Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Det her er vanskelig. Skal man holde og få en emisjon i trynet eller selge og gå glipp av oppkjøpet? Det finnes sikkert et par andre alternativer også, men jeg har en følelse av at det kun er disse to som skjebnen lar meg velge mellom. Eller kanskje det blir annerledes denne gangen? :joy:

1 Like

Hva skal de bruke emisjonspengene på da?
Du må ta en titt på mcap så ser du at Targo er mellom en stein og en hard plass økonomisk, men så var det dette med data hvor de er overlegne… Kanskje de klarer å finne noe penger under sofaputene på det?

Jeg skal holde. Enig i at der er kun 2 muligheter her. Men det er bortimot umulig å time det her. Og tviler på det settes en kraftig utvannende emisjon på nåværende kurs.

Jeg tror i beste fall vi kan håpe på et samarbeid - hadde oppkjøp vært aktuelt hadde det nok skjedd for lenge siden.

Eh…nei. Hva konkret tilsier at oppkjøp er helt av bordet?

2 Likes

Nei, jeg tror ikke på en emisjon på denne kursen, men pumping til 9-10,- og så emisjon på 7,- sier pessimisten i meg. Realisten sier derimot at nå er det så mye som er lagt på bordet at ørkenvandringen snart må være over og at vi allerede er inne i starten av en emisjonsfri fremtid. :slightly_smiling_face:

2 Likes

En positiv avgjørelse fra Kina kan gjøre vei i vellinga.

3 Likes

Akkurat ja. Nå skal alle korte pengene over i nano…

Ja, men høres worst case da egentlig så ille ut? :man_shrugging:

En liten «emisjons-pust i bakken», før ferden mot 30+ kan begynne.

Når det er sagt, så tror ikke jeg heller at det blir noen emisjon.

Jeg tror det det meste ligger til rette for en MEGET hyggelig avtale. :grinning::crossed_fingers:

5 Likes

Du targovax , du targovax . Hva har du gjordt for å få en slik skjebne.

Litt synsing
Selskapet har klart å komme i en situasjon der “ingen” tror på oppgang i aksjekursen.
Videre har selskapet brukt mange år på å få et slikt rykte.

Selskapet leverer det ene briliante studiet etter det andre og blir møtt av et gjesp.
Hvorfor?

EMISJON …alle småkapitalisters skrekk lusker der ute i mørket :wink:

TRVX har klart å male seg inn i et hjørne og klarer ikke å stable optimisme på beina for selskapets produkter , patenter og foreløpige resultater,

En kan lett skape seg denne forestillingen at dette er en konstant og varig situasjon og det tror jeg har skjedd her.
Beina på bordet og slapp helt av .
TRVX vil ikke på lang tid begynne kursstigningen.

Men er det slik dette spillet virker?

Gode nyheter over flere år som ikke har fått uttelling blir stadig komprimert og er vel kanskje i ferd med å smelle , og det kan bli litt av et brak.

Så her forventer jeg stor avkastning på investert kapital og tiden er overmoden for at vi gjør et stort hopp opp i kursen og da kommer gjerdesitterene.

Hva er en fair price for TRVX med finansene på plass?
:alien:

3 Likes

De klarte ikke skape nok blæst rundt TG, det gjør folk skeptiske til hele pipen når de hadde brukt så mye ressurser og tid på plattformen. Det er nok en av hovedgrunnene til at de store fra den tiden har skygget banen. De får en sjanse til med Oncos av de som er igjen, men derav lavere prising. Potensialet er uendret/bedre nå, men tillit og framtidstro hos markedet er svekket sammenliknet med da kursen sto i 20kr/aksje. Mange håp og løfter er brutt på veien til der vi er i dag. Tenker jeg da, når jeg tar på de litt større brillene.

1 Like

Klart småinvestorer frykter å bli rævkjørt med 30-40 % emisjon, mens utvalgte investorer kommer til dekket bord.
Men denne gangen tror jeg ikke på emisjon.

1 Like

Definer finansene på plass.

Så kan jeg gjerne hjelpe til med hva jeg mener er fair pris.

2 Likes

Det er 99% sannsynlig at Targovax vil kjøre en god del emisjoner til, det er det ingen tvil om i caset. Men for all del, det er ikke nødvendigvis smart å selge av den grunn. Mye i caset er viktigere enn emisjoner.

1 Like

Det er 99% sikkert at de må ha påfyll av cash innen uker. De er nede på kritisk punkt.

De som selger gambler på emisjon. Vi som holder gambler på noe annet. En av oss tar feil.

Når det er sagt så utelukker jeg ikke en 10-20% emi her nede for å få arbeidsro ut året.

6 Likes

45 k’s ligger nå på hugg opp til 6.70 - merkelig hvordan noen aksjonærer nekter å tjene på sine investeringer og ser kun krise emisjon, det er tross alt flere aspekter som kan trekke en slik utgang i tvil … likevel, aksjonærer er ‘livredde’ - merkelig da de med vitende og vilje har satset i biotek og i et tidlig fase biotek - hvorfor gikk disse inn ?
Krieghoff - hvorfor satte de en mini emisjon i fjor høst krever da et svar - har de gått på en smell med sin samarbeidspartner mener du ? Har vanskelig å tro dette utfra studie resultatene og oppsettet for neste fase som virker meget spennende, men TTT

1 Like

Alle tror på oppgang og mange tror på emisjon først. Blir en slags catch-22 av det

Sånn at det ikke skal være noen som helst tvil. Det er min påstand at selskapet på nåværende tidspunkt burde vert verdsatt til minimum 2,5 MRD. Fair value på nåværende tidspunkt er ca det dobbelte. Den dagen selskapet får påfyll av kapital i størrelseorden 500 mill så vet vi at vi kommer i mål.

At markedet ikke verdsetter selskapet til mer fair markedspris har ledelsen også tatt innover seg. Det er nok en av grunnene til at vi får små emisjoner med jevne mellomrom. De ønsker det samme som oss. Å unngå å vanne ut selskapet mer enn nødvendig. Data vil til slutt seire. Det er ikke utenkelig at eventuelle samarbeidsaktører vil ha mest mulig data tilgjengelig. De har også all verdens med tid, inntil de plutselig ikke har det lengre.

Dataslipp som vi fikk under 2Q var jo gull. Det poengterer de også.

Som Soug sa under en presentasjon. Vi kan da ikke gi det bort heller…

27 Likes

Å for hver eneste avlesning/nyhet er vi hakket nærmere å få gull av det.

Bare til å ta det rolig, pengene blir raske når di kommer. Det er ihvertfall min spådom.

God helg, fin sol og mye gleder til dere alle

2 Likes

Vi er enige i at det kommer, men det er for kort tidsrom med “innen uker” sammen med 99% sannsynlighet. De kan vente helt til litt over nyttår i ekstreme tilfeller om de har en god grunn til det. Som de gjorde sist. Garantert emi før januar 2022 er ferdig, naturlig å tro det blir i høst, men ikke sikkert.