enig bowie, mener han feilvurderte ved å ikke kjøre emi der oppe, nøkkelen er jo å få til dette når sentimentet er bra ikke vente på noe bedre som aldri kom, det ser vi resultatet av her nå. Meklerhus som også tolker dette og gjør sentimentet verre.
Drittaksje om du vil, elller…
Eller kanskje en jævla god en.???
En super aksje, tror jeg. En av de aller beste, hvis man bare beholder roen og er tålmodig en liten stund til.
Det eneste ankepunktet jeg ser her er finansiering, men det er også et ganske stort ett.
Marketcap er kommet helt ned i 570 millioner som selvsagt er latterlig lavt for et onkolytisk virus, men det betyr at man må utvanne med nesten 20% for å få 100 millioner friske kroner.
Det må være en gedigen falliterklæring å gjøre en placement mellom 5 - 5,50 NOK når de to siste ble gjort på 8 og 9 kroner FØR de suverne data vi har nå. I tillegg har vel Oslo Børs steget minst 25 % siden forrige plassering.
Enten har de en genial plan på gang som få så komme, eller så har de håndtert kliniske data og aksjonærene på en dårlig måte.
Personlig opplevde jeg seasene hvor de har presentert data dagen etter meldinger som svært godt, men CMD var et mageplask. Det er som du sier Savepig; de har alt på gang klinisk, men å begeistre aksjonærene i den forstand å få de til å føle seg trygg på at det finansielle ordner seg er de mindre gode på.
Jeg lar meg gledelig positivt overraske av et eller annet om ikke så lenge, men rasjonelt sett er jeg helt klart innstilt på at aksjonærene må stille opp for å funde videre drift og studier, og det vil koste betydelige prosenter med utvanning.
Personlig fant jeg det negativt at CFO hoppet av i noe som skal være perioden de er blitt et voksent biotekselskap. Er det ikke nå moroa skulle begynne?
Men som sagt; show me the good news og jeg skal applaudere de stort
Jeg tænker de må lave en sponsoraftale ? Fx Merck med aftale om royalties i tilfælde af de kan bringe oncos hele vejen til markedet. Det er en billig lottokupon for et BP selskab…
Dæven Observer - nå er vi jo plutselig enige, det er jo nettopp dette jeg har forfektet i lang tid!
Nei, vi er nok ikke det. Du har konkludert og tar det for gitt at BP ikke er interessert i Oncos.
Erik W forteller at de er veldig interessert og ønsker å inngå samarbeid. Jeg stoler på det han sier og tror BP er veldig interessert i Oncos / Targovax.
Det er kjedelig og smått nervepirrende at det finansielle ikke er på plass i TRVX ennå. Jeg håper og tror likevel på noen gunstige avtaler som sørger for at ev. emisjonsutvanninger ikke blir så grusomme som enkelte tror (eller håper).
Det som man burde være mer opptatt av, er informasjonen som kom i Q2-presentasjonen om mulighetene for å kombinere Oncos-102 med andre medikamenter og planene for flere studiearmer. Slikt åpner for flere interessenter og større bruksområder for Oncos, og gjør plattformen mer bred og dermed attraktiv. Og antydningene om at Oncos-102 kan benyttes i langt flere indikasjoner siden man ser konsistente immunresponser hos pasientene uavhengig av kreft/svulsttype, er særdeles oppløftende. Muligheten for 1. linje i melanoma bør heller ikke gå upåaktet hen.
Så lenge resultatene er så bra og godt dokumenterte, føler jeg meg rimelig komfortabel med investeringen i TRVX til tross for begredelig kurs.
Straks nede på 5-tallet igjen….
Det utelukker jo selv en 40% emisjon til å dekke utgiftene fremover. Håper inderlig at de har noen kaniner å dra opp av hatten de neste dagene/ukene. Ser for øyeblikket ikke ut som om det er noen bunn her…alltid noen som er villig til å selge lavere…
Det man kan håpe på er at “noen” som selger er en og samme person/institusjon, slik at vi kommer opp på mer normal kurs igjen når utsalget er ferdig. Ikke at det spiller så stor rolle. Fem kroner eller sju kroner er like lite sammenlignet med hva vi venter og håper på.
