Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

TRVX søker etter ny produksjonssjef .

Head of Manufacturing, Targovax

Product Development

We are now looking for a Head of Manufacturing to Targovax, a clinical stage immuno-oncology company with headquarter in Oslo, Norway and CMC facility in Espoo, Finland. This is a central role where you will be part of the management team, report to the CEO and lead a highly experienced CMC team to support the development of robust scale-up processes for oncolytic virus manufacture.

As the company’s senior expert in CMC, you will be responsible for establishing Targovax’s large-scale production leading up to commercialization. Targovax’s immunotherapeutic technology makes tumors visible to the immune system and educates the immune system to recognize and attack patient specific tumor cells. The focus is to “activate the patient’s immune system to fight cancer”, thus extending and transforming the lives of cancer patients with targeted therapeutic cancer immunotherapies. Targovax’s pipeline aims at different cancer indications, including melanoma, mesothelioma, and colorectal cancer. The next development steps for Targovax’s lead clinical candidate is ONCOS-102, will involve a clinical trial with registration intent in checkpoint inhibitor refractory melanoma.

Responsibilities

  • Manage, develop, and execute scale-up processes of oncolytic viruses
  • Prepare the large-scale production for commercialization to deliver against the strategic plan
  • Lead and develop the CMC team to create and maintain a team-based and proactive culture of continuous improvement
  • Support the development projects as senior CMC expert
  • Provide strong technical leadership and manage the relationships with the company’s CDMO partner
  • Ensure that all processes and production activities are compliant with GMP and regulatory requirements
  • Prepare reports and CMC sections for regulatory filings
  • Estimating and agreeing the manufacturing budget
  • Manage logistic processes

Skills & Competencies

  • Possess capability for long-term planning, problem solving and optimizing work
  • Be a team player with managerial aptitude
  • Ability to argue, influence and convince stakeholders
  • Work effectively in high pressure situations
  • Competence to distinguish between what is critically necessary and what is not
  • Competence to prioritize between commercial realities and technical best practice

Must-have Requirements & Qualifications

  • PhD or M.Sc. degree in Biotechnology, Bioprocess Engineering or similar
  • Extensive industry experience and knowledge of bioprocess scale-up technologies
  • Experience in CMC development in Phase III and Commercial
  • Experience in negotiating and drafting of commercial quotations and agreements
  • Experience in biological/biotechnological/medicinal products/ATMP or similar
  • Experience in working according to GMP regulations.
  • Excellent communicator, both in verbal and written English
  • Willingness to travel and spend time in Oslo and Espoo offices

Beneficial Requirements & Qualifications

  • Experience in large-scale manufacturing process characterization and validation
  • Experience in cell biology/virology is an asset, peptide/protein experience is beneficial
  • Regulatory experience in CMC, preferable in biotechnological products/ATMP
  • Experience in leading a team
  • Experience in CDMO sourcing and collaboration
  • Finnish language skills are beneficial

For more information p lease contact:

Anna Emterling +46(0)76-313 0137, anna.e@haegercarlsson.com

Rolf Carlsson +46(0)70-316 1268, rolf@haegercarlsson.com

Welcome to apply through www.haegercarlsson.com

37 Likes

“Ability to argue, influence and convince stakeholders”
Hehe

1 Like

Ikke ny produktsjef, men en nyopprettet stilling som produktsjef …
kall meg gjerne kverulant nå BioMed , men denne lille nyansen er viktig
Kjempe bull dette BioMed
Ser ut som de sikter seg inn på en ‘super kandidat’ - får de det da ?

2 Likes

Ja, de får nok ganske lett tak i rett person nå tror jeg👍

1 Like

Hvordan tolke dette?

Jeg føler der ligger noe bak en slik søkad , noen form for partnerskap
kanskje?
Kan vel være sansynlig at det blir en finnlender som besetter den stillingen.
Kan vel tolkes som signaler på at det går rette veien , eller ??

Noe må jo snart skje i dette selskapet.
Synes det er et tegn i tiden at selskap etter selskap legger veldig positive signaler / studier frem og kursene reagerer knapt.

Når en er investert helt ut så glemmer en den velsignelsen det er å kunne kjøpe gull nesten gratis og deretter krosse bena på bordet og vente (med fanta og bamsemums).

