskap?
(Partnere kan jo selvsagt kanskje også være betegnelser på KOLS / Sloan Kettering med mer, litt usikker på hvor vidt de bruker definisjonen «partnere»)

Denne ble plutselig uansett noen hakk mer spennende å høre utfallet om nå :sunglasses::muscle:

8 Likes

Fin artikkel i dag fra VG:

14 Likes

Joda, det er bra med ‘partnere’, men det er ikke bra om de faktisk må presse Merck - det kan slå begge veier - håper de balanserer dette, men et parallell kjør vil kreve mye mer av ledelsen og taktiske valg som kan slå uventet ut om man ikke har ‘full oversikt’ av partneren vedrørende timing, finansiering og ikke minst optimal klinisk relevans

Trenger ikke presse Merck.

MERCK floppet på 1 linje for MESO. Oncos-102 gir de en ny og veldig god sjanse på å da den indikasjonen :wink:

7 Likes

Vel, er det slik trenger vi ikke flere beilere … men som Observer sier så sa Soug partnere i flertall, så dersom tolkningen likevel er at Merck er ‘avhengig’ av Oncos så er vi en meget god situasjon - håper det er riktig oppfattet - dog husker jeg en litt frustrert Soug på Q/A sesjonen etter siste CMD …
missforstå ikke, jeg er tungt lastet i Trvx og ønsker ledelsen all lykke i det viktige arbeidet som pågår, slik at aksjonærverdiene kan bli mer synlige enn de er i dag

Greit at det er kortere vei til markedet i melanom, med singelarm studie og ca 100 pasienter! Men, det virker å være flere som tenker det samme, plutselig kommer det noen som konker ut alle, og studiet legges dødt🥴 I meso er det færre konkurrenter! Så vidt jeg vet, så er det vel heller ingen andre virus som prøver seg her? Håper virkelig de får kjørt i begge indikasjonene!

1 Like

Nei? Har de annonsert 1L Meso?

Det er ikke 1 Line…

Er denne jeg venter på:

Det har du rett i🤔

Men dette er heller ikke 1 line.

patients who progressed after first-line

Jeg tipper merck venter på data fra 1 line før de bestemmer seg for veien videre.

1 Like

Enig! Rett skal være rett, men det var denne jeg hadde i tankene

Study completion date 31 dec 2022 og primary completion date 31 juli 2022 … blir litt lenge å vente for Trvx da vi er klare asap, er det derfor Soug er frusterert … eller tar jeg feil og det var ifbm melanom studiet ?

1 linje smaker jo utrolig mye bedre enn 2 linje. Her får de en god mulighet hil 1 linje

Kan TRVX “kreve” å få kjøpt Keytruda av Merck til kliniske forsøk (hvis de finner en annen partner/finansierer på annet vis)? Eller må de finne et annet immunterapilegemiddel hvis Merck nekter å selge til det formålet (patentet går vel ut i 2028)?

1 Like

Data 2021 har vært kommunisert her, så vi får se når canaderene leser ut 1L meso med keytruda . Det som forvirrer meg er hva hvis… hva hvis de leser ut mye bedre randomisert data enn det BMS gjorde? Blir dette (pembro) da den nye soc i 1 L meso? Grunnen til at Merck ble valgt som partner i denne indikasjonen var nettopp fordi trvx og de fleste Kol’s (de hadde snakket med) trodde pembro kom til å prestere bedre. Dette ble også nevnt spesifikt av Soug i en tidligere pod.

Skjønner at de ikke gidder (eller har mulighet til) å kjøre en stor randomisert studie mot BMS Arm (selv om de presterer bedre). Tror det de har vært inne på før (pembro + chemo + oncos) eller bare oncos + pembro er en vinner vs pembro alene gitt at de blir godkjent som 1l behandling.

MERCK har stor interesse av å lykkes i 1 linje. Videre så har de både mulighet og kapital til å dra dette i land om de vil. Jeg har siden selskapet la om fokuset fra meso til melanom tenkt mer og mer på at MERCK tar MESO om data er gode nok.

Ikke sikker at de venter så lenge, men er jo naturlig å anta de vil ha litt data å sammenligne med. Videre så blir det neppe oppstart av MESO før ett stykke ute i 2022.

1 Like

Merck hadde et R/D budget på $13.6 mrd i 2020, og på CNBC hørte jeg at selskapet hadde et aquistion budget på ca. $9 mrd i 2021 … penger har de, men er vi interessante nok da et kjøp av Trvx blir som lommerusk… p.t mcap av Trvx ca $80mill

Så er det viktig å huske på at Merck og pembro ikke er valgt som partner eller CPI i kommende melanoma studie. Kan fort hende TRVX combinerer Oncos med f.eks cemiplimab eller nivolumab istedenfor pembro… kanskje Merck kommer jagende etter oncos da :slight_smile:

1 Like