Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Han begynner ganske offensivt med å benytte samme retorikken som ØS - med samtaler BP, stor interesse, fantastiske resultater osv. - håper virkelig det er noen substans i dette denne gangen for her er fallhøyden formidabel.

1 Like

Wicklund på radforsk til tirsdag, det blir rett og slett spennende! Mens vi alle sitter og venter på melding om finansiell avklaring, så får vi melding om bytte av CEO! Dette er faen meg en thriller😱 Heldigvis ble ikke det tatt veldig dårlig i mot(ser det ut til). Ville de gått ut med det nå, hvis de ikke hadde noe positivt i bakhånd?

5 Likes

Med to spisser som Wiklund & Jaderberg i front så er alt lagt til rette for målfest. De er pharmas svar på Ronaldo & Messi.

6 Likes

Hvis begge kjører samme retorikken kan det jo hende det faktisk er noe i det…? :thinking:

2 Likes

Det er vinn eller forsvinn uansett, så jeg ser ikke at fallhøyden blir noe større av offensiv retorikk.

Blir en fin trio på topp med Victor Levitsky😜

Men vil da Messi og Ronaldo beholde mest mulig av rettighetene selv inntil videre? Det vil si at aksjonærer må betale veien videre en stund til?

Da ser jeg mot Nano som et eksempel…

Med det sagt så rimer det dårlig med to studier som skal finansieres i tillegg til forskning og spesielt gårsdagens uttalelser om å bli et plattform-selskap. NANO har jo som kjent lagt plattformen på is grunnet emisjon på stadig levere kurser og såvidt penger til paradigme.

1 Like

Det skrives og spekuleres veldig mye nå. Forståelig nok, men synes det også går fint ann å se noe mer nyansert på det hele. Er det noen her inne som ikke vet eller forstår at biotek i utviklingsfase lever av emisjoner?? Kommer det på et tidspunkt en ny emisjon i Targovax? ja uten tvil!!! Forhåpentlig med en fin partneravtale ved siden av. Noen her som tenker at BP sponser hele gildet på 300 mill, gitt det er den summen de trenger? Jeg tror heller det kommer en eller annen slags kombo løsning. Hvorfor er fallhøyden stor, er den virkelig det?? Se på resultatene, ansettelsene og nå styret sitt grep. Noen her som tror at et slikt selskap ikke har kontroll og vet at de får inn tilstrekkelige midler?? Løsningen blir presentert når alt er klart og det er nok ikke så lenge til. Bare sånn, hvorfor har vi så enorme krav og forventninger til Targovax når vi som styrer kursen ikke evner å prise dem riktig??

5 Likes

Det handler vel mest af alt om nu, at Erik og co. skal bevise, at der er troværdighed bag de aggressive udmeldinger om stor interesse fra BP. Jeg er med på, at Pharma kræver stor tålmodighed, men data er data, og BP er vel de bedste til at analysere data og muligt potentiale blandt de små spillere i branchen - heriblandt TRVX. Hvorfor har de ikke slået til endnu? Marketcap er latterlig lav, og alligevel ingen der bider på???

3 Likes

Jeg tror en avtale er mer eller mindre i boks for TRVX. Med det som utgangspunkt, faller brikkene på plass:

• ingen prat om finansiering fra selskapet imens selskapet er nær å gå tom for cash. Ledelsen i TRVX er så erfaren og seriøs at jeg har virkelig store problemer med å tro at disse lar pengesekken gå tom uten å være sikre på en finansieringsløsning. Det bryter med all historikk og Sougs uttalte policy på området. Om selskapet hadde vært i økonomisk nød/ uten en konkret plan, burde selskapet ha adressert dette for lengst.
  • ansettelsene som er gjort i år - dette er next level-ansettelser, som neppe hadde blitt gjennomført uten at selskapet har en konkret og seriøs plan. Med det mener jeg at det virker sannsynlig at TRVX har gjort ansettelsene i samråd med en interessent
  • Ble Øystein ferdig med jobben han tok på seg, nemlig det uttalte målet om å få realisert verdiene i TRVX, slik at det passer nå å overlate roret til Wiklund? Hans medisinske ekspertise må vel være med videre uansett, så det passer bra at han tar over CEO-rollen nå (dette er en rolle som selskapet må ha).
  • det virker heller ikke som om det er noen spesiell hast med å få ansatt en ny CFO. Teksten i Finn-annonsen hinter om store planer, og det er ikke noe som tas fra løse lufta.
  • selskapet forfølger nå nye muligheter med Oncos - det er ikke lenger bare snakk om å kombinere med CPI’er. Det har åpenbart skjedd mye i kulissene etter at man har fått dataene som dokumenterer at Oncos er en super immunaktivator med abscopal effekt, som mange produkter sannsynlig vil kunne ha glede av. Hvem snakker man med?
  • ledelsen har virket meget selvsikre det siste året. Omtale i presentasjoner, mv., tilsier at ledelsen tror på eller vet om suksess.
  • det har blitt opplyst om “advanced talks” over lang tid nå.

