Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Noen som har sett det andre steder enn hos DNB? Kan det i så fall ha noe med dette å gjøre? https://www.dnb.no/markets/aksjer/aksjehandel-privat/sor

1 Like

Vil tro det er handel i dark pools det refereres til her.

“I tillegg til MTF-er åpnet MiFID også muligheten for å handle i dark pools. I en dark pool er ordreboken ikke synlig for noen. Handler i dark pools blir normalt gjennomført til midtkurs. Vanligvis bruker dark pools bid-ask fra Oslo Børs for å beregne midtkursen, mens selve handelen skjer utenfor Oslo Børs. Dark pools blir blant annet benyttet av institusjonelle investorer for å handle store poster.”

1 Like

Hvis denne aktør/aktører skulle kjøpt disse 200k aksjene i det vanlige markedet, ville jo kursen flyttet seg opp mot 8kr vil jeg tro. Hvis det er slik du beskriver, så er jo det bull så det holder😳

3 Likes

Virker som det er mer press på aksjene og algoer som er satt til å plukke på bestemt intervall om dagen.

1 Like

Det er uansett ikke unikt for Targovax. Sannsynligvis er det intern flytting/handler eller derivater, og ikke noe å bruke energi på.

Send mail til DnB om en lurer.

2 Likes

Det kan tolkes begge veier slik jeg ser det, enten en større aktør som selger seg ned eller en som øker. Er det slik at det er en større aktør som kjøper seg opp vil det være fordelaktig for denne å handle bolkvis gjennom eksempelvis dark pools da dette ikke er med på å flytte kursen oppover.

Hadde handelen foregått i det åpne markedet ville dette ført prisen per aksje i en ugunstig retning for den store aktøren. Vedkommende taper mer og mer per bolk aksjer.

Definisjon av black pools: “Black pools er en digital møteplass der man melder sin interesse for en stor handel, og systemet kobler deg ikke sammen med din anonyme motpart før noen er villige til å matche størrelsen. Dermed gjennomføres hele handelen uten å påvirke prisen.”

@Haltopen : Korrekt - dette er ikke unikt for TRVX, men uansett spennende observasjon.

5 Likes

Etter min mening burde det vært forbudt, i sin nåværende form.

Én ting er å gjennomføre handler bolkvis. Noe annet er å gjøre det til andre priser enn gjeldende markedspris.

2 Likes

ja, det kan en si
men
selger får en grei pris
og
kjøper presser ikke kursen opp
hva betyr det ?
trolig ønsker kjøper å handle flere aksjer
vi har sett dette 2 ganger i det siste
snart vi dette ‘smitte’ over på markedet
kjøper ønsker økt kurs på litt sikt
selger har gått sååååå leiiiiii

3 Likes

Vel, prisen hadde jo gått opp om vedkommende måtte følge vanlige spilleregler slik som mange har gjort her inne. Sier ikke det er ulovlig, men burde vært kjøpt ordinært. NB! Angående grei pris… Ikke enig der og mener fortsatt at alt under 10 kr er rææææva​:stuck_out_tongue_winking_eye::stuck_out_tongue_winking_eye::love_you_gesture::love_you_gesture:

4 Likes

Det er faktisk ikke handler i det hele tatt - kun ordrer som legges inn mellom 08:15 og 09:00.

1 Like

Er da vel handler dette ? ( fra igår) :face_with_monocle:

1 Like

var reelle handler dette igår ja før åpning, så ut som samme skulle skje i dag før åpning men gikk ingenting i handelsloggen såvidt jeg kunne se idag tidlig.

Jeg kontaktet DnB og de sa det ikke var handler, kun ordrer i før-auksjonen.

Det gir heller ingen mening at noen skulle kjøpe 20k aksjer til 7.60.

3 Likes

gir ingen mening at det ikke var handler heller da det står registrert i handelsloggen at det er utført

Jeg har sjekket de MTF’er jeg har tilgang til og det finnes ikke spor av noen handler der heller. Så spørs om det ikke er noe bugg i DnB sin nettløsning om disse vises som handler.

Det er kun DnB som viser det på denne måten. Ingen andre har registrert “handlene”. Hvis noen summerer opp tviler jeg på de er inkludert under dagens akkumulerte omsetning hos DnB heller.

Hvis noen vil tro noe annet får det være deres sak.

7 Likes

ok, om det er en bug fra Dnb sin side så er det jo synd og misvisende ja.

2 Likes

Fint at det oppklares :grin: :+1:

2 Likes

Enig ,takk Haltopen for å ha oppklart dette! :+1:

Nå som pengene varer skarve 3-4 måneder til (ekskludert $3m fra IOVaxis) er det greit med fokus på det essensielle:) Har jeg forstått dette riktig?

Melanoma:

  • Class leading resultater så langt
  • abscopal effekt
  • Stor og kostbar multi-cohort studie med flere mulige ruter bla. registreringsstudie for refractory melanoma (de som pr i dag er “dødsdømte”) samt for førstelinje - som de har blitt anbefalt av FDA å gå for [@solskimm]
  • Pågående samtaler med studiepartnere
  • Første pasient 1H2022
  • Fast Track Designation
  • Åpenbare partnerkandidater: AZ (Durvalumab), Merck (Keytruda) og BMS (Opdivo) [@solskimm]

Meso:

  • Her har de fantastiske resulater med SoC + Oncos-102 (class leading), her vil det være naturlig å putte på en CPI / PD-1 hemmer. Kanskje det kan føre til abscopal effekt her også? [@solskimm]
  • Final mOS (senest?) desember 2021
  • Forskerteamet ser på ulike alternativer for å finne den “perfekte” kombinasjons-partneren
  • Pågående dialog med aktuelle selskaper
  • Fast Track designation
  • Har de gitt noen indikasjoner på fremtidige milepæler her?
  • Åpenbare partnerkandidater: AZ (Durvalumab), Merck (Keytruda) og BMS (Opdivo) [@solskimm]

Metastatic Colorectal Cancer

  • Finansiert av CRI og styrt av Ludwig Cancer Research
  • Kombinasjon med anti PDL1 (Durvalumab)
  • Ferdig rekruttert juni 2021
  • Kliniske data ventet 1H2022

TG

  • IOVaxxis lisensopsjon for Kina og Singapore
  • Valo Therapeautics: pre-klinisk forskning med peptid coating
  • Åpen for flere partnere

Next Gen

  • Papyrus: Kombinasjon med RTK Inhibitor
  • Leidos: Microtide™ checkpoint peptides
  • Oncos 211 ?

Emisjon:

  • 40% utvidelse av aksjekapital på disse kursnivåer vil gi litt over 200 millioner nok
  • Vil gi arbeidsro rundt ett år frem i tid?
  • Ekstraordinær GF for større emisjoner

Partnere

  • Co-development partner med betaling av studiet, eller deler av studie.
  • Lisenspartner: up front betaling og utlisensiering av produkt

Nøkternt sett vil det være realistisk med emisjon pluss co-development partner for Melanoma. Ideelt sett vil en da først annonsere studieoppsett og partner(e) for deretter å kjøre en emison på høyere kurser. Skjer det i motsatt rekkefølge vil det være særdeles skuffende for dagens aksjonærer.

Optimistisk sett: lisenspartner med betydelig up-front betaling. Det kan skje for en av indikasjonene, eller begge. I tillegg kan en opsjon for ONCOS 211 inkluderes i dealen?

Melanoma og Meso utelukker ikke hverandre og en kan derfor ende opp med en kombinasjon av emisjon, co-development, og lisenspartner. Eller?

30 Likes