Uansett, her er det bare å puste med magen. Som andre har skrevet så høres det ikke helt sannsynlig ut at ledelsen skulle ha valgt å vente med emisjon da kursen var høyere og de satt på tall og nyhetsfravær som de visste ville senke kursen slik vi nå så. Den optimistiske tolkningen er selvfølgelig at de føler seg veldig trygge på finansieringen men at det tar litt tid før det blir kontraktsfestet slik at vi får vite noe.
Veldig enig i det du skriver. Allikevel er det slik at vi befinner oss her nede kursmessig på tross av fantastiske kliniske resultater. Må bare gi mister D rett i sin spådom om kraftig kursnedgang. For min del hadde jeg håpet på at kursen skulle bykse den andre veien. Det er alltid lett å skylde på selskapet og spesielt ledelsen for nåværende kursutvikling. Men, stikker vi fingeren litt i jorda, så er det tross alt vi som kjøper og selger, så hvem er det egentlig som bærer ansvaret?? Konsekvensen for dette er at vi er med på å undergrave selskapets evne til optimalisere drift og kliniske forsøk. Fristende å dra paralell til kursutviklingen i Funcom. Mange hylte og skrek, tradet, skremte/ hausett frem og tilbake igjen og igjen helt til kursen ble der den ble. Budet kom og ble godtatt… Mange av de samme srek og hylte igjen om alt for lavt bud, ran etc… Men, få stilte seg spørsmålel om hvordan dette kunne skje. Vel, bare noen betraktninger fra meg. Jeg tror fortsatt Targovax blir solgt og håper da budet reflekteres i henhold til potensialet. Med ønske om god helg til alle sammen:grinning_face_with_smiling_eyes:
Vi snakker best in class og fast track designation i to notoriske indikasjoner, 3 plattformer, god IP-beskyttelse og noe som får Keytruda til å virke for under 500mnok (når en trekker fra cash)…
Sover godt med aksjene jeg har,!
Det er langt lettere å regne inn verdier i TRVX-caset enn i f. eks. Funcom. Det er nok ganske opplagt at hovedeierne ikke vil legge børskurs til grunn ved forhandlinger, men markedspotensial for Oncos-102.
Slik sett er det en fordel at det går lengre tid enn de fleste her inne håper. Med enda bedre dokumentasjon på bred immunrespons uavhengig av krefttype, kan regnestykket bli riktig så morsomt.
Riktig, gi dette selskapet 4 - 5 år, sett av penger til emisjoner underveis og man vil trolig oppleve en god to-sifret årlig avkastning.
Har mange nok den tålmodigheten her inne mon tro?
Har allerede gitt dem fire år og en halv årslønn. Er det lov å være utålmodig da?
Bortsett fra pkt. 3 som ble anket, har du ikke troen på at det fortsatt er gjeldende, for jeg regner med du ikke ber for din syke mor?
Jo, alle disse tingene kan slå til, men å være ene og alene investert på slike forutsetninger kan gi store skuffelser. Det er vel slike grunner som ligger bak for at aksjen er ned 40 % fra toppen siste 12 måneder.
Folk jager kjappe stunts og ønsker exiter med klokkerene treff. Når det ikke skjer blir det trangt i dørene, selv om det kliniske kan være aldri så godt (som man ser).
Jeg hadde overhodet ikke blitt overrasket over et bud neste uke eller om tre måneder, men det må erkjennes at de som klarer seg best i biotek er de som sitter helt ut og har lang nok horisont og vilje til å fore opp kassa ved behov.
Men la oss ikke bli historieløse. Grafen viser at når pessimissmen er på topp, da kommer gjerne de gledeligste overraskelser
Ser man ett år tilbake så subbet vi også rundt 6, 3 kroner. Det tok 4 mnd så var vi opp 70 %.
Allt eller ingenting, På tide å logge av.