Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Bare å begynne å grine hvis du tenker det hjelper! Har vært med like lenge og ser noe av poenget ditt, men biotek er ikke for sutreluser… Hva med å kjøpe deg inn igjen og bli ferdig med fortiden😊?

2 Likes

Sommerferien er snart over, så kommer august og studieoppsett;

chillpill

:wink:

3 Likes

Eg synes dere er snille selgere, selv om de ville betale 7,48 i dag tidlig, så er flere fornøyd med å komme ut billigere, nå gikk en helt ned på 7,37. Noen som vil ut lavere å?

1 Like

Det har vært lite nytt rundt Targovax i sommer, men omsider har det kommet litt mer snacks;


https://register.epo.org/application?number=EP17701908&lng=en&tab=main

Nesten så en skulle tro de har snurret patentkontoret rundt lillefingeren sin, for dette har de kontroll på! :ok_hand:

31 Likes

Er det vanlig at dette også blir publisert som børsmelding slik at det har mulighet for å få noe større oppmerksomhet for de som ikke leser forum?

1 Like

Det er ikke vanlig at “intended grant” blir publisert nei.

PCIB har gjort det et par ganger, men de fleste venter til patentet er innvilget.

Det er lov å håpe, men årene flyr avgårde :upside_down_face: Biotek var fryktelig morro den gang og i noen perioder i etterkant.
Har selv enda en del trvx fra 2016. Blir sannsynlig min siste biotek-investering :blush::blush: Har vært innom en hel drøss av selskaper. Den eneste aksjen jeg kunne tjent grovt mye på dersom jeg hadde sittet stille i båten er vel Vaccibody. Ellers må man trade for å tjene veldig mye ser det ut som :blush::blush:

2 Likes

Hvor lang til pleier det å ta fra “intended grant” til konfirmasjon?

1 Like

Fundamentalt burde vel kurs etter sigende vørt nærmere ATH med fast track osv enn nivået det ligger på. Får vi en rekyl ?:man_shrugging:

2 Likes

To-tre uker mener jeg å huske.

Jeg var med fra før denne oppgangen selv. Har deltatt i diverse emisjoner og er nå etter mange år i 0 på investeingen dessverre😅
Har ikke mistet troen men hadde ikke sett for meg at ting skulle ta så lang tid🤷‍♂️

5 Likes

Velkommen til biotek :joy:

Om noen skulle være interessert i litt informasjon fra aksjonærlistene;

Edit: Ja jeg kjeder meg litt i dag :sweat_smile:

12 Likes

Det som er drit med biotek er jo at etter en kurskollaps som kommer det gjerne en emisjon som gjør det enda værre.
Sammenligner man med krypto så har jeg sett en token falle 99,9% også gå opp igjen til ath og så gå 3x der igjen.
Det blir selvfølgelig noe annet. Men man liker som regel risiko når man investerer i både krypto og biotek-aksjer.

Jeg har heller ikke gitt opp. Jeg sjekker kursen annehver måned kanskje. Det er kjedelig nok det :upside_down_face: krypto, blir det mer hvert 15 min :sweat_smile:

1 Like

Vi som allerede har vært med i fem år eller mer var nok dessverre altfor tidlig ute i norsk biotek. Sektoren var for fersk og umoden, men i løpet av de neste fem årene håper og tror jeg at ting vil se helt annerledes ut, nærmest til det ugjenkjennelige, og at vi som er investert i sektoren i dag vil bli rikelig belønnet for det. :crossed_fingers:

Thing are about to change. :crossed_fingers: Forhåpentligvis. Skal man bli virkelig rik i denne bransjen, så er det buy and hold som gjelder. De er slik man oppnår 20-gangen eller mer.

5 Likes

Det kan nok diskuteres. Buy and hold gjelder på mange aksjer og faktisk også krypto.
Men når det gjelder biotek. Så er det veldig få som lykkes. Klarer man å treffe den så blir det selvsagt bra. Men i f.eks usa så har jeg lest om biotek-selskaper som har lykkes og blitt solgt til big pharma for en vesentlig lavere kurs enn ipo-kurs. På grunn av at kursen har falt år etter år og nye emisjoner har kommet hele tiden, så har selv enn suksess endt med tap for de som var tidlig inne.

4 Likes

Enig. Så lenge det er rettede emisjoner som dominerer, så starter man med handicap hvis man som småsparer går tidlig inn i biotek med buy and hold som strategi.

Det er nok fullt mulig, men nå er jo Biotek priset litt “anderledes” i USA.

Ikke akkurat et forventningsrally til Targovax sin viktigste måned, som kommer til uken!