Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Det man kan håpe på er at “noen” som selger er en og samme person/institusjon, slik at vi kommer opp på mer normal kurs igjen når utsalget er ferdig. Ikke at det spiller så stor rolle. Fem kroner eller sju kroner er like lite sammenlignet med hva vi venter og håper på.

Uansett, her er det bare å puste med magen. Som andre har skrevet så høres det ikke helt sannsynlig ut at ledelsen skulle ha valgt å vente med emisjon da kursen var høyere og de satt på tall og nyhetsfravær som de visste ville senke kursen slik vi nå så. Den optimistiske tolkningen er selvfølgelig at de føler seg veldig trygge på finansieringen men at det tar litt tid før det blir kontraktsfestet slik at vi får vite noe.

8 Likes

Veldig enig i det du skriver. Allikevel er det slik at vi befinner oss her nede kursmessig på tross av fantastiske kliniske resultater. Må bare gi mister D rett i sin spådom om kraftig kursnedgang. For min del hadde jeg håpet på at kursen skulle bykse den andre veien. Det er alltid lett å skylde på selskapet og spesielt ledelsen for nåværende kursutvikling. Men, stikker vi fingeren litt i jorda, så er det tross alt vi som kjøper og selger, så hvem er det egentlig som bærer ansvaret?? Konsekvensen for dette er at vi er med på å undergrave selskapets evne til optimalisere drift og kliniske forsøk. Fristende å dra paralell til kursutviklingen i Funcom. Mange hylte og skrek, tradet, skremte/ hausett frem og tilbake igjen og igjen helt til kursen ble der den ble. Budet kom og ble godtatt… Mange av de samme srek og hylte igjen om alt for lavt bud, ran etc… Men, få stilte seg spørsmålel om hvordan dette kunne skje. Vel, bare noen betraktninger fra meg. Jeg tror fortsatt Targovax blir solgt og håper da budet reflekteres i henhold til potensialet. Med ønske om god helg til alle sammen​:grinning_face_with_smiling_eyes::sunglasses:

10 Likes

Vi snakker best in class og fast track designation i to notoriske indikasjoner, 3 plattformer, god IP-beskyttelse og noe som får Keytruda til å virke for under 500mnok (når en trekker fra cash)…
Sover godt med aksjene jeg har,! :sunglasses:

21 Likes

Det er langt lettere å regne inn verdier i TRVX-caset enn i f. eks. Funcom. Det er nok ganske opplagt at hovedeierne ikke vil legge børskurs til grunn ved forhandlinger, men markedspotensial for Oncos-102.

Slik sett er det en fordel at det går lengre tid enn de fleste her inne håper. Med enda bedre dokumentasjon på bred immunrespons uavhengig av krefttype, kan regnestykket bli riktig så morsomt.

5 Likes

Riktig, gi dette selskapet 4 - 5 år, sett av penger til emisjoner underveis og man vil trolig oppleve en god to-sifret årlig avkastning.

Har mange nok den tålmodigheten her inne mon tro?

Har allerede gitt dem fire år og en halv årslønn. Er det lov å være utålmodig da? :rofl:

3 Likes

Bortsett fra pkt. 3 som ble anket, har du ikke troen på at det fortsatt er gjeldende, for jeg regner med du ikke ber for din syke mor?

3 Likes

Jo, alle disse tingene kan slå til, men å være ene og alene investert på slike forutsetninger kan gi store skuffelser. Det er vel slike grunner som ligger bak for at aksjen er ned 40 % fra toppen siste 12 måneder.

Folk jager kjappe stunts og ønsker exiter med klokkerene treff. Når det ikke skjer blir det trangt i dørene, selv om det kliniske kan være aldri så godt (som man ser).

Jeg hadde overhodet ikke blitt overrasket over et bud neste uke eller om tre måneder, men det må erkjennes at de som klarer seg best i biotek er de som sitter helt ut og har lang nok horisont og vilje til å fore opp kassa ved behov.

Men la oss ikke bli historieløse. Grafen viser at når pessimissmen er på topp, da kommer gjerne de gledeligste overraskelser :wink:

Ser man ett år tilbake så subbet vi også rundt 6, 3 kroner. Det tok 4 mnd så var vi opp 70 %.

6 Likes

Allt eller ingenting, På tide å logge av.

Fint innlegg, solskimm. Trengte ikke å slette hele, selv om jeg forstår at det var for å ikke legge åpent ut det som bør være forbeholdt de med insider-medlemskap.

Detaljene kan forbli «hemmelig», men poenget er at det helt tydelig er småaksjonærer som har senket akskjekursen, på mikroskopisk volum.

Det skal lite til i denne aksjen før det blir full fyr i teltet og vi kan se en kraftig stigning, :crossed_fingers:

4 Likes

@Durable , innlegget ble slettet for alt var feil - i min søvndrukne tilstand så jeg ikke at det ikke var TRVX sin liste jeg så på. Vanligvis er det TRVX som alltid er “sist sett”, så hele innlegget var feil.

Men til gjengjeld kan jeg informere om at TRVX fortsatt jobber aktivt med patentene sine, siste oppdatering er
https://register.epo.org/application?number=EP20197744&lng=en&tab=doclist

Edit:
Hvis en ser på vedleggene ser en at de bruker immundata fra meso, melanoma og museforsøk for å bygge opp under argumentasjonen sin; Register Plus PDF viewer

12 Likes

Edit: flyttet til insider

Hva i all verden er målet med å droppe kursen ned til 6.33 i sluttauksjonen på en 2-3.000 aksjer? Skjønner virkelig ikke hvorfor det nesten hver dag er noen som har lyst til å selge lavere på slike tullevolum.

1 Like

Skjønner ikke folk som trekker seg ut nå rett før resultater… Jeg som har troen på oppkjøp på et tidspunkt gjør i alle fall ikke det​:moneybag::moneybag:

Kjeltringer. Det er mitt syn på saken.
Noen har en agenda.

2 Likes

Selfølgelig er det noen som har en agenda. Drep en hver form for positivt signal, initiativ osv… Et av målene er nok slik jeg ser det å trette ut aksjonærer til å selge etc… Ja, vi vet de trenger penger i kassa, får vi ikke oppkjøp eller en pengedeal, ja så må jo tilrettelegger pumpe kursen oppover. Så sånn sett så virker det lurt å kjøpe her nede og selge på pumpen oppover. Gitt at man ikke har trua da. Vel, bare noen tanker fra meg og selfølgelig ikke noe annet👍

3 Likes

Det som er fint med lav kurs er at når tilbudet kommer ser det enda høyere ut.

1 Like

Er det liksom bra - at det virker høyere relativt til en kunstig lav kurs? :roll_eyes:

2 Likes

Vi trenger optimister i disse ujevne tider :ok_hand:

3 Likes

Så logikken her er at man skal bli vant til lavere kurs for å godta et bud lavere enn det selskapet er verdt?

Om du har et hus som er verdsatt til 12 millioner og jeg gir bud på 2 millioner nok ganger så vil du godta 8 millioner fordi det er mye mer enn alle de andre budene du fikk?