Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Dette hadde vært en meget god presentasjon hadde de hatt penger. Nå forventer markedet en emisjon til lav kurs og det var vel ikke spesielt smart å signalisere uten å være mer tydelig på et spleiselag med en partner.

1 Like

Handelen i aksjen ble stoppet en periode der.

1 Like

Det virket på meg at Wiklund ser for seg en partner i melanom! Det tenker jeg er bra, lettere å få en avtale, ang cash

2 Likes

Ble ihvertfall litt fart i volumet. Rister nok ut de kortsiktige og det er bra. Håper vi får en nå positiv analyse fra svensken i DnB.

Men hvorfor måtte Wiklund stille opp på dette i dag?

2 Likes

Meget bra presentasjon av Erik D.Wicklund

men hva er poenget med at han fikk denne starten ? da ledelsen visste at finansiering er det som står i hodet på alle investorene - her skulle Ø.Soug kjørt som CEO, Erik kunne presentert det faglige, og så kunne Erik D. Wicklund blitt pekt på som CEO på kvartalspresentasjonen i november eller etter at finansieringen er på plass

8 Likes

Uansett kursutvikling i dag så virker teknologien veldig lovende. Og litt over 500 mill for et selskap hvor medisinen kan nå enormt potensial må sies å være “gi-bort” pris.
Jeg skulle ønske de kunne ha gjennomført en emisjon først som sist - bare røska av plasteret. Å utvikle medisin er kostbart, men pengene er jo ikke tapt om de får en partner dagen etter fulltegnet emisjon.

2 Likes

Synes det er utrolig når aksjonærer(sikkert småsparere) selger seg ut i oppløpet.
Kommer sikkert en emisjon,men bryr meg lite når jeg hørte den fantastiske og forklarende presentasjonen fra Wiklund. Denne karen vet hva han snakker om!!
Tok meg noen K til etter den .
Lykke til de som er med videre :moneybag:

6 Likes

Nyheten om ansettelse av Thomas Hansen, pioner og verdensledende innen Circular RNA burde være nok til å sende kursen flere hakk opp.

Resten var mer eller mindre kjent stoff med mulighet til å lese mellom linjene med det som ikke ble sagt.

6 Likes

Merkelig, ikke noe nytt og snart skal 3Q presenteres. Kanskje han ville vise hvem er sjefen nå.

Risikoen ved å kjøre en emisjon nå hvis de ikke vet hvor mye de trenger eller før de lander partner kan være slitasje på tilliten hos aksjonærene. Hvis man må ha emisjoner før behovet er der fordi man som aksjonær vil ha ro i sjela er kanskje ikke investeringer i biotek det lureste. Det burde være åpenbart for alle som hørte på callen at TRVX har spennende planer, og mulighetene hvis de lykkes vil være enorme. Til alle som overfylles av negativitet fordi ledelsen ikke bare selger selskapet til 100musd: hvis du pisser på deg i flyet på vei opp så er kanskje ikke fallskjermhopping noe for deg.

10 Likes

Biotekselskaper i klinisk utvikling finansierer seg gjennom å hente penger i kapitalmarkedene til å komme seg videre i prosjektene sine. Det er det samme for Targovax. Vi jobber kontinuerlig med rådgivere, med investorer, med samarbeidspartnere for å finne den best mulige finansieringsstrategien for selskapet videre, og vi kommer til å hente den kapitalen som er nødvendig for å utføre de planene vi kommuniserer eksternt.

Lav burn… Nye pre-kliniske prosjekter endrer ikke cashburn nevneverdig på kort sikt. Det som koster penger er kliniske studier.

Og så er det er det klart vi ser på muligheter for å finne finansieringsløsniger med partnere, for eksempel hva de kan være med å bidra direkte til kostnader i en studie.

I tillegg virker det som én partner med flere medikamenter som passer i multi-cohort-studien til Melanoma er det mest fornuftige og hensiktsmessige utfallet.

Mesothelioma avventes foreløpig?

4 Likes

Thomas Hansen er referert til i Wikipedia artikkelen om Circular RNA:

Thomas B. Hansens papirer:
https://www.researchgate.net/scientific-contributions/Thomas-Birkballe-Hansen-38119100

2 Likes

Markedet har oversikt over kassa til TRVX. Utfordringen med å vente for lenge på emisjon er at kursen vil mest sannsynlig falle og emisjonen må da settes lavere og dermed med større utvanning som ingen er tjent med.

1 Like

Dette har jeg tenkt helt siden de annonserte han, rar timing/dårlig gjort å kaste han rett inn i noe upopulært. Men RNA-opplegget virker jo spennende og verdifullt, det er to måter å selge biotechs på, enten helt i starten eller mot slutten, og nå prøver de på begge deler samtidig virker det som.

1 Like

Synes personlig Wiklund / targovax fremsto som noe usikre idag. Var ikke samme gløden og tryggheten i selskapet synes jeg som tidligere. Som sagt før idag og så forventer jeg emisjon her innen kvartalspresentasjonen om 10 dager.

Kremtet han for lite?

1 Like

En emisjon nå uten noe kursdrivende, da har de ikke gjort hjemmeleksen sin og da forstår vi også at Soug måtte gå.

1 Like

synes det var en merkelig utgang av Soug med halen mellom beina før finansene er sikret, men han skjønte vel jobben med å få inn i emisjon nå her nede blir verre enn noen gang. Trenger ikke være rakettforsker for å se sammenhengen med tidligere emier som har vært gjort rundt news, nå har de ingen news å melde. MoS vet vi blir 2 år ca. kan ikke kjøres emi på det heller. Virker desperat presentasjonen i dag, som en påminnelse til folk hva de driver med, men sikkert nødvendig om emien kommer i løpet av de neste 10 dager. Tror den vil havne på 5 kr blank så det er sagt.

Virker nesten som Soug har satset alt på et kort og jobbet med en avtale som gikk i vasken og derfor står vi litt ribbet igjen nå.

Vi får håpe vi tar feil og det dukker noe positivt opp av hatten nå på oppløpssiden.

3 Likes