Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Interessant tanke. Men om du ser på de resultatene selskapet oppnådde i 2L, hva tenker du sett i lys av det?

De har konsekvent ment at det er 1L de vil kjører videre med etter dataslipp. Nå har det nok selvsagt endret seg litt etter SOC da.

På meg har det i hvert fall virket som det “store” fokuset fremover blir i refraktær Melanom.

Jeg tenker at de slipper dette studiet og indikasjonen over til en partner og det i 2L.

Fullt fokus er melanom, utvilsomt.
Men nå kan de lisensiere ut meso også, ikke bare forholde seg til en sponsavtale i 1L.

Jeg kan for verifikasjonens relevans meddele at dette er info fra beste hold, ikke mitt hode.

(ikke at det kommer en deal, men at de nå fokuserer på et annet løp enn 1L.
Det var derfor Soug sa det han sa på Radforsk når han sa at de snakker med forskjellige mulige partnere for videre fremdrift i mesothelioma)

23 Likes

(Deleted)

2 Likes

Var det ikke slik at sist var 50% døde. Så det bare skulle et dødsfall til før mos ble oppnådd. Med andre ord mest sannsynlig er den oppnådd ved avlesningen nå?

Og grunnen til at det tar litt tid er at vi skulle få vite mer om veien videre etter mos ble oppnådd, og at det jobbes med dette nå som selskapet har mos data?

2 Likes

(Deleted)

1 Like

Helt enig, håper der ikke er oppnådd Mos.

2 Likes

Det er helt riktig. Ved rapporteringen i februar kom det tydelig frem at 50% var døde ved 21 måneders avlesning. Men jeg er ikke umiddelbart helt ening i at det nå er mest sannsynlig at neste pasient er død. Vedkommende kan like gjerne være i live.

Rapporteringene har kommet litt ujevnt, bl.a. kom 12 måneders avlesning i juni 2020, mener jeg å huske. At det nå har gått fire dager over tiden regnet fra 23.januar finner jeg vanskelig å spekulere i. Det eneste vi vet er at for hver dag som går, kommer vi en dag nærmere melding om avlesning 24 måneder. Og det eneste spørsmålet blir hvor mye høyere enn 13,5 vi skal. Lykke til!

10 Likes

RAS kommer bare til å bli et hottere felt fremover.

6 Likes

Det er bra, akkurat nå sitter vi i fryseren🥶 Mulig det blir varmere til uka🤗

Jah… blir penger av dette…

Amgen said the drug will have a U.S. list price of $17,900 per month.

Amgen estimates that around 25,000 U.S. patients a year will be eligible for the drug.

Dette er en pille som tas daglig…

1 Like

For noe som har blitt kalt the undrugable target så må det vel være lov å ta god pris.

Det er lovende for interessen rundt alt som har med RAS å gjøre at denne modaliteten blir akseptert og validert.

En må undres over om det er emi-angst som holder denne nede.
Skulle kanskje bare kjørt en emi om en har bruk for den eller ikke slik at en kommer vdere?

Markedet er jo stein spika gærent når der er teoretiske mulige kapitaliseringer i horisonten.

Men det er jo herlig å kunne bade i gode tilbud i norsk biotek.

Landet nesten uten historikk innen selskapersom kommer under betegnelsene pharma / biotek …men det vil jo endre seg.

Se på PHO.

Har fremstått i år etter år som et håpløst case uten bedring på noe felt.
Cevira , hvem brydde seg om det?

Altså , fremstod som et latterlig forsøk på å bli noe , fikk gode studieresultater gang på gang og intet skjedde.
Så kommer det en amerikaner med gut og vilje og vips , vi er in business.

Verdiene har altså ligget der hele tiden men ingen har hatt troen.

Før denne paralellen til feks TRVX og tenk at verdiene ligger helt klart opp i dagen her også (gjennom kliniske studier og patenter og selv om det kan se ut som en tung vei vi har forran oss og bak oss så er der store muligheter for att TRVX også tar en PHO. :grinning:

Kunsten vi investorer må lære oss er å se gjennom støy og angst og heller konsentrere oss om kapitalsituasjonen , antall produkter i pipeline og dataene , både ytelse og sikkerhet , ny teknologi som der er store behov for og annet snadder.

