Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Det har ikke vært så mye snakk om dagens melding i dag, men heldigvis er @solvoll på ballen med noen kjappe slides i chatten.

Studien som i dag er fullrekruttert skal altså doseres som i cohort C hvor de hadde respons i 2/5 i en notorisk vanskelig indikasjon. Kravet de hadde satt seg for å gå videre med studien i colorectal var DCR hos 1/13.

Videre er jeg spent på om de undersøker immunresponsen hos disse pasientene, som de har gjort i meso og melanoma. Selv med svært lav n hadde det vært ekstra krydder!

10 Likes

(Deleted)

5 Likes

Spørsmål: er det noen måte for Oncos-102 å komme i markedet i meso nå? Med chemo og under forutsetning om senere, større studier? Type covidvaksine-fast track? Jeg mener, resultatene er jo oppsiktsvekkende gode og safety er top notch, så det ville nærmest være uetisk å ikke tilby dette til pasientene? Husk ny SoC 18 mnd. virker bare for 15-20 %, mens forrige SoC har på nær halve MoS til Oncos/chemo.

Jeg antar det ikke er mulig, men tanken slo meg ettersom TRVX nylig søkte etter produksjonssjef. I tillegg har det i chatten vært snakk om noen søknader som omhandler administrering av chemo/Oncos i meso, men dette kan jeg (mest sannsynlig) ha misforstått.

Oncos-102/chemo er uansett beste behandling i meso pr. i dag og trenger ikke CPI for å være nettopp det. Oncos-102 bør jo komme i markedet snarest, imens kan BP kjøre og betale for egne studier med CPI og Oncos. Kanskje de bør betale for Oncos’en faktisk.

6 Likes

Screenshot_20210617-201436_Adobe Acrobat

1 Like

Det er riktig at det er 1 av 13 (da ingenting funker). Resultatet med oncos og durva ble 3/13…

1 Like

Skjønner hva du tenker. De må nok gjøre noe vanvittig smart for å få til en godkjenning i 1 linje meso på få pasienter.

Det er nok derfor de går for refractory melanoma, der er det ingen andre valg for pasientene og FDA vil nok godkjenne det meste som virker i siste linje.

2 Likes

Oncos/CPI i CPI refractory melanom ------> AA
hadde vært noe det
og hva trengs da —> HoM

1 Like

Hei! Legger denne ut her også - (la den nettopp ut på biotekaksjer-tråden). Denne dokumentaren bør alle som er litt interessert i TRVX se gjennom imho. Veldig aktuell!

Har du hørt om Jim Allison? Jeg hadde, men ikke så mye mer… Jeg visste ikke at det fantes en fantastisk flott dokumentar om ham på NRK. Satt meg ned med den i dag, og det var virkelig verd tiden! Det var en særdeles sterk dokumentar imo.

Anbefaler alle biotek-junkiene her inne å se den.

Den er lærerik, og viser deg en virkelig dedikert forsker, bakgrunnen hans, og hans (og teamets) vei mot målet. Du får innblikk i utviklingen av Ipilimumab, den første godkjente sjekkpunkthemmeren/immunterapi, i tillegg til innblikk i de hindringene som selskapene våre kan støte på (både regulatorisk og i forhold til rådende paradigme), samt all tiden som brukes uten at det gir noe som helst fremdrift, bortsett fra alle hypotesene som avkreftes. I tillegg får vi se betydningen av medikamentet fra pasientsiden. Veldig sterkt, og et flott innblikk i arbeidet fra forskning til ferdig medisin!

Godt mulig at mange har sett den, og jeg ser at @FiloD delte den tidligere, men da jeg ikke hadde fått den med meg, velger jeg å trekke den frem på ny!

6 Likes

Har du hørt om Jedd Wolchock? Han er også med i den (fantastiske) dokumentaren der, er trvx KOL og har nok hatt en finger med i spillet når det gjelder valg av oncos 211 og transgener (icos + ada):

https://www.nature.com/articles/s41422-020-0337-2

9 Likes

Er Oblique terapeutics og Kina-avtalen tatt bort i den siste juni-presentasjonen?

Tusen takk for lenke! :+1: Koplet ikke at han er KOL, nei. Skal lese med en gang!

3 Likes

Anbefaler også denne dokumentaren :+1:

vår egen Magnus Jaderberg var forøvrig CMO i BMS når ipilimumab ble godkjent i melanom.

Dr. Jäderberg’s worked on the late stage development, registration and launch of Rapamune (sirolimus) and Yervoy (ipilimumab).

5 Likes

Kult! Noe av det jeg bet meg merke i, var at vi står i startgropen av en ny epoke innenfor kreftbehandling, på en helt annen måte enn jeg tidligere har tatt inn over meg. Aktualisert ytterligere med ditt eksempel med Magnus Jäderberg.

1 Like

De har tatt bort alle samarbeidspartnerne fra den sliden de ble listet på. Så både Merck, AstraZeneca, Oblique, CRI, Leidos, Papyrus og Valo er borte.

3 Likes

ONCOS-102 Vaccine Showing Impressive Results for Mesothelioma

29 Likes

Ca. 390k sidevisninger i mnd på den badboyen der :sunglasses:

14 Likes

He (M.J) believes ONCOS-102 eventually will be part of standard of care for mesothelioma.

“The recently approved treatment is going around the world. It’s very effective standard of care,” he said. “But half the patients don’t respond. At this point, those are the patients we can really help.”

Kan vel ikke tolkes som noe annet enn at MJ satser på førstelinjen. Han sier ganske mye i denne artikkelen som ikke er uttalt til investorene. Bull :star_struck:

16 Likes

Mulig jeg misforstår deg? ser ikke hvordan det kan tolkes som å satse på førstelinje.
Det han sier er at SoC er veldig effektiv, og at de som ikke responderer kan vi hjelpe. Ergo trvx går for 2L. så slipper du unna med et raskere løp og mindre studie.

10 Likes

Synes dette er vanskelig å konkludere på, og artikkelen oppgir at de vil kombinere Oncos 102 med dagens SoC.

Hensikten med det er vel å vise at legger man til Oncos 102 så får dagens pasienter en enda bedre førstelinjebehandling enn i dag?

Selskapet er selv i tankeboksen for neste set-up.

Det som hadde vært gull (?) hadde vært et randomisert studie med Oncos 102 og dagens SoC, dagens SoC alene og Oncos 102 med en konkurrende CPI som kan vise seg å være enda bedre egnet enn ipi/nivo alene.

Da har man åpning mot både 1L og 2L.

Jeg tror ikke Targovax her er opptatt av raskeste veien til mål hvis målet blir mindre. Dette studiet skal vel mest sannsynlig kjøres av noen andre, da melanom er retningen TRVX går all inn i.

Noen klinikere med større innsikt må gjerne kommentere dersom jeg er litt ut å kjøre :wink:

6 Likes

ja, det blir spennende fremover, og slik de er startet med meldinger midt på dagen, så kan det brått bli dyrt å ligge i boken på salgsiden og,

eller du kommer ut, men det kan koste mer å komme inn igjen :wink:

God Helg ! og snart Sommer :slight_smile:

1 Like