Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Det er vel 40% av nåværende aksjeantall de kan øke med.

1 Like

Ja nettopp. Så da er det egentlig avtale før jul eller forsvinn, eller?

Edit: jeg er grunnleggende optimist for targo og tror på avtale. Prøver bare å orientere meg i hva som er realistiske utfall her.

Ja, det er jo det ledelsen og aksjonærene i fellesskap har sørget for at vi er. Ledelsen med en veldig forutsigbar emisjonsstrategi som plutslig ble endret. Og aksjonærene som fortsatt «frykter» å sitte med svarteper om det kommer en emisjon på lavere kurs.

Nå er det vel penger til litt ut på nyåret, men det bør jo komme noen penger inn før kassa er bunnskrapt…

3 Likes

Pengesekken er snart tom, men samtidig brukes det penger på å ansette nye folk.

Jeg har full tiltro til at ledelsen i selskapet har en «god plan» for dette, og i mitt hode gjør dette at jeg tror disse planene dreier seg om andre ting enn emisjon på dette lave kursnivået.

Dersom ledelsen planla emisjon ville de vel ha hentet inn penger FØRST, for deretter å bruke av disse midlene til å øke staben? Ikke i motsatt rekkefølge, som nå?

Dessuten antar jeg at man ville benyttet anledningen til å gjøre dette adskillig tidligere, på høyere kursnivåer enn dagens.

Jeg tror vi snart får tilført midler via en partneravtale.

16 Likes

De samme tankene har jeg og👌
Derfor jeg tar sjansen å laste mere på disse nivåer!

3 Likes

Lever i god tro og har lastet opp mer av Targo i dag. Tiden vil vise om det var en tabbe eller ei :slight_smile:

2 Likes

Targo som film ville have titlen: tro, håb og kærlighed

5 Likes

nok en gang, 50 k’s ligger opp til 6.62
utrolig at noen har vært inne, og nå velger å kaste kortene - nerver i ulage ?
utrolig også at posten ikke bare blir slukt !

1 Like

det å kjøre TA nå, fort blir en risiko sport når ny info kan klaske på bordet når som helst …

1 Like

Det har vært en kostbar affære for mange å investere med håp partneravtale i nær fremtid. Det ender vanligvis i emisjon(ja, mange mente at det var partner på gang forrige gang kassa til Targovax begynte å bli tom også).

1 Like

Joda, men vi har aldri før vært så nær … mye taler for en løsning, mindre taler for en stygg emi som markedet nå ‘priser inn’

1 Like

går ikke disse 50 blir jeg overrasket :stuck_out_tongue_winking_eye:

neida, ingen som har kontroll på å overstyre algo enda

Det går aldri an å påstå at mindre taler for emi når det gjelder biotek. Det har vel de fleste av oss her inne lært at det kan komme gigantiske emisjoner selv om selskapet har penger på bok.

1 Like

(Deleted)

1 Like

riktig det, bio-tek lever av emisjoner - men samtidig er det vel en del som taler for en finansiell løsning - Soug har alltid vært ‘tidlig ute’ - denne gangen svært sent ute dersom han skal hente kapital om de ikke har noe på lur med next-gen Oncos som skal med i studiene fremover - spennende, om ikke burde en deal være på trappene - at dette er et diskusjonstema for ledelse og styre fikk vi vel bekreftet på CMD helt tilbake i februar (selv om Soug den gang tilsynelatende virket noe oppgitt )

2 Likes

De har vært sent ute tidligere, men da har de annonsert “gjennombrudd”. Som avtaler som er inngått med Zelluna, IOVaxis osv… Så kjørt emi på kursoppgang.

2 Likes

vel, da snakker vi om 2 ting
helt greit å kjøre emi etter ‘nyheter’
selskapet har ikke kjørt så sen emisjon tidligere
opplegget med IOvaxis/Zelluna ga en mini emisjon (10% og 70 mill i kassa) og den var ikke ventet og ikke strengt tatt nødvendig den gang - i dag derimot kanskje denne lille emi’en var god å ha for ikke å komme for mye i skvis før ‘nyheter’ vi alle venter på

3 Likes

uansett, markedet vil ha aksjen NED … hva mer kan vi ønske ?

Ja, men var dette en nyhet som plutselig dukket opp eller var det en måte å få inn penger.

Avtalen ved Zelluna skapte overskrifter med utebalinger på 100 millioner +++. Dette samarbeidet er vel fjernet fra begge sine nettsider…

1 Like

Zelluna er jo i en enda tidligere fase i utviklingen og har aldri hatt mye penger, så det var ikke mange kroner å hente i et sånt samarbeid.