Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Tror noe av problemet for oss nå er ; ‘’ at intet er klart før alt er klart ‘’
personlig tror jeg mye er klart, men at enkelte studie oppsett gjenstår, når det er på plass og presentert for vår partner kommer ‘go-signalet’ og finans

så er spørsmålet, når får vi avklaring - markedet ønsker kun avklaring på ETT punkt og det er finansiering - finansiering og finansiering

1 Like

Ikke vanskelig å bli frustrert. Det er helt åpenbart at i biotek må man ikke investere penger man plutselig trenger. Og som vanlig i aksjer med lav omsetning så er det ikke bare å kaste kortene, siden det gjør at man gruser kursen.

Men det man lurer litt på er hvor bunnen er. Hva er de faktiske verdiene i selskapet, dvs hovedsakelig patenter går jeg ut fra? Og teknisk sett, er det slik at vi kan tørre å håpe på å snu rett under 6,00 igjen, slik som i oktober hvor kursen så gikk opp til nesten 11,- på to måneder?

Det beste hadde sikkert vært å avskrive altsammen som et stort tap og bli positivt overrasket en gang i fremtiden når man åpner skuffen igjen. Men når det gjelder tap så hadde det vært fint å ha skatteetaten med seg også. :grinning_face_with_smiling_eyes: Hvis omsetningen hadde vært høyere kunne jeg hatt lyst å selge hele posten og så umiddelbart kjøpt den tilbake igjen til samme pris, bare for å få realisert tapet og brukt det mot gode gevinster i andre aksjer tidligere i år.

1 Like

Hvorfor skal den ned til under 6?

Fordi tilliten til selskapet tydelighvis har fordampet, det har vært yttringer som ikke akkurat har innfridd.

1 Like

forsinkelsen på 2 år som dnb poengterte også taler for at kursen skal ned + emi som vi vet kommer.

1 Like

Ledelsen i selskapet må jo kunne se for seg hvor dette kom til å gå, kursmessig? Hvis de ikke har noe kursdrivende i nærmeste fremtid, så burde de bare kjørt emisjon i går? Endelig mOS i meso, kommer nok i løpet av 4 uker, men vi vet jo sånn omtrent hvor det ender nå!!! Det komme ikke til å flytte noe på kursen! Det må evnt.komme noe mer!!! Det må nesten det, ellers så er jeg lite imponert over ledelsen.

tenker og ledelsen har gjort en slett jobb her med å vente for lenge med å kjøre emisjonen, synes er en uting av de å vente slik de har gjort til det nesten blir kritisk. Og som de gjorde siste gangene hente sånne småsummer så de såvidt klarer holde hodet over vannet i en periode. Blir ikke arbeidsro av det greiene der. og fokus flyttes vekk fra dataene over på lommeboka, ikke sånn det skal være.

Herregud ass, for et sutrekor det er her i dag! Ordner seg dette, bare ha litt is i magen :bellhop_bell:

10 Likes

Pust med magen, ett godt råd
ledelsen har siden februar 2021 og kurs 10kr visst at de trenger finans, Soug har sagt tidligere at det viktigst jobben hans er å finansiere studier og personell, også i juni var kursen på omlag 9kr - ledelsen/styret valgte ikke å kjøre emi da, vi andre satt jo bare og ventet på emi … så selv om Soug var frustrert på CMD i februar har han ikke benyttet sjansen når den var der - så spørsmålet er hvorfor ? har han feil beregnet og trodd at gode kliniske resultater ville skyve kursen videre opp og glemt sitt mantra finans må sikres når det er god mulighet, aksjonærene i TRVX er nå KUN opptatt av finans og intet annet. Vi må håpe han enda har kontroll

3 Likes

enig bowie, mener han feilvurderte ved å ikke kjøre emi der oppe, nøkkelen er jo å få til dette når sentimentet er bra ikke vente på noe bedre som aldri kom, det ser vi resultatet av her nå. Meklerhus som også tolker dette og gjør sentimentet verre.

