Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Håpet på en amerikaner med mange relasjoner som ceo og nasdaq notering, men å ha en såpass faglig sterk leder som Erik tror jeg blir bra for veien videre. Har styret til trvx trådd til?

1 Like

Har du hørt at en CEO snakker ned om selskapsprodukter. Soug har kommet med flere uttaleser som var feil. Best å går av når skipet har begynt å brenne under hans ledelse.

  • Etter mitt syn er Erik, med sin kombinasjon av dyp vitenskapelig kompetanse og kommersiell erfaring, den ideelle kandidaten til å lede Targovax i den neste utviklingsfasen, sier Øystein Soug.
4 Likes

En spekulasjon er at selskapet vil komme med en endring av strategien, og at det bryter med tidligere kommunikasjon. I så fall er det like greit at man bytter CEO først, i stedet for at CEO blir presset til å gå pga misfornøyde aksjonærer som krever at “noe blir gjort” fordi “du sa tidligere at” osv.

En annen spekulasjon er at dette går på en ny mulighet som har dukket opp for Soug, men at han ikke skal over i denne rollen før om en stund, og at selskapet føler seg best tjent med å bytte om på rollene allerede nå så ny CEO blir varm i trøya mens man fortsatt har gammel ekspertise tilgjengelig.

En tredje spekulasjon er at … ja, jeg kan faktisk fortsette i lang, lang tid. I realiteten? Man kan spekulere, men har ikke så mye håndfast å ta tak i.

Nå ser jeg mer fram til neste kvartalsrapport, og skal ta ny vurdering da. Det er 2.5 korte uker til, og jeg antar at hvis selskapet skal komme med vesentlige endringer på guiding i forhold til hva som er sagt tidligere så vil ting bli annonsert i den forbindelse. Dog, enkelt å si for meg som sitter utenfor og avventer ny informasjon før jeg tar en beslutning.

5 Likes

Spennene nyheter! :grinning:

Det er bare én ting som irriterer meg; kunne man ikke annonsert dette etter børsslutt/på kvelden, slik at man kunne fått litt mer tid til å fordøye nyhetene før børsen åpner?!

Gratulerer til Wiklund, han har en svært spennende bakgrunn. Forhåpentligvis kan han pushe selskapet til å “endelig oppnå mOS” i Oncos-102-studien :wink:

Blir interessant å se hvor ØS tar turen videre etter hvert.

Kanskje som ny CEO i PCIB ? :sweat_smile:

2 Likes

Rart de annonserer dette nå! Slunken kasse, også dette. Det skaper usikkerhet. Men hva vet vi. Tror jo ikke de gambler med emisjon nære nullpunktet! Det må komme noe bra!

1 Like

Mye mulig dette er akkurat hva de trenger og en genistrek, men timingen er jo helt horribel eller er det noe jeg ikke ser her?
Finansiering er ikke på plass og langt på overtid. At ØS nå bytter rolle er vel den tydeligste bekreftelsen før en melding om at her har det ikke blitt levert på finansiering? Her må det vel komme en kommentar fra selskapet veldig snart?

3 Likes

Synes og dette er urovekkende, tidspunktet det skjer på uten noen form for sikret finansiering. Et bedre tidspunkt hadde feks vært etter emisjon / avtaler.

4 Likes

Mye spekulasjoner kan gjøres begge veier: misnøye med Soug eller en naturlig utvikling hvor behovet for mer vitenskapelig kompetanse i front av ledelsen. Hvis det går på misnøye så er det negativt, spesielt mtp at det er tre kvartaler med penger på bok (egentlig kritisk lavt) eller de er trygge på veien videre.

1 Like

La oss håpe det er så enkelt at en stor aktør har satt det som et krav at ØS trer tilbake før avtalen signeres - det hadde ikke forundret meg.

Nettopp. Det er kun selskapet som vet om timingen er horribel eller ikke. Kanskje de velger å gjøre det nå fordi det ikke har noe å si for forhandlinger, diskusjoner, etc? Eller at det var et krav fra motpart? Det kan tolkes positivt, negativt eller nøytralt. Faktum er at ingen her vet.

hvorfor skulle det være et krav?

Kjøper man et selskap kjøper man også de ansatte…

3 Likes

Helt enig, det vil være ett usedvanlig dårlig tidspunkt å gjøre dette på om han har fremforhandlet en avtale som skal signeres de neste dagene/ukene, så der tror jeg oddsen går mye ned.

3 Likes

Eller er det CBO som har vært i førersetet på forhandlingene?

Fra wikipedia:

In the biotechnology, information technology, and emerging innovation industries, the chief business officers assume full management responsibility for the company’s deal making, provides leadership and execute a deal strategy that will allow the company to fulfill its scientific/technology mission and build shareholder value, provides managerial guidance to the company’s product development staff as needed. Reporting directly to the Board of Directors and/or the CEO of the company, CBO sometimes has a dual role as a chief commercial officer and chief strategy officer. Often this position is created to complement a CEO whose strength and experience is concentrated mainly in product and technology

The CBO is often given the responsibilities to conduct all business and corporate development activities, maintain relationship and project management of all partnership agreements, ensure marketing activities, including website related, activities, and more importantly, develop an exit strategy for the company to be acquired or go IPO

5 Likes

Ser man bare på kursen så ser det i hvert fall ut som at det er positivt mottatt fra (det alt for lille) markedet, etter at de mest nervøse fikk solgt seg ut rett etter åpning. Siden aksjehandel er veddemål så vedder jeg på at kursen går opp på denne nyheten. Har mer tro på at dette er et steg i prosessen til oppkjøp enn at det er en plutselig mistillitserklæring.

5 Likes

Håpe på det beste og forberede seg på det værste. Krigskassen skal være klar om de leverer en troverdig plan. Håper de deler noe mer informasjon, men er vel lite trolig før q3?

Her kan det spekuleres i alle retninger, men Wiklund er drivende dyktig til å kommunisere/presentere, og vitenskapelig svært kompetent. Det har vel ligget i kortene en stund at Wiklund er en kommende leder. Kanskje forklarer det hvorfor tidligere CFO tok jobb i et annet selskap. Ikke noe negativt om Torbjørn Furuseth og Soug, men Wiklund overgår vel de fleste når det gjelder energi og karisma.

20 Likes