Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Synes og dette er urovekkende, tidspunktet det skjer på uten noen form for sikret finansiering. Et bedre tidspunkt hadde feks vært etter emisjon / avtaler.

4 Likes

Mye spekulasjoner kan gjøres begge veier: misnøye med Soug eller en naturlig utvikling hvor behovet for mer vitenskapelig kompetanse i front av ledelsen. Hvis det går på misnøye så er det negativt, spesielt mtp at det er tre kvartaler med penger på bok (egentlig kritisk lavt) eller de er trygge på veien videre.

1 Like

La oss håpe det er så enkelt at en stor aktør har satt det som et krav at ØS trer tilbake før avtalen signeres - det hadde ikke forundret meg.

Nettopp. Det er kun selskapet som vet om timingen er horribel eller ikke. Kanskje de velger å gjøre det nå fordi det ikke har noe å si for forhandlinger, diskusjoner, etc? Eller at det var et krav fra motpart? Det kan tolkes positivt, negativt eller nøytralt. Faktum er at ingen her vet.

hvorfor skulle det være et krav?

Kjøper man et selskap kjøper man også de ansatte…

3 Likes

Helt enig, det vil være ett usedvanlig dårlig tidspunkt å gjøre dette på om han har fremforhandlet en avtale som skal signeres de neste dagene/ukene, så der tror jeg oddsen går mye ned.

3 Likes

Eller er det CBO som har vært i førersetet på forhandlingene?

Fra wikipedia:

In the biotechnology, information technology, and emerging innovation industries, the chief business officers assume full management responsibility for the company’s deal making, provides leadership and execute a deal strategy that will allow the company to fulfill its scientific/technology mission and build shareholder value, provides managerial guidance to the company’s product development staff as needed. Reporting directly to the Board of Directors and/or the CEO of the company, CBO sometimes has a dual role as a chief commercial officer and chief strategy officer. Often this position is created to complement a CEO whose strength and experience is concentrated mainly in product and technology

The CBO is often given the responsibilities to conduct all business and corporate development activities, maintain relationship and project management of all partnership agreements, ensure marketing activities, including website related, activities, and more importantly, develop an exit strategy for the company to be acquired or go IPO

5 Likes

Ser man bare på kursen så ser det i hvert fall ut som at det er positivt mottatt fra (det alt for lille) markedet, etter at de mest nervøse fikk solgt seg ut rett etter åpning. Siden aksjehandel er veddemål så vedder jeg på at kursen går opp på denne nyheten. Har mer tro på at dette er et steg i prosessen til oppkjøp enn at det er en plutselig mistillitserklæring.

5 Likes

Håpe på det beste og forberede seg på det værste. Krigskassen skal være klar om de leverer en troverdig plan. Håper de deler noe mer informasjon, men er vel lite trolig før q3?

Her kan det spekuleres i alle retninger, men Wiklund er drivende dyktig til å kommunisere/presentere, og vitenskapelig svært kompetent. Det har vel ligget i kortene en stund at Wiklund er en kommende leder. Kanskje forklarer det hvorfor tidligere CFO tok jobb i et annet selskap. Ikke noe negativt om Torbjørn Furuseth og Soug, men Wiklund overgår vel de fleste når det gjelder energi og karisma.

20 Likes

En styreleder er er selvsagt forpliktet til å fremstå positiv i en slik melding, men når man ser på nyansettelsene i det siste og leser uttalelsene til styreleder ser man et annet selskap enn det aksjonærene priser pølseboden til på OSE…

We believe that these data confirm the tremendous potential of ONCOS as a versatile delivery vector for targeted anti-cancer payloads, and we wish to pursue this opportunity by expanding our pipeline repertoire. With his deep scientific expertise and intimate knowledge of Targovax and our technology, Erik is the ideal CEO to capture this opportunity and lead the company into the future

15 Likes

Helt enig i observasjonen TheObserver,
i tillegg til at tidligere CEO går av så har selskapet vært så generøse at de har gitt Soug et pusterom av en midlertidig stilling siden han ikke går direkte over i noe annet (kan tolkes negativt).
Nå blir ferden svært interessant, for skal styreleder ha sine ord i behold (tremendeous potential/expanding pipeline) må det skje positive ting uansett

4 Likes

Jeg tipper stemningen hadde vært noe annerledes om Wiklund ble CEO og Soug permanent CFO. Flere her inne har påpeket at Soug hadde passet bedre i den rollen.

Nå ble det ikke slik da han går inn i en mer tilbaketrukket rolle (+ interim CFO). Men er det så negativt? Special Advisor. Er ikke en mann med Soug sin erfaring (bl.a. Algeta) perfekt i en slik rolle når Targovax skal inn i neste spennende utviklingsfase…?

7 Likes

Uten sammenligning for øvrig, avdankede AP topper har jo gått til fin stilling i Brussel (les: Stues bort, ute av syne, ute av sinn)

Jeg er litt stygg så jeg kan mene at dette minner litt om en sånn prosess. Med nye koster inn, gamle koster hedres og pensjoneres

Mulig det er uvesentlig, men EW hadde i sin tid oppgaven med å gjøre seg selv overflødig i Algeta. Tilbudet om å følge med inn i Bayerkonsernet takket han nei til.

3 Likes

det motsatte har vel dessverre vist seg å være tilfelle
nå er derimot Targovax så sterkt på det faglige i ledelsen som det går ann å få det, og det er veldig bra tenker jeg
er av den oppfatning at data og resultater er og blir det viktigste i den situasjon selskapet er i, så får ‘pratmakerne’ komme i annen rekke - men det sagt så tror jeg Erik D. Wicklund vil bli svært god i CEO posisjonen !!

3 Likes

Tenker Soug ser det symbolske med å være CFO i 2 av 3 norske biotek eventyr. Targovax, Vacci og algeta :star_struck:

4 Likes
19 Likes

Du får grille Lone under Q&A i dag :wink:

1 Like