Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Lånt ifra HO- synes dette var en god refleksjon og oppsummering :relaxed:


Nå er det vel snart klart for en avklaring rundt det finansielle også, Targovax er uhyre spennende om dagen…:money_mouth_face:

9 Likes
13 Likes

Nyheten har også spredd seg over grensen
:nerd_face:

-Noen med tilgang til denne artikkelen?

6 Likes

Med bilde av Torbjørn? :rofl::rofl:

1 Like

Svensker…:sweat_smile: :joy:

1 Like

20 October 2021
Økonomisk Ugebrev Life Science Seminar

7 Likes

Undrer mig også over, at den finansielle afklaring ikke kom på samme tid, som CEO skiftet?

Men tillykke til og med Erik. Det giver god mening. Men også en stor udfordring at navigere TRVX videre, uden en CBD og med en interim CFO, der trods alt må være demotiveret, efter en mistillidserklæring fra boardet. Håber der er en klar plan i skuffen, som snart bliver tydelig for omverdenen. Det er lidt for spændende i øjeblikket….

2 Likes

Tror du ikke at den finansielle løsningen først kommer på plass når de lander en kollaboratør, ref «active discussions with prospective collaboration partners who have complementary therapeutics that may act synergistically with ONCOS-102».

6 Likes

Complementary therapeutics - kan bare forstås som Big Pharma med sine CPIer?

2 Likes

Han begynner ganske offensivt med å benytte samme retorikken som ØS - med samtaler BP, stor interesse, fantastiske resultater osv. - håper virkelig det er noen substans i dette denne gangen for her er fallhøyden formidabel.

1 Like

Wicklund på radforsk til tirsdag, det blir rett og slett spennende! Mens vi alle sitter og venter på melding om finansiell avklaring, så får vi melding om bytte av CEO! Dette er faen meg en thriller😱 Heldigvis ble ikke det tatt veldig dårlig i mot(ser det ut til). Ville de gått ut med det nå, hvis de ikke hadde noe positivt i bakhånd?

5 Likes

Med to spisser som Wiklund & Jaderberg i front så er alt lagt til rette for målfest. De er pharmas svar på Ronaldo & Messi.

6 Likes

Hvis begge kjører samme retorikken kan det jo hende det faktisk er noe i det…? :thinking:

2 Likes

Det er vinn eller forsvinn uansett, så jeg ser ikke at fallhøyden blir noe større av offensiv retorikk.

Blir en fin trio på topp med Victor Levitsky😜

Men vil da Messi og Ronaldo beholde mest mulig av rettighetene selv inntil videre? Det vil si at aksjonærer må betale veien videre en stund til?

Da ser jeg mot Nano som et eksempel…

Med det sagt så rimer det dårlig med to studier som skal finansieres i tillegg til forskning og spesielt gårsdagens uttalelser om å bli et plattform-selskap. NANO har jo som kjent lagt plattformen på is grunnet emisjon på stadig levere kurser og såvidt penger til paradigme.

1 Like

Det skrives og spekuleres veldig mye nå. Forståelig nok, men synes det også går fint ann å se noe mer nyansert på det hele. Er det noen her inne som ikke vet eller forstår at biotek i utviklingsfase lever av emisjoner?? Kommer det på et tidspunkt en ny emisjon i Targovax? ja uten tvil!!! Forhåpentlig med en fin partneravtale ved siden av. Noen her som tenker at BP sponser hele gildet på 300 mill, gitt det er den summen de trenger? Jeg tror heller det kommer en eller annen slags kombo løsning. Hvorfor er fallhøyden stor, er den virkelig det?? Se på resultatene, ansettelsene og nå styret sitt grep. Noen her som tror at et slikt selskap ikke har kontroll og vet at de får inn tilstrekkelige midler?? Løsningen blir presentert når alt er klart og det er nok ikke så lenge til. Bare sånn, hvorfor har vi så enorme krav og forventninger til Targovax når vi som styrer kursen ikke evner å prise dem riktig??

5 Likes

Det handler vel mest af alt om nu, at Erik og co. skal bevise, at der er troværdighed bag de aggressive udmeldinger om stor interesse fra BP. Jeg er med på, at Pharma kræver stor tålmodighed, men data er data, og BP er vel de bedste til at analysere data og muligt potentiale blandt de små spillere i branchen - heriblandt TRVX. Hvorfor har de ikke slået til endnu? Marketcap er latterlig lav, og alligevel ingen der bider på???

3 Likes

Jeg tror en avtale er mer eller mindre i boks for TRVX. Med det som utgangspunkt, faller brikkene på plass:

  • ingen prat om finansiering fra selskapet imens selskapet er nær å gå tom for cash. Ledelsen i TRVX er så erfaren og seriøs at jeg har virkelig store problemer med å tro at disse lar pengesekken gå tom uten å være sikre på en finansieringsløsning. Det bryter med all historikk og Sougs uttalte policy på området. Om selskapet hadde vært i økonomisk nød/ uten en konkret plan, burde selskapet ha adressert dette for lengst.
  • ansettelsene som er gjort i år - dette er next level-ansettelser, som neppe hadde blitt gjennomført uten at selskapet har en konkret og seriøs plan. Med det mener jeg at det virker sannsynlig at TRVX har gjort ansettelsene i samråd med en interessent
  • Ble Øystein ferdig med jobben han tok på seg, nemlig det uttalte målet om å få realisert verdiene i TRVX, slik at det passer nå å overlate roret til Wiklund? Hans medisinske ekspertise må vel være med videre uansett, så det passer bra at han tar over CEO-rollen nå (dette er en rolle som selskapet må ha).
  • det virker heller ikke som om det er noen spesiell hast med å få ansatt en ny CFO. Teksten i Finn-annonsen hinter om store planer, og det er ikke noe som tas fra løse lufta.
  • selskapet forfølger nå nye muligheter med Oncos - det er ikke lenger bare snakk om å kombinere med CPI’er. Det har åpenbart skjedd mye i kulissene etter at man har fått dataene som dokumenterer at Oncos er en super immunaktivator med abscopal effekt, som mange produkter sannsynlig vil kunne ha glede av. Hvem snakker man med?
  • ledelsen har virket meget selvsikre det siste året. Omtale i presentasjoner, mv., tilsier at ledelsen tror på eller vet om suksess.
  • det har blitt opplyst om “advanced talks” over lang tid nå.

Spekulativt, ja. Men jeg synes det henger noenlunde på greip.

29 Likes

Om man skal koke suppe på opsjonsspikeren er det en grei måte å belønne seg selv på ved et oppkjøp eller lisensavtale.

Soug trer av og beholder opsjonene ved å innta en rådgiverstilling.

Wiklund belønnes med 250k ekstra opsjoner som CEO.

6 Likes