Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Det skal ikke store dealen til før markedet vil se på TRVX med helt andre øyne. Et samarbeid med en upfront på f. eks 10-20 mill USD og finansieringsspøkelset vil være jagd bort for en lang periode.

5 Likes

Fascinerende den Pandion-historien ja :slightly_smiling_face:

4 Likes

he-he sjog,
x10 var ikke nok - husket ikke det var x30 ! :smiley:
men det å spille ‘hardball’ er nok ikke nok , man MÅ ha noe som DE vil ha, og det har nå heldigvis TRVX, noe må skje her - hvis ikke er det bemerkelsesverdig

2 Likes

en kan drømme om x 10 eller x 20 eller x 30…

Hadde bare mcapen vært fornuftig nivå nå, så hadde det holdt med x3-5 :wink:

4 Likes

Jeg er redd de store pengene er avhengig av gode resultater fra større pasientgrupper - kan virke som BP sitter med samme oppfatning.

Du har løpende dialog med BP da eller?

1 Like

Ja, fortløpende!

1 Like

Jeg er dog spent på å høre hva du mener Targovax skulle gjort annerledes. Jeg føler de har gjort det meste sånn det burde blitt ha gjort. De har vært noe heldig med tidsplassering av de nyere emisjonene, men det har i gjengjeld gitt dem et lenger handlingsrom. Som det er blitt nevnt tidligere: det er ikke så lenge til vi får vite hva som skjer fremover. Inntil da er det vel bare å ta det knusende med ro :slight_smile: Føler du deg sikker på at dette ikke går veien er jo det bare å trykke på salgsknappen og gå videre til neste kandidat?

Det er vel heller ikke så lenge til vi fåre vite noe fra kineserne. Det kan jo bli spennende å se utfallet derfra.

2 Likes

Dette har du (ikke) greie på skjønner jeg. Pandion hadde kun en Fase1a-studie med healthy volunteers da de ble kjøpt opp.

1 Like

Avtaler og oppkjøp gjøres i alle faser

https://www.evaluate.com/vantage/articles/news/snippets/another-must-have-oncolytic-virus-asset-big-pharma

Boehringer Ingelheim struck a deal with the oncolytic virus company Viratherapeutics in 2016, and it has clearly seen something extraordinary in the intervening two years. Otherwise it would be difficult to understand why it would today shell out €210m ($245m) to exercise an option to buy out Viratherapeutics without having seen a scrap of clinical data.

KaliVir & astellas avtalen før jul var også pre-klinisk.

Under the terms of the agreement, Astellas will pay to KaliVir up to US$56 million in the form of an upfront payment and other payments to support research and preclinical activities related to VET2-L2 and the Second Product. Additionally, Astellas may pay up to US$307 million and up to US$271 million for development, regulatory and commercialization of VET2-L2 and Second Product, respectively. Astellas also may make royalty payments on net sales of each licensed product.

VET2-L2 is in preclinical stage.

5 Likes

Jeg har ikke sagt at de bør gjøre noe annerledes - jeg sier jeg tror BP vil kreve underlag fra større pasientgrupper før selskapet blir priset til det mange forespeiler seg på dette forumet.
Nei Sjog dette har jeg ikke greie på, men jeg tror og det må vel være akseptabelt. Det er derfor jeg er med på dette forumet for å lære av sånne som deg.

2 Likes

Helt greit det, men til å være “uvitende” i egne øyne synes jeg du flagger oppsiktsvekkende selvsikre påstander :face_with_hand_over_mouth:

5 Likes

Jo lengre man har kommet i studiefasene med produktet sitt, jo bedre betalt bør man få. Med 2 x fast track og potensielle registreringsstudier nær i tid for Oncos-102, bør premien være tilsvarende høyere enn for de pre-kliniske transaksjonene over. Ganske mye høyere faktisk.

Og jada, TRVX har jo pre-klinisk på lur også - basert på verdens beste virus pr. i dag! TRVX er etter mitt syn en ren gavepakke til BP. Når man har kommet så langt som TRVX har i dag, og det med så gode resultater, kan Soug ta tiden han trenger for å få dette i havn på en rolig, god og forhåpentligvis mest mulig lukrativ måte. Jeg tror og håper på flere BP-interessenter her.

3 Likes

“Oppsiktsvekkende selvsikre påstander” - jeg sier jeg tror? Det er vel egentlig det de fleste utøver her eller hva. Eller er det rett og slett for negativt ladet til at du klareer å håndtere det?

Takeda deal på 900musd+ basert på dette:

So far, Turnstone has only tested its technology in animals. Farah declined to offer a timeline for starting clinical trials, saying only that “we want to get these [therapies] evaluated in humans as rapidly as possible.” He added that the partnership with Takeda helps the company move toward clinical testing.

2 Likes

Nå er heldigvis det meste som legges ut i denne tråden noe med kilder - ift flere andre tråder her inne på TI så har TRVX-tråden vært god. En av grunnene til at det ikke er så mye negativt her er kanskje fordi TRVX faktisk har levert langt bedre medisinske resultater en konkurrentene?

Ja, det er negative ting med TRVX også - hvor den viktigste er at de ikke har penger på bok pr. i dag til å kjøre studiene. Dette i kombinasjon med en notorisk lav mcap som gjør de ikke kan kjøre en emisjon for å få nok kapital til å kjøre i gang. Men igjen, TRVX er et plattformselskap med tre forskjellige plattformer som har kjørt studier sammen med flere BP, kanskje de klarer å hente kapital på andre måter enn emisjon?

2 Likes

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-183

TRVX fra 9:50

Mye positivt men einarsson ser heller ikke ut til å være så imponert av kursutviklingen :slight_smile:

Makedet våkner nok snart
lykke til

6 Likes

Vanskelig å føre en konstruktiv dialog med en uviten motpart.

I så tilfelle bør man ha tillit til de som man mener veit bedre.

Kunnskap er nøkkelen til å forstå risikoprofilen til Targovax.

Incentivene er på plass for at vi kan regne med at teamet i Targovax jobber steinhard for å lykkes. For at vi lykkes. Og ikke minst, de som er i den forferdelige situasjonen hvor dette kan bety så mye.

Biologien som presenteres kan jeg bare si er mildt sagt imponerende. Et enestående produkt.

6 Likes

Det er et ‘produkt’ jeg nå er veldig spent på : Oncos-211, dvs Trvx 2’re gen Oncos m/doble transgen
De hadde 4 produkt i utviklingsfasen i 2019 som nå er skalert ned til ett etter pre-klinisk evaluering - men vi vet enda veldig lite, men at de samarbeider med Leidos om dette fremover

2 Likes

Ja jeg har kanskje ikke nok kunnskap, men ingen ting vil glede meg mer om dere får rett. Synes bare det er rart at ikke BP har fattet mer interesse, det må være en god grunn. ØS uttalelse på siste CMD bærer preg av at ting ikke er så enkelt som dere vil ha det til.
Jeg er full lastet og ready to go, men realist i forhold til den finansielle situasjonen selskapet befinner seg i - noe kursutviklingen forteller oss.

2 Likes