Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Innen noen uker tilsier i løpet av Q3, jeg antar at de kan vente til Q4 - ergo emisjon senest i november/tidlig desember.

Men det kan også komme dette kvartalet.

Yup, uansett er de gode på å komme med det når markedet ikke venter det, selv når de har meldt akkurat når den kommer omtrent :stuck_out_tongue: Så tror ikke det skjer de neste ukene akkurat. Vi får sjå.

1 Like

Finansene på plass =tilstrekkelige midler til å forandre fokus fra emi-angst til selskapets resultater.

Hvorledes oppstår det emisjoner som er lønnsomme for aksjonærene?
Skjedde vel i PCIB i sin tid.
Er der noen gjentagende faktorer i forkant som kan avsløre at noe slikt er under opprulling.
Er ikke så begeistret med en reparasjons-emi da det haler ut tiden og låser kursen lavt men må vel innrømme at det var gjidle penger å motta på PCIB.
Men ser en tilbake på de emi-ene som har vært holdt i TRVX…hva har småaksjonærene bidratt med gjennom rep.emiene?
Haler ut tiden for gjennomføring og bidrar med noen kronestykker … og slik blir det nok denne gangen også.
Men står det i selskapets regelverk så er det jo ikke noe å kaste bort tid med å diskutere.

La oss si at vi er i tiden hvor TRVX har fått tillatelse av FDA for sine produkter og inntektene strøymer på----hva betød og betyr disse emisjonene på 4 eller 6 eller 8 NOK
Har vi gått glipp av store inntekter ?

Tror TRVX allerede har klar en finansieringsplan som kan iverksettes på kort tid samtidig som de forhandler med diverse selskap og oppkjøp kan jo også bli aktuelt.

En positiv kombinasjon av disse faktorene kan raskt snu det hele på hodet da kursen kan rase i vei og da blir det spørsmål om hvor mange Emi-aksjer man har.

Sjefen i TRVX var vel finans-sjefen i algeta når den oppkjøpsprosessen startet så vi har god praksis erfaring med oss i TRVX.

:alien:

1 Like

Ja, for meg måtte det vært minimum 500M på bok for å finansiere litt bredde studiene og i plattformen, for andre sikkert lavere. Ikke at jeg har emi-angst, men jeg gidder ikke sitte over emisjoner. Så resultatet blir det samme i at jeg ikke er inne når emi settes. Jeg har bidratt nok i det tidligere fra 21kr-10kr/aksje. Emisjonene på lave kurser betyr at forventet kursmål blir lavere og lavere ved suksess. Disse årlige 20-30% utvanningene kutter inn i profitten ved bullcase til slutt ganske kraftig. De ville kanskje uansett blitt gjennomført, men da er det som du sier tapte inntekter som blir resultatet av nåværende lav market cap. Høy market cap løser alt dette på dagen, så det ville også vært en grunn for å gå inn i seg selv, da det gir god sikkerhet for at de kommer i mål. Med kurs ned mot 2-3kr er det faktisk mulig at 30% emisjoner ikke vil dekke et års drift, og at de må øke kravet ved GF til 40-50%, og at det igjen senker kursen mer. Det er der risikoen ligger nå for bear caset. Men både bull og bear-casene er mindre sannsynlige. Går for base-case og at vi fortsetter som vi har gjort med årlige emisjoner og at de etterhvert kommer til sine value inflection points som gir boost i kursen midlertidig eller permanent avhengig av resultatene og markedet.

2 Likes

Når det gjelder fremgang, så er problemet til targovax og spesielt ledelsen at det som blir kommunisert og presentert ikke blir gjort i praksis. Dette gjelder også andre områder historisk. Vi har frem til 2Q presentasjonen forrige uke fått presentert veldig risikable, men raske studieoppsett for godkjenning både for refractory melanoma og mesothelioma (veldig passende for et lite selskap).

