Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Der er det beskrevet over, utfallet for Targovax fremover. Hvilken vei vil dette gå? Venter i en blanding av skrekk og glede på resultatet. Så greit å bli påminnet om dette:

“I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.” - Frank Herbert

9 Likes

Med tanke på innlegget til @Haltopen er det også greit å ha friskt i minnet det som ble skrevet her inne for en tid tilbake siden, men ble slettet igjen etter kort tid (forfatter er @wellsembargo, men tok vare på innlegget. Her er deler av det):

Keytruda fyller ut PD1 feltet, men hva tenker man med aCTLA4?

Hvis man dukker litt inn i materien så ser man en ganske fascinerende nærkamp mellom Merck på den ene siden, som kjemper for sin største blockbuster, og BMS på den andre siden, som kjøre frem Opdivo (PD1) og Yervoy (aCTLA4). Kampen hetet seg så mye opp at Merck gikk til det skritt å inkludere Yervoy i en (av sine mange) Keytruda-studier, kun for å bevise at Yervoy trolig ikke gir noen ekstra gevinst for lungekreft-pasienter (first-line NSCLC) - utover å øke toxicity.

Knock-out i favør av Merck kom 10. november ifjor:

Merck’s bid to bump Bristol’s Yervoy succeeds | Evaluate

Merck & Co could not have hoped for a better outcome from Keynote-598, a trial that asked whether giving Bristol Myers Squibb’s anti-CTLA-4 MAb, Yervoy, on top of Merck’s Keytruda in first-line NSCLC would add anything. No, is the answer, apart from additional toxicities: the trial was stopped for futility and patients advised to discontinue Yervoy.

Så hva er det Merck selv holder på med på aCTLA4 området? Quavonlimab som de bl.a. kjører frem i kombo med Keytruda i en ny fase 3 studie (first-line treatment in patients with advanced NSCLC). Resultatene fra fase 1/2 (134 pax) ble annonsert i oktober ifjor og det ble nesten “killer blow” mot BMS, som nå sliter med toxicity for sin egen aCTLA4.

Men det mest interessante for vår del er kanskje median PFS for denne Merck-komboen: på det beste klarte Merck å levere 7.8 mnd. Og onocs leverer som kjent 9.8 mnd, alene, i meso-studien.

Og: Merck klarte da bare å levere median OS på 18.1 mnd med sin kombo, på dosen som ga høyest median PFS. Og oncos, ja der vet vi allerede at median OS ligger på minst 21.9 mnd og kanskje opp mot 25 mnd.

Er det da helt far-fetched å tro at Merck i sin intense nærkamp mot erkerivalen BMS, der de kjører ned motparten med 568 stakkars pasienter for å bevise at Yervoy ikke har noen verdi, og med det viser at de åpenbart er villige til å kaste alt mot BMS - including the kitchen-sink; er det virkelig far-fetched at Merck ikke har en viss interesse av å se om oncos kan føre til enda bedre kombo-resultater i lys av det oncos allerede har prestert? Det står vel ikke akkurat på pengene. Og oncos har ikke akkurat toxicity-problemer. Og partene kjenner hverandre over lang tid, helt fra den opprinnelige samarbeidsavtalen de inngikk ifjor sommer.

Ser vi derfor konturene av forhandlinger mellom Merck og TRVX i den oppdaterte selskapspresentasjonen for september der de nå har utvidet “battle-map” til melanom og kombo PD1 og aCTLA4? Oncos + Keytruda + Quavonlimab?

Det hadde vært utrolig gøy om vi blir en del av en virkelig stor BP-nærkamp og på flere studiefelt.

18 Likes

@Snoeffelen som jeg har skjønt er du en kyndig person i biotek, har du noen betraktninger rundt Targovax om dagen? Hadde satt veldig stor pris på hva du mener om selskapet og dataene hittil og evt hva man kan forvente videre sett med dine øyne. På forhånd takk.

5 Likes

@Roc

Mens vi venter på en forhåpentligvis godmelding hadde det vært interessant med en kommentar fra deg også (hvis du har noen tanker ang. Targovax).

Best in class på refractory melanoma med abscopal effekt.
Best in class mOS på mesothelioma.

5 Likes

Hei @Tdog

Hyggelig at du spør. Jeg har veldig overfladisk kunnskap om Targovax, så jeg ikke rett person til å kommentere.

Jeg synes selskapet er veldig lavt priset ifht stadiet og data. Selv for å være et norsk selskap så er dette billig. Kjenner ikke historien, men har en antakelse av at caset ikke hadde vært like lovende hadde ikke checkpointhemmere entret onkologispacet. Vaksinen alene uten CPI er jeg mer skeptisk til. Ellers synes jeg ledelsen og styret virker kompetent.