Altså , fri oss for hodeløs oppførsel hvor en kaster ut kommende gullbarrer fordi en tror at det er slutten mens det i virkeligheten knapt er starten.
Hvordan den enkelte innretter seg skulle ha noe å si på resultatene mht inntjeningen er det neppe tvil om men det fordrer erfaring og utdannelse og lang ferdstid for å klare å tjene kapital .

Se litt til siden hva andre velger og gjør.
Jeg har dårlig statestikk på å gå inn og ut hvær dag i selskapene og sitter rolig i mine valg som er PCIB . PHO , TRVX , BGBIO , ULTI , …og ønsker meg inn i HUBRO når den tiden kommer.

Mener selv at jeg har en teoretisk sjanse til å bli med på en skjelden sjanse til å oppleve en himmeltur uten sidestykke som aksjonær i radforsk’s portefølge , eller kanskje en må trekke i snoren og skylle det hele ned :upside_down_face: . men ved gud …jeg har ihvertfall forsøkt.

Dette forumet har kapasiteter som er helt ekstremt dyktige innen feltene de representerer og alt jeg har tilegnet meg av kunnskap har jeg lært her på tekinvestor og det finnes vel knapt noe lignende i dette landet.

Tekinvestor vil nok skape både mangemillionærer og tapere som går til grunne.

Et livsfarlig sted å være og passer kanskje best for mennesker som tåler å tape alt uten å se seg attende.

Så her vanker det mennesker som kan møte seg selv i døra og da får vi håpe at de tåler dette møtet dersom det skulle komme.
Gi det en tanke så du ikke mister hus og barn og kjerring for hva er der da tilbake???

Så , kjære medmenneske , TRVX kan meget mulig ta en PHO eller to men risikofritt er det ikke.

Lykke til

17 Likes

Drømte i natt at opponenten til TG-patenten den 29/4 var Amgen og at de hadde brutt Targos RAS-patent fra 2017.

3 Likes

Historien til PHO er veldig anderledes enn TRVX, håper og ser ingen mulighet for at TRVX skal tråkke opp samme løypa. Ja PHO har hatt en voldsom forandring de siste 2 årene, men mange undervurderer historien og jobben som er gjort tidligere.

En annen vesentlig forskjell, ta en titt på antall emisjoner og aksjer i hvert av selskapene.

Det er kursutviklingen til Pho det vises til.

Tror heller ikke at Trvx noen gang vil begynne produsere grønne lys i konkurranse med de blå, men det skjønner du vel.

Da har European Patent Office sendt ut formelt avslag på klage ifm patentsaken rundt [EP3140320 - PEPTIDE VACCINE COMPRISING MUTANT RAS PEPTIDE AND CHEMOTHERAPEUTIC AGENT]

Det er nok av sider å lese, jeg har bare skummet gjennom enn så lenge: All documents - European Patent Register

@Krieghoff , @TheObserver og @RubenAyala
Vet dere om Targovax har brukt noe energi for å se om det er noen konkurrenter som bryter det aktuelle patentet pr nå?

16 Likes

Ja, tenker man da på veien fra ATH for 15-20 år siden eller eller fra ATL for 6-7 år siden ? Uansett en lang reise.

Tror ikke vi ser noe som pho her.

Blir vel mer som : wham -bam ! Thank you - sold :chart_with_upwards_trend::thinking:

2 Likes

Tror de fikk sin godkjenning som monoterapi. Skal de få mer ut av dette (høyere linje behandling i ulike indikasjoner) må de kombinere:

Earlier studies showed that a patient’s cancer evolves resistance to the KRAS drugs, so Amgen is testing the drug in combination with nearly a dozen other drugs that hit those escape paths. Eventually, KRAS drugs could find their broadest use in combination therapies…

Vet dog ikke om chemo kombo med deres agent vil bryte trvx patent…

2 Likes

Det var en drøm! Men før Targo la ned TG-studien var det ikke måte på hvor god patentbeskyttelsen for RASmutasjoner var. Skulle Soug få mer romslig økonomi er muligheten til studie mot ny SOC til stede.

1 Like