Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Jeg fikk det til en gang for lenge siden med fiktivt kinesisk nummer og fiktiv jobb i et kinesisk biotech, men husker jeg brukte mye tid på det, men trialen har gått ut nå…

3 Likes

Lurer på om jeg husker feil, og at møtet mellom IOVaxis og CDE som jeg refererte til var i feb/mars i år. Beklager det. Prøver å finne ut av det.

2 Likes

Er jeg den eneste der undrer mig over, at der endnu ikke er kommet en opdateret oktober præsentation? I dag er det d. 13. oktober??

2 Likes

Når bruker den å bli oppdatert? helt i starten av ny mnd?

1 Like

Normalt indenfor 3-5 dage efter månedsskifte

3 Likes

kan hende de er opptatt med andre ting for tiden som er viktigere? :slightly_smiling_face:

1 Like

Eller afventer vigtige data? Soug har åbenbart også udsat sin deltagelse i Radforsk podcast til senere…

4 Likes

Dette prospektet er noen år nå (2017 tror jeg) men omfattende og interessant.
Feks side 43 kapittel 7.2 ellr feks 7.4 history opp til 2017. pluss mye annet.

Selskapet oser formelig av kvalitet og seriøsitet men akkkk ,hva betyr vel det så lenge kapitaliseringen ikke er vedtatt / opplest og glemt :slight_smile:
Jeg har hver gang jeg har investert i dette selskaet tapt penger og det etter mine forhold betydelige summer men står på med godt humør for før eller siden kommer denne.
Kombinasjonen 70K +++aksjer med stykkpris ca 8,8 nok virker sammen med alle de gode dataene fra flere studier bør ha potensiale / mulighet til å gjøre meg til et populært familiemedlem når testamentet leses opp :slight_smile:

Når en ser at biotec-sektoren kan skape formuer av klasse som i dag så står vi kanskje forran en sektor som våkner til live?

:alien:

9 Likes

Håber du bliver populær i familien før testamentet læses op😅 Jeg tror 2021/22 bliver make it or brake it for Targovax….

Har selv en gennemsnitskurs noget højere end din, men det er ligegyldigt hvis de lykkes med det de har gang i - og det tror jeg faktisk at de gør….

5 Likes

Samme opplegg i dag. Lå ca. 30.000 på 7,80.

Edit: Ser nå at rundt 200.000 aksjer er omsatt allerede. Fra ca.7kr til 7,80.

2 Likes

Sikkert noen her inne som kan gi en forklaring på hva som mulig foregår. Noen som melder seg??

2 Likes

Noen som har sett det andre steder enn hos DNB? Kan det i så fall ha noe med dette å gjøre? https://www.dnb.no/markets/aksjer/aksjehandel-privat/sor

1 Like

Vil tro det er handel i dark pools det refereres til her.

“I tillegg til MTF-er åpnet MiFID også muligheten for å handle i dark pools. I en dark pool er ordreboken ikke synlig for noen. Handler i dark pools blir normalt gjennomført til midtkurs. Vanligvis bruker dark pools bid-ask fra Oslo Børs for å beregne midtkursen, mens selve handelen skjer utenfor Oslo Børs. Dark pools blir blant annet benyttet av institusjonelle investorer for å handle store poster.”

1 Like

Hvis denne aktør/aktører skulle kjøpt disse 200k aksjene i det vanlige markedet, ville jo kursen flyttet seg opp mot 8kr vil jeg tro. Hvis det er slik du beskriver, så er jo det bull så det holder😳

3 Likes

Virker som det er mer press på aksjene og algoer som er satt til å plukke på bestemt intervall om dagen.

1 Like

Det er uansett ikke unikt for Targovax. Sannsynligvis er det intern flytting/handler eller derivater, og ikke noe å bruke energi på.

Send mail til DnB om en lurer.

2 Likes

Det kan tolkes begge veier slik jeg ser det, enten en større aktør som selger seg ned eller en som øker. Er det slik at det er en større aktør som kjøper seg opp vil det være fordelaktig for denne å handle bolkvis gjennom eksempelvis dark pools da dette ikke er med på å flytte kursen oppover.

Hadde handelen foregått i det åpne markedet ville dette ført prisen per aksje i en ugunstig retning for den store aktøren. Vedkommende taper mer og mer per bolk aksjer.

Definisjon av black pools: “Black pools er en digital møteplass der man melder sin interesse for en stor handel, og systemet kobler deg ikke sammen med din anonyme motpart før noen er villige til å matche størrelsen. Dermed gjennomføres hele handelen uten å påvirke prisen.”

@Haltopen : Korrekt - dette er ikke unikt for TRVX, men uansett spennende observasjon.

5 Likes

Etter min mening burde det vært forbudt, i sin nåværende form.

Én ting er å gjennomføre handler bolkvis. Noe annet er å gjøre det til andre priser enn gjeldende markedspris.

2 Likes

ja, det kan en si
men
selger får en grei pris
og
kjøper presser ikke kursen opp
hva betyr det ?
trolig ønsker kjøper å handle flere aksjer
vi har sett dette 2 ganger i det siste
snart vi dette ‘smitte’ over på markedet
kjøper ønsker økt kurs på litt sikt
selger har gått sååååå leiiiiii

3 Likes

Vel, prisen hadde jo gått opp om vedkommende måtte følge vanlige spilleregler slik som mange har gjort her inne. Sier ikke det er ulovlig, men burde vært kjøpt ordinært. NB! Angående grei pris… Ikke enig der og mener fortsatt at alt under 10 kr er rææææva​:stuck_out_tongue_winking_eye::stuck_out_tongue_winking_eye::love_you_gesture::love_you_gesture:

4 Likes