Spekulativt, ja. Men jeg synes det henger noenlunde på greip.

29 Likes

Om man skal koke suppe på opsjonsspikeren er det en grei måte å belønne seg selv på ved et oppkjøp eller lisensavtale.

Soug trer av og beholder opsjonene ved å innta en rådgiverstilling.

Wiklund belønnes med 250k ekstra opsjoner som CEO.

6 Likes

Godt poeng det å stille spørsmål ved hvorfor er det ingen som har bitt på enda👍… Det er jeg helt enig i og undrer meg selv🧐. Jeg tror ikke at selskapet lyver om interessen og håper det kun gjenstår noen detaljer før det konkretiseres🤟
MEN åpenbart at markedet ikke er enig og kursen i skrivende stund på 6,40

1 Like

Då var 2000 roboten på plass i Targo og kjører ned kursen.

image

Jeg tror årsaken er at studiene er for små, det kom klart frem i inlegget til Dr. Alexander Shoushtari i sin tid. Påfallende at ingen bjellesauer eller meglerhus viser mer interesse for “best in class”.

1 Like

Vi trenger en vitamininnsprøytning snart. I det siste så har det stort sett vært bytte av direktører og utdeling av opsjoner. Blir ikke mye fugl av det :grimacing:

Dersom TRVX + et BP*s CPI sammen blir overlegent bedre enn de andres BPs CPI grunnet oncos , hvorledes vil de BP som ikke får oncos handle?
Har de noe valg , egentlig?
Best in class innen område “CPI turbo”

TRVX , selskapet med ambisjoner – går det ann da ?

:alien:

Hvis ikke BP er overbevist, og kun stiller med spons av CPI, da er heller ikke jeg overbevist. Da vil jeg revurdere min posisjon i aksjen. Hvis vi får noe mer enn spons, da kan vi nok flytte dagens komma et hakk bakover, 6,4 til 64,0🚀

Jeg har ikke så stor tro på noe mega oppgang hvis man lander på et samarbeid med tilhørende innsprøyting av kapital og etterfølgende emisjon. Dette er vel det mest sannsynlige scenariet. Lander vi på 10+ etter en slik runde er jeg veldig fornøyd.

Mange alternative scenarioer her.
Kanskje Wiklund ønsket utvikling i sin posisjon og dette måtte gjøres for å beholde han i Targo? Kanskje ØS ikke ønsket å holde stillingen eller hadde gode svar på hva de skulle gjøre nå?
Kanskje styret ikke var helt fornøyd med ØS sitt arbeid som CEO, men vil beholde hans kompetanse framover i en mindre styrende rolle?
Kanskje de vil endre finansieringsstrategi eller generell strategi og vil at det skal se mer naturlig ut med bytte av CEO?
Kanskje de ikke har klart å skaffe finansiering til en akseptabel kurs i markedet og vil gi opp? (Emi-markedet er ikke helt på topp om dagen på Euronext ihvertfall, vet ikke med Oslo Børs)
Kanskje de blir presset for hardt i finansieringspratene og Wiklund vil stille sterkere i samtalene der?
Masse rart som kan være tilfellet her, og tror vi ikke kommer til å få svar på det meste av det.
Uansett er det en ting nå som er viktig, og det er å få penger i kassa så Oncos kan kjøres videre.
Tror styrets valg om dette byttet bunner ut i noe med finansieringsstrategien, og potensielle uenigheter innad om den. Øystein har tross alt vært snill mot småsparerne og latt oss slippe unna emisjoner ved å indirekte varsle i forkant gjennom sine kommentarer som “Targovax er ikke en aksje for småaksjonærer” og “Vi vil vente til etter resultatene med å hente penger” osv. På tross av disse varslene har de klart å få kursen opp 10-40% før hver emi tidligere, og det syntes jeg var imponerende.

De hadde 71M da Q2 var ferdig 30.06. Vi er nå ferdige med Q3 og litt inne i Q4, så med 24M kvartalsvis burnrate har de nå ca. 45-47M i cash and cash equivalents. Så 6 mnd på seg til det er tomt 1. april 2022. Med prising på 580M og 40% utvanning med 20-25% rabatt ser vi på maks rundt 180M inn i en emisjon. Det er ikke nok til fase 3 oppstart alene, men de kan eventuelt kjøre en til etter neste GF i 2022 eller kjøre en EGF for utvidelse. Noe sier meg at jeg husker feil, og at de fikk rett til 30% utvanning, husker noen hva det ble til i GF i år? Er ikke inne, men bare ser på dette utenfra og det virker vanskelig å løse uansett hvilken CEO man har.

Henger meg på denne.
Best in class er vanskelig å påberope seg når 1 pasient til eller fra i hver av de top 3 studiene betyr å stå på “best in class” pidestalen.

3 Likes