Men, nå som FDA har blitt restriktive til single arm studier og accelerated approval, blir saken helt annerledes. Basket/Platform trial som ble presentert virker som en fornuftig fremgang, men om denne modellen passer et selskap verdsatt til ca 5-600mnok kan diskuteres. (Tidsforbruk og kost).

Når selskapet nevner 1 linje behandling, så kan man sammenligne med t-vec som nylig floppet med sitt herpes virus. Antall pasienter her var over 700, så noe lignende som må på plass dersom de skal forsøke seg her.

Håper selvsagt på deal (meso/oncos-200 eller melanoma-regionbasert ) straks fremfor emi, da noe må skje snart… Realistisk tipper jeg en (knall) deal for melanoma kommer etter basket trial/ data presentasjon (2023), men personlig ønsker foretrekker jeg en “dårligere” deal nå for å satse videre.

3 Likes

Tør jeg bare komme med en liten oppmuntring om å dumpe kursen på slutten i dag oppover i steden👍. Tør vi det tro?? Ellers god helg til alle sammen😎

2 Likes

Sier bare lytt til Krieghoff! Men og flere som har god kompetanse når det gjelder TRVX.
God helg :sunny:

2 Likes

targovax endte i pluss? På en Fredag? :gem::airplane:

4 Likes

Avlønningene i T musa brukes begjærlig av andre biotechs som sammenligningsgrunnlag og argument for egen del… generelt for høyt og vederstyggelig.

nå får vi se - holder støtten rundt 6kr eller er det ‘‘ugler i mosen’’

faller hver dag frem til emi er satt virker det som, snart på 5-tallet nå, blir emien på 3-4 kr om det faller i dette tempoet frem til de klarer sette den. :sweat:

emi på lave kurser kommer ikke til å løse noen ting, ikke nok grunker - selskapet blir kjørt i grøften av egne aksjonærer - enkelt og greit

1 Like

Trist utvikling, men klamrer meg fast i det fundamentale og fyller heller på om så skal være :money_with_wings:

1 Like

Jeg tror ikke vi skal se bort fra at dagens stup i PCIB har noe å si for dagens nedgang. Det er jo noen større aksjonærer i PCIB som er på topp-50 i TRVX også. Hvis porteføljen er belånt / ønsker å støtte opp PCIB går det utover andre selskaper de har…

Det har ikke kommet noe nytt, som jeg har sett, som forsvarer siste tids nedsalg…

3 Likes

Noen som er litt vel belånt. Bankene gir ikke de tar!

2 Likes

er nok belånte portefølger ja som selges nedover i targovax nå

1 Like

Synd at det er så lite kapital i norsk biotek at når f.eks. PCIB synker så går det utover resten av sektoren.

Targovax straffes fordi Per Walday i PCIB er inkompetent.

8 Likes

Det er nok litt snevert å skylde på pcib og lite kapital i norsk biotek, flere i samme sektor stiger. Pho, Nano, Softox

2 Likes

Mente bare at det ofte er den samme kapitalen som flyttes mellom selskapene.

Blir det deal for Targo og vi stiger 20+% på én dag, så kommer PHO, Nanov osv. til å falle den dagen.

masse aksjer til salgs under 6.20
det burde være et røverkjøp, men kjøperne er avventende - noe er galt med incitamentet rundt TRVX pga finansierings problematikken , jeg vet det, dere vet det, alle aktører vet det, ledelsen vet det og ikke minst styret vet det … når dette rir selskapet så til de grader bør noe gjøres eller noe bør formidles, dette er noe selskapet må ha jobbet med siste 6 mnd og vi håper på lindring - nå er vi nede på et nivå som faktisk ikke hjelper selskapet stort med en ‘normal’ emisjon - vi som fremdeles ikke har kastet kortene til de proffe gribbene har dog et håp om en finansiell avtale - det blir som russisk rulett

tror dog at omsetningen i dag peker på en aldri så liten ‘shake-out’ på 6kr støtten fra okt 2020