Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

3 år gammel artikkel.

5 Likes

Klar for scenarioet ditt som et egg jeg🤩

1 Like

Ikke for å dra noen sammenligninger, men noen som vet hvor Algeta var i prosessen ifht TRVX nå? Mtp studie og resultater før de ble kjøpt opp?

Irrelevant tenker jeg. Husker ikke timeline helt men tror jeg er nær når jeg gjetter på oppkjøp noen mnd etter fase3 og studien ble stoppet av etiske hensyn og kontrollarmen fikk xofigo? Mener det var en partner deal m upfront før fase3

  • De fikk avtale i starten av fase 3-studien
  • og ble kjøpt opp etter fase 3 var ferdig (planlagt interrimavlesing som førte til at placebo-armen ble avbrutt og gitt xofigo) og produktet var gått gjennom den regulatoriske mølla og blitt godkjent både i USA og Europa.
  • Henholdsvis år 2009 og 2013
    (tatt etter husken)
1 Like

Hadde vært nyttig med en update vedr. Leidos samarbeidet, da jeg anser de som en aktuel lisens/oppkjøps kandidat:

4 jun 2020:
Under the agreement, Leidos and Targovax will investigate the technical feasibility, in vitro and in vivo immune modulatory, and anti-cancer properties of encoding Microtide™ checkpoint peptides in the ONCOS adenovirus backbone. If successful, the combined ONCOS and Microtide™ constructs may serve as a platform where additional functionality can be built in to stimulate multiple complementary anti-tumor mechanisms.

Pipeline:

11 Likes

Er disse to nye, jeg kan ikke erindre å ha sett disse kanalene før?

image

1 Like

Har ikke sjekket alle, men ser ut som disse er de første de er nevnt i (eller i det minste ikke nevnt i den før).
Media and IR enquires - Andreas Tinglum, 8 juli 2019, Targovax announces encouraging results from part 1 of the ONCOS-102 and Keytruda combination trial in anti-PD1 refractory melanoma – Targovax
IR enquires - Kim Sutton Golodetz, 2 november 2020, Targovax to present at the World Immunotherapy Congress – Targovax

2 Likes

De snakker om Targovax fra 3:57

https://soundcloud.com/user-972208711

1 Like

På tide med litt RakaBlakk-haussing for tvilerne der ute. Situasjonen i TRVX pr. i dag er at selskapets hovedprodukt Oncos-102 har vist svært lovende resultater i melanom og meso. Hva skjer nå?

Merck har vært interessert i Oncos i lang tid, jf. spons av CPI i melanom runde 1 og mld. i meso etter 12 mnd. På sin side er AZ med i colo-studie med Oncos-102 sammen med Ludwig Cancer Research. I mellomtiden har TRVX analysert innkomne data etter de siste resultatene og sier selv at disse er akkurat hva de håpet på, nemlig at de positive virkningene av Oncos-102 kan forklares med immunaktiveringen som man observerer. Og dette betyr da samtidig at Oncos-102 passer som hånd i hanske med en eller flere CPI’er uavhengig av hvilken BP-produsent.

Det som er ekstra interessant etter min mening, er jo de siste resultatene i meso, som slår ny SOC med 2x CPI fra BMS, og det med kun chemo som makker. Og siden vi vet at ny SOC bare virker i en subpopulasjon (15 %?) av mesotilfellene, mens Oncos-102 etter sigende skal gi effekt for hele populasjonen, må man spørre seg om hvordan vil BMS forholde seg til dette?

Vil BMS sitte stille og se på at deres egne produkter blir forbikjørt av Oncos og chemo alene? Vil BMS se på at Merck setter i gang egne studier i meso med sin egen CPI med fare for å miste egen nyervervet SOC i samme indikasjon? Eller vil BMS vurdere å kombinere sin SOC med best in class-Oncos? Det vitenskaplige peker klart i retning at en slik kombinasjon vil kunne skape resultater man aldri tidligere har sett i denne indikasjonen. At Magnus J. ikke er i dialog med sin tidligere arbeidsgiver BMS om dette, er vanskelig å se for seg. Jeg regner med at Merck på sin side er klar over denne situasjonen.

Så med Merck som anser Oncos-102 som interessant i både mela og meso, BMS som ser sine egne produkter bli frakjørt av Oncos i meso i disse dager og med AZ på sidelinjen med eget studie, er jo TRVX-caset i en nær perfekt situasjon for oss som håper på et oppkjøp eller lukrative avtaler. Jo flere interessenter, jo høyere pris.

40 Likes

:smirk:

1 Like

Altså, man tør ikke å regne på potensialet her en gang. Det vil fremstå som useriøst.

4 Likes

Ja, virker det med all cpi, så kan en regne på potensiale😉

1 Like

Kanskje mitt kursmål på 5000 kr endelig viser seg å være realistisk?

1 Like
11 Likes

Mye interessant her:

As for ONCOS-102 in PD-1 refractory melanoma, Targovax is currently finalizing the design of a registrational, open-label trial of combination ONCOS-102 and Keytruda. Targovax expects to meet with the FDA in August 2021 and potentially dose the first patient in the second half of 2022.

“Recall that a Phase 2 study, with a single arm with a target population of approximately 100 patients, is expected to be sufficient to seek accelerated approval (with parallel confirmatory trial) and registration,” Pantginis wrote. Most likely, Targovax will not have to conduct a randomized trial."

7 Likes

Bare så synd at BP ikke er interessert i Oncos 102….
De hopper bukk over Targovax og ser en annen vei, og kjøper heller andre selskaper med svakere data og mindre historikk :wink:

Spenn beltene folkens, tror vi har en travel sommer og høst i vente :v:

9 Likes

They showed that ONCOS-102 induced a “broad and powerful” immune response in that T cells in the tumor increased, even in patients whose cancer previously was refractory to the oncolytic virus therapy, T-VEC.

T-Vec kan de hoppe bukk over, og skrote. (Eier Amgen, verdi 137,5 mrd$)Ny sjef i byen, oncos 102. Amgen kan kjøpe den nye sjefen i byen

12 Likes

om den så sku kommet på 500 så er jeg superfornøyd :wink:

4 Likes

The evidence continues to grow!

image

17 Likes