1 Like

Drittaksje om du vil, elller…
Eller kanskje en jævla god en.???

En super aksje, tror jeg. :slightly_smiling_face: En av de aller beste, hvis man bare beholder roen og er tålmodig en liten stund til. :crossed_fingers:

11 Likes

Det eneste ankepunktet jeg ser her er finansiering, men det er også et ganske stort ett.

Marketcap er kommet helt ned i 570 millioner som selvsagt er latterlig lavt for et onkolytisk virus, men det betyr at man må utvanne med nesten 20% for å få 100 millioner friske kroner.

3 Likes

Det må være en gedigen falliterklæring å gjøre en placement mellom 5 - 5,50 NOK når de to siste ble gjort på 8 og 9 kroner FØR de suverne data vi har nå. I tillegg har vel Oslo Børs steget minst 25 % siden forrige plassering.

Enten har de en genial plan på gang som få så komme, eller så har de håndtert kliniske data og aksjonærene på en dårlig måte.

Personlig opplevde jeg seasene hvor de har presentert data dagen etter meldinger som svært godt, men CMD var et mageplask. Det er som du sier Savepig; de har alt på gang klinisk, men å begeistre aksjonærene i den forstand å få de til å føle seg trygg på at det finansielle ordner seg er de mindre gode på.

Jeg lar meg gledelig positivt overraske av et eller annet om ikke så lenge, men rasjonelt sett er jeg helt klart innstilt på at aksjonærene må stille opp for å funde videre drift og studier, og det vil koste betydelige prosenter med utvanning.

Personlig fant jeg det negativt at CFO hoppet av i noe som skal være perioden de er blitt et voksent biotekselskap. Er det ikke nå moroa skulle begynne?

Men som sagt; show me the good news og jeg skal applaudere de stort :clap::clap::ok_hand::v:

4 Likes

Jeg tænker de må lave en sponsoraftale ? Fx Merck med aftale om royalties i tilfælde af de kan bringe oncos hele vejen til markedet. Det er en billig lottokupon for et BP selskab…

1 Like

Dæven Observer - nå er vi jo plutselig enige, det er jo nettopp dette jeg har forfektet i lang tid! :slight_smile:

1 Like

Nei, vi er nok ikke det. Du har konkludert og tar det for gitt at BP ikke er interessert i Oncos.

Erik W forteller at de er veldig interessert og ønsker å inngå samarbeid. Jeg stoler på det han sier og tror BP er veldig interessert i Oncos / Targovax.

14 Likes

Det er kjedelig og smått nervepirrende at det finansielle ikke er på plass i TRVX ennå. Jeg håper og tror likevel på noen gunstige avtaler som sørger for at ev. emisjonsutvanninger ikke blir så grusomme som enkelte tror (eller håper).

Det som man burde være mer opptatt av, er informasjonen som kom i Q2-presentasjonen om mulighetene for å kombinere Oncos-102 med andre medikamenter og planene for flere studiearmer. Slikt åpner for flere interessenter og større bruksområder for Oncos, og gjør plattformen mer bred og dermed attraktiv. Og antydningene om at Oncos-102 kan benyttes i langt flere indikasjoner siden man ser konsistente immunresponser hos pasientene uavhengig av kreft/svulsttype, er særdeles oppløftende. Muligheten for 1. linje i melanoma bør heller ikke gå upåaktet hen.

Så lenge resultatene er så bra og godt dokumenterte, føler jeg meg rimelig komfortabel med investeringen i TRVX til tross for begredelig kurs.

14 Likes
5 Likes

Straks nede på 5-tallet igjen….

Det utelukker jo selv en 40% emisjon til å dekke utgiftene fremover. Håper inderlig at de har noen kaniner å dra opp av hatten de neste dagene/ukene. Ser for øyeblikket ikke ut som om det er noen bunn her…alltid noen som er villig til å selge lavere…