Hei! Legger denne ut her også - (la den nettopp ut på biotekaksjer-tråden). Denne dokumentaren bør alle som er litt interessert i TRVX se gjennom imho. Veldig aktuell!
Har du hørt om Jim Allison? Jeg hadde, men ikke så mye mer… Jeg visste ikke at det fantes en fantastisk flott dokumentar om ham på NRK. Satt meg ned med den i dag, og det var virkelig verd tiden! Det var en særdeles sterk dokumentar imo.
Anbefaler alle biotek-junkiene her inne å se den.
Den er lærerik, og viser deg en virkelig dedikert forsker, bakgrunnen hans, og hans (og teamets) vei mot målet. Du får innblikk i utviklingen av Ipilimumab, den første godkjente sjekkpunkthemmeren/immunterapi, i tillegg til innblikk i de hindringene som selskapene våre kan støte på (både regulatorisk og i forhold til rådende paradigme), samt all tiden som brukes uten at det gir noe som helst fremdrift, bortsett fra alle hypotesene som avkreftes. I tillegg får vi se betydningen av medikamentet fra pasientsiden. Veldig sterkt, og et flott innblikk i arbeidet fra forskning til ferdig medisin!
Godt mulig at mange har sett den, og jeg ser at @FiloD delte den tidligere, men da jeg ikke hadde fått den med meg, velger jeg å trekke den frem på ny!