No vill vi ha æksjeen.

:old_key:

5 Likes
  • Prepare the large-scale production for commercialization to deliver against the strategic plan

Dette er ubetinget positivt, dog litt uklart da den uttalte strategien har vært å kjøre fase2 for så å skape aksjonærverdier - les salg ! (tar de en Nano avgjørelse? tror ikke det selv)
Noen kynikere, som det er mange av, kan hevde at dette gir økte lønnskostnader og sende aksjen ned … men det blir jo bare tull
At de ønsker en person som behersker finsk er nok kun for PK’het …
Spent på fortsettelsen nå !

1 Like

Eller så er det bare en stilling som må fylles uten at det ligger noe mer i det enn f. Eks pga pensjonsavgang evt andre ting.

Så du tenker at de ansetter en produktsjef for å håndtere HR prosesser?? Utdyp gjerne det, ble litt nysgjerrig nå?:joy:

1 Like

Jeg mener bare at det er hva det er frem til annen melding gitt😊 med fare for haus.

Ja hvis dette er BULL er det ikke måte på hvor kuet vi Trvx aksjonærer er blitt - snakk om juleaften!

Markedet tolker dette negativt - markedet er svært redde for en Nano look alike

1 Like

… men, er det en riktig tolkning ?
er vi vitne til strategisk ny-kurs, eller lages fundament for en ‘pynting av brud’ slik at selskapet kan sees som en integrert enhet som senere meget lett kan inkorporeres ved utøvelse av dagens vedtatte strategi - les oppkjøp

1 Like

Bruden pyntes👰🏻‍♀️

Grisen sminkes? :pig::lipstick::kiss:

Saken er at vi trenger denne typen bull-nyheter, ellers kommer kursen aldri til å komme ned på 5-tallet. :joy:

Tenkte jeg skulle dele noen relevante opplysninger rundt noe jeg luftet her i forrige uke.

Dette var med referanse til podkasten med Soug og Wicklund hos Radforsk. Der fortalte Soug at når det gjaldt mesothelioma fremover, så hadde de flere mulige partnere å snakke med.
Dette fikk jeg ikke helt til å stemme siden de har inngått en avtale med Merck om mesothelioma.

I dag fikk jeg en avklaring på hva dette betyr, og jeg må si det er særdeles positivt.
Avtalen med Merck gjelder for første linje i mesothelioma. Den linjen er nå litt mer uforutsigbar å gå med nye SoC og usikkerheten på virkemåten. Å ta denne inn som en arm i et randomisert studie blir som å sammenlikne eple og pærer da ny SoC kun har effekt på 15 - 20 % av pasientene, Oncos targeter hele populasjonen.

Det jeg har ikke har skjønt og tenkt selv er at når det gjelder et studie mot 2L så har de ikke gjort noen avtaler. Med markedets foreløpig mest overlegne overall data på meso og full anledning til å inngå partnerskap på 2L så kan selskapet ta stilling til samarbeid med langt flere enn Merck.

Dette opplever jeg som særdeles positivt, og jeg vil tro at selskapet har bedre kort på hånden etter 24 mnd bekreftelse på styrken i datasettet versus hva de hadde i januar 2020 på 12 mnd data når de gjorde avtalen med Merck.

Meso rykket nå opp til å bli vel så spennende som melanom. Her kan det smelle skikkelig :moneybag::grin:

Så da får vi se hva slags data de straks slenger på bordet, og om det følger en deal med på kjøpet.

29 Likes

Hvilke data skal de straks slenge på bordet? Et stykke frem til 24 mnd. data for mesothelioma.

Nei, de skulle kommet på tirsdag (da var det 13uker siden sist de slapp data)…

Er det det? Hvor mange måneder har gått siden 21 mnd avlesning pr 23.februar?

Del gjerne svaret ditt med meg, regning kan være vanskelig for noen. Jeg kan hjelpe deg med å avstemme svaret hvis du er i tvil :ok_hand:

8 Likes

Leste feil dato i ditt forrige innlegg.
Kanskje flaks at jeg kjøpte meg inn igjen i dag da!

1 Like