Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Det er vel kanskje litt tilfeldig at de er så tett, er jo viktig å være på de som er relevante.

1 Like

make them last pennies count

1 Like

Da ble det som flere her inne ønsket; Soug forlater CEO-stolen, og blir (interim) CFO og spesialrådgiver.

Overraskende med Wiklund som ny sjef? Hva tenker dere om det?

Dr. Erik Digman Wiklund said: “I am very excited to be entrusted with the
opportunity to lead Targovax into the next stage of development. The ONCOS-102
program has set us up with a unique, clinically validated platform system, and I
believe we are in a great position to expand beyond ONCOS-102 to build a
pipeline of novel, cutting edge product candidates. I am especially excited to
explore the potential for utilizing ONCOS as a delivery tool for novel RNA
concepts, where we intend to move into the emerging space of circular RNA that
has recently attracted significant interest from both industry and investors. In
parallel, we continue planning for the ONCOS-102 platform trial in anti
-PD1refractory melanoma, and we are in active discussions with prospective
collaboration partners who have complementary therapeutics that may act
synergistically with ONCOS-102”.

RNA: Er dette også nytt eller har det blitt nevnt før?

4 Likes

Først Furuseth og så dette tyder vel ikke på en spesielt harmonisk og samkjørt ledergruppe. Personlig er ikke jeg fan av ØS, men uansett ikke noe godt tegn dette her.

1 Like

Hvorfor er det negativt? ØS forblir i selskapet.

Øystein Soug, will remain with the company following the
appointment of Dr. Wiklund. Mr. Soug will act as a special advisor and also
serve as interim CFO providing important strategic and management continuum for
the company.

1 Like

hmm, vet ikke helt om jeg likte at Soug går fra CEO rolle her. Tenker det handler om hva styret har hatt av forventninger og at dette ikke har blitt møtt.

Det har vært mange lovord fra ØS uten at det har innfridd og selskapet sitter fortsatt uten noen forutsigbarhet i forhold til videre finansiering - han har ikke levert, så enkelt er det.

1 Like

Det kan være good news også, Trvx er på vei inn i en ny fase og det gjøres omrokkeringer for å møte den nye hverdagen.

1 Like

I mine øyne er dette det smarteste Targo har gjort på lenge. Wiklund er ekstremt kompetent, og har alle egenskapene som skal til for å lede dette videre.

11 Likes

Kan jo ikke være noen tvil om at TRVX snart går inn i en annen hverdag (ny fase/nytt regime?), og at dette er en del av det. Men hva ?

2 Likes

Det store spørsmålet for min del er hvorfor har ikke ØS klart å selge inn produkter som er “best in class” og fått etablert en partneravtale?

2 Likes

Håpet på en amerikaner med mange relasjoner som ceo og nasdaq notering, men å ha en såpass faglig sterk leder som Erik tror jeg blir bra for veien videre. Har styret til trvx trådd til?

1 Like

Har du hørt at en CEO snakker ned om selskapsprodukter. Soug har kommet med flere uttaleser som var feil. Best å går av når skipet har begynt å brenne under hans ledelse.

• Etter mitt syn er Erik, med sin kombinasjon av dyp vitenskapelig kompetanse og kommersiell erfaring, den ideelle kandidaten til å lede Targovax i den neste utviklingsfasen, sier Øystein Soug.
4 Likes

En spekulasjon er at selskapet vil komme med en endring av strategien, og at det bryter med tidligere kommunikasjon. I så fall er det like greit at man bytter CEO først, i stedet for at CEO blir presset til å gå pga misfornøyde aksjonærer som krever at “noe blir gjort” fordi “du sa tidligere at” osv.

En annen spekulasjon er at dette går på en ny mulighet som har dukket opp for Soug, men at han ikke skal over i denne rollen før om en stund, og at selskapet føler seg best tjent med å bytte om på rollene allerede nå så ny CEO blir varm i trøya mens man fortsatt har gammel ekspertise tilgjengelig.

En tredje spekulasjon er at … ja, jeg kan faktisk fortsette i lang, lang tid. I realiteten? Man kan spekulere, men har ikke så mye håndfast å ta tak i.

Nå ser jeg mer fram til neste kvartalsrapport, og skal ta ny vurdering da. Det er 2.5 korte uker til, og jeg antar at hvis selskapet skal komme med vesentlige endringer på guiding i forhold til hva som er sagt tidligere så vil ting bli annonsert i den forbindelse. Dog, enkelt å si for meg som sitter utenfor og avventer ny informasjon før jeg tar en beslutning.

5 Likes

Spennene nyheter! :grinning:

Det er bare én ting som irriterer meg; kunne man ikke annonsert dette etter børsslutt/på kvelden, slik at man kunne fått litt mer tid til å fordøye nyhetene før børsen åpner?!

Gratulerer til Wiklund, han har en svært spennende bakgrunn. Forhåpentligvis kan han pushe selskapet til å “endelig oppnå mOS” i Oncos-102-studien :wink:

Blir interessant å se hvor ØS tar turen videre etter hvert.

Kanskje som ny CEO i PCIB ? :sweat_smile:

2 Likes

Rart de annonserer dette nå! Slunken kasse, også dette. Det skaper usikkerhet. Men hva vet vi. Tror jo ikke de gambler med emisjon nære nullpunktet! Det må komme noe bra!

1 Like

Mye mulig dette er akkurat hva de trenger og en genistrek, men timingen er jo helt horribel eller er det noe jeg ikke ser her?
Finansiering er ikke på plass og langt på overtid. At ØS nå bytter rolle er vel den tydeligste bekreftelsen før en melding om at her har det ikke blitt levert på finansiering? Her må det vel komme en kommentar fra selskapet veldig snart?

3 Likes