Sorry, har nok ikke mer spesifikk kommentar enn dette. Håper selskapet får det til :blush:

12 Likes

Håper på gode nyheter i neste uke! God helg ønskes til alle sammen :grin: :beer: :grin:

17 Likes

Har også en fornemmelse af, at næste uge byder på nyheder🙏 Endnu ingen oktober presentation…

8 Likes

Hmmm….14 dages tavshed og ingen opdatering på Company presentation…

Hvad tænker I??

1 Like

Den tid kommer… i mellomtiden kan en jo komme på spørsmål til konferansen i Danmark på onsdag - vis en skulle ha noen :slightly_smiling_face:

2 Likes

Streames den?

1 Like

Jeg tenker ett av to scenarioer:

  1. Det er forhandlinger på gang som kan løfte kursen meget. Siden de ikke kan komme med usannheter i presentasjonene, så er det stille.
  2. “Det brenner på dass”, og bare et spørsmål om tid før aksjene går på opphørssalg.
    Spennende dager!
2 Likes

Det var sikkert bare Torbjørn som hadde tilgang til presentasjon😉

Mulig denne kun vil bli presentert på konferansen, men et referat vil sikkert bli gitt… kan jo ta seg en tur med denne? :passenger_ship:

1 Like

Så fik vi bestilt billet til denne konference, flere interessante firmaer er på - men deltager dog mest, nu når Targovax bevæger sig over vandet til Danmark :slight_smile:

Atter - er rimelig sikker på at der er noget i gære, ellers så ville en eller anden form for indhentning af likvider (evt. emmision, partner, andet) nok have været plads, da de vist ikke tidligere har ligget med så “slunken” kasse, ligger vel med omkring 40-45 mill i kassen dags dato, og med nyansættelserne så er forbruget vel stadig omkring 8-9 mill. om måneden.

Men med mOS på vej (helst i december) og i det hele taget med så gode data der i 2021 er blevet lagt frem - så kan jeg ikke forestille mig, at der ingen interesse er fra anden side.

Vi får næppe ret meget nyt præsenteret, men ser alligevel frem til at se dem præsentere - og ikke mindst tage chancen for at få en kort snak med dem bagefter, hvis muligt…

21 Likes

Noen som vil mene noe om de siste ansettelsene, og at de gjøres på nærmest “tom kasse”?

I mitt hode tyder det på at finansene ikke bekymrer ledelsen. Og dersom de skulle kjørt en emisjon, hvorfor har de ikke gjort det på høyere kurser, for flere måneder siden?
De har hatt flere anledninger til dette.

4 Likes

Jeg tenker nyansettelser ikke har så mye å si på timingen av kapitalbehovet. Et par millioner fra eller til utgjør vel ikke allverden i den store sammenheng når det trengs flere hundre millioner til videre studier.

Med det sagt er det ikke akkurat er svakhetstegn at de ansetter produksjonsdirektør på dette stadiet, eller er dette vanlig?

3 Likes

Skulle gjerne visst hvorfor de ikke ansetter ny CFO…

1 Like

De søger pt. en ny CFO, jf. hjemmesiden.

1 Like

Til børsnoterte selskap søker man vanligvis ikke etter egnede kandidater. Det rekrutteres vanligvis direkte. Poenget er vel også hvorfor stillingen ikke er besatt.

2 Likes

Som jeg skrev i forrige uke så skulle jeg sjekke dette. Har bladd gjennom gamle notater, og fulgt opp kontakten som jeg hadde. IOVaxis ba om et møte med CDE 3. februar i år.

image

Dette er det man kaller et “Class II-meeting”:

According to the Management of Drug Technical Review Communication, class II meetings refer to the meeting for innovative drugs in the key stages of research and development, mainly including the following cases:

  1. pre-application meeting for phase I clinical trials to address major technical issues prior to the first submission of the clinical trial application, including but not limited to the following issues for discussion: whether existing research data adequately support the proposed Phase I clinical trial; whether the risk of clinical trial subjects can be controlled.
  1. Meeting before the end of Phase II clinical trial/pre-start of Phase III clinical trial to address major technical issues after the end of Phase II clinical trial and before the start of the critical Phase III clinical trial, including but not limited to the following issues: whether the existing research data adequately support the proposed Phase III clinical trial; evaluation of the Phase III clinical trial plan and clinical trial protocol.

  2. Meeting before NDA application to discuss whether the existing study data meet the requirements for marketing a new drug, including but not limited to the following issues: whether the existing study data adequately support the new drug marketing application.

  3. Risk assessment and control meeting, in order to assess and control the post-marketing risks of the drug, before approving the new drug for marketing, to discuss the adequacy and controllability of the post-marketing risk control of the drug.

Etter dette så har det ikke vært mulig å finne nye spor i databasen hos CDE som er åpen for publikum.

9 Likes