Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Du hadde antagelig vært mindre klaustrofobisk hadde kursen vært høyere. Kurser på dette nivået gitt det vi vet fundamentalt er nesten til å bli konspiratorisk av. Har man troen er det bare å sitte i ro, evt øke. Jeg har tatt et par lodd til, denne uken! OB priser casen til tilnærmet total flopp! Helt greit det. Fasit kommer … :metal:

Edit: kommer det noen $ på boret, kommer dette til å si PANG!!

10 Likes

Nettopp, med høyere kurs er det lettere å akseptere å gå litt ned for å komme seg ut. Men det føles i hvert fall bedre å være i en aksje hvor forløsningen venter, i motsetning til andre, ikke navngitte aksjer, hvor det er bakt inn mye fremtidig håp i kursen, slik at man bare venter på shorting og krasj. :slight_smile:

4 Likes

Her er det mange som vil ut før helgen🤔

1 Like

Vi får håpe de angrer seg til uka😁

1 Like

Ja, det har jo skjedd før at store eiere har solgt rett før takeoff i ulike aksjer

1 Like

Men hadde vært kjekt å slippe å se 7-tallet igjen

1 Like

Vi skal jo ikke selge før det blir medisin uansett skal vi det da? Alt i mellom er ubetydelig og skaper egentlig bare ypperlig muligheter for videre sparing🤞

2 Likes

Det er sant. Men er alltid irriterende at gjerdesitterne kan hive seg med i aksjen på lav kurs ETTER alle positive meldingene.

1 Like

Lenge siden sist, @Tassrass. Er det traderne som er inne igjen?

Tragisk hele aksjen😬 forundrer meg ikke om d blir emi til uka og den siger mot 6 kr🙄

1 Like

Tja, eller Evt avtale og +18,- Holde blikket på den fundamentale ballen er mitt råd :wink:

15 Likes

Først skal vel Lone bestemme seg for oppgjør i cash eller aksjer. Alt annet enn 100 prosent oppgjør i aksjer blir skuff. Vi får se om de lander avtalen med Kina samt partner i Mesothelioma og melanom. Svaret vet vi om noen måneder. Her blir det enten et sinnsykt rally eller en katastrofal emisjon

:point_up:
What he said :clap:

1 Like

Når en ser på alle biotekaksjer under ett (kanskje untatt PHO) så er det den samme melodien som går igjen i nært sagt alle norske biotek-aksjer.
Klage på lang tid og kursen på kommende emisjoner.
Så en kan jo spørre…hva hjelper det å skifte selskap ??

Men en kan jo undres over mye når det gjelder disse investeringene.
Er vel litt gammeldags men liker best at investeringer og gode resultater blir belønnet med økte aksjekurser men slik er det jo ikke her i norge.
Kanskje vi mangler fartstid og dyktige eiere som ikke lar seg påvirke og ikke med overlegg får brakt kursen helt i ubalanse for deretter å høste.
Er vi for få investorer innen biotek i norge?

Se på PHO.
Tidligere så vartet selskapet opp med det ene resultatet bedre enn det andre og jeg kjøpte som en gal men så så jeg at jeg var den eneste som kjøpte , :slight_smile:
Jeg måtte bare legge helt om og så ble det CEO bytte og alt endret seg.
Sier ikke at avtroppende CEO gjorde noe dårlig jobb men effekten av ny CEO var jo formidabel.
Så til alle som vil ha BP med på laget og attpåtil gir en dato.
Se til CEVIRA og kina.
Jeg vil nesten påstå at mye er veldig aktuelt og frister BP veldig men skjer det ikke noe på noen måneder så er alt bare dritt og produktet dømmes nord og ned.
Forstår vi hvordan dette virker?
Cevira var jo nærmest gitt opp og så lander det en avtale med kina sånn ut av det blå…

Det foregår nok mye som vi ikke har anelse om og BP er avhengig av produktene til biotek-selskapene for å fylle opp piplinen og opprettholde pengestrømmen inn til selskapet.

Men en fase 3 koster lett en miliard så det er vel ikke så rart at det tar litt tid.

lykke til

11 Likes

Det foregår nok mye som vi ikke har anelse om og BP er avhengig av produktene til biotek-selskapene for å fylle opp piplinen

Nettopp, og bare Merck har i 2021 på sitt R&D budsjett $9 mrd - ca 75 mrd … ikke småpenger, hvor mye som ligger til oppkjøp er vel ikke kjent, og vil de så kan de … igjen se på Pandion dealen i 2020 hvor første 'bud var $53 mill, det endte på $1900 mill

5 Likes

Nei, vi trenger ikke mye av det R&D budsjettet, reint bud på 15mrd holder nok, spesielt om de plukker alle som vil selge på 8 først, så kan vi standhaftige dele de siste 14,5 milliardene :wink:

3 Likes

Ikke mye optimisme å spore

For undertegnede er det intet annet enn optimisme å spore i allefall, men det har ikke kommet noe nytt å diskutere. En trenger ikke pjatte for å pjatte uten å ha noe å diskutere…

11 Likes

Juli- presentasjonen

4 Likes

Dirtytalk om AA?! :heart_eyes: :heart_eyes:

14 Likes