Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Så mange tallknusere som det er her på tråden så skulle man tro at noen av dere ble headhuntet av TRVX til CFO-stillingen?
Dere vet ikke hva studien kommer til å koste eller hvordan den skal finansieres eller hva som blir emi-pris, og jeg mistenker at det skorter litt på selvinnsikt også. Jeg tror ingen her på forumet her er interessert i «visdommen» dere forsøker å tilføre.

Husk at det som betyr noe er:

  • Selskapet leverer på produktene sine.
  • Selskapets bør finansieres av aksjonærer heller enn å selges billig.

Min største frykt er ikke en emi, men at selskapet blir kjøpt for en fraksjon av hva det kan bli verdt.

16 Likes

Om man trekker tråder mellom:

-Wiklund melder satsing på CircRNA, og nevner spesifikt $440millioners emisjon.

-Wiklund sier at Oncos plattformen er et optimalt “delivery-system” for CircRNA.

-Thomas Hansen som er verdensledende på CircRNA, og kunne begynt i hvilket som helst biotechfirma i hele verden, men velger Targovax.

-Annonse om CFO der det ble nevnt “You will also prepare the company for a potential dual listing.” Chief Financial Officer (CFO) – Targovax

Så, ja, det lukter sikkert emisjon, men jeg tror det lukter emisjon på et helt annet nivå, og ikke minst på en helt annen børs enn den I Oslo…

Targovax-aksjene er latterlig billige, men om man ser hva slags resultater, teknologi, og kompetanse de nå sitter på, så kan man lure på hvor lang tid det tar før de blir plukket opp av Big-Pharma, eller større investorer…

24 Likes

Den varianten hadde jeg ikke tenkt på, godt innlegg, men du må være forsiktig for det passer ikke med emigjengens budskap her inne! :smirk:

6 Likes

Legg også merke til at CFO-stillingsannonsen fortsatt er aktiv: Chief Financial Officer (CFO) – Targovax

Den på finn har timet ut, men det tyder kanskje på at de ikke har funnet ønskede kandidater der.

Men, om man ser litt større på det, så kan dagens hinting og lettelse på slør kanskje bety at de er på jakt etter noen litt mer “internasjonale” enn det som kan dukke opp på finn…

2 Likes

Jeg ser på programmet til Oncolytic Virotherapy, der hvor Wiklund skal presentere, synd han bare skal kjøre remote presentasjon. Hele dagens ser jo høyaktuell ut for selskapet;

6 Likes

Det er vel egentlig ingen som er redd for emisjon i seg selv.

Det mange frykter er en emisjon på lavere aksjekurs enn dagens kurs, eller en emisjon på et noe høyere nivå, men som prosentvis er endel større.

Oppsummert, det som fryktes av nåværende aksjonærer er at aksjene deres, fra den ene dagen til den neste, plutselig skal være mindre verdt, i kroner og øre.

Men, er denne frykten rasjonell? Er den realitetsorientert?
Er selskapet tjent med en kraftig utvanning, på dette lave nivået? Vil en slik emisjon i det hele tatt være tilstrekkelig til å dekke finansieringsbehovet, annet enn svært kortsiktig? Neppe.

Jeg tror det kommer en avtale med et større farma-selskap og/eller en rettet emisjon mot en kapitalsterk investor.

12 Likes

Det er litt synd han ikke får deltatt i person, men diskusjonen forsetter videre om onkolytiske virus og hva de beste løsningene er. Ikke mist mest lønnsomme.
Tror ikke det er tilfeldig at like før denne diskusjonen så er det Wiklund som skal presentere :smirk:

4 Likes

For de som fikk med seg dagens presentasjon er ikke de to boksene der nyheter nei :wink:

2 Likes

Syntes han virket selvsikker og direkte helt til lyden begynte å faile. Virket mer for meg som det var vanskelig å høre hva han ble spurt om, så han måtte gjette litt når han svarte.

2 Likes

kan godt hende da beror på det tekniske, synd det skapte bilde av han som noe stresset/usikker synes jeg.

Haha! Du gir deg ikke :joy:

1 Like

man skal jo ikke glemme det er et helt annet ansvar på hans skuldre og som CEO så kan jo være det også inne i bildet på en dag som i går.

Årsaker til at Targovax kommer til å gå i dass:

  • CEO var litt nervøs på en presentasjon en gang
2 Likes

Jeg må oppriktig talt innrømme at jeg ikke skjønner hva dere prater om når dere refererer til usikkerhet og vingling.

I går kveld gikk jeg på Targovax.com og lyttet til webast via linken på siden. Der var EW klar i talen uten støy hele seansen. Kanskje har de rensket filen for støy? Det var i alle fall null problem å høre hva han sa. Så rent teknisk var EW null problem å oppfatte.

Men linja til Ling var helt crap, der måtte nok EW gjette på noe av ordene vil jeg tro.

Men EW virker jo veldig klar på hva som skal skje fremover, selv om vi ikke elsker alt av det…
Vi fikk god gjennomgang på hvordan pasientene responderte i melanomstudiet, og hvorfor BP og investorene liker det.

  • Meso; der skjer det nok ingenting før de fase III studiene er lest av. Kan ta 18 - 24 mnd
  • TG: Muligens avklaring i løpet av H1 2022
  • Ny plattform: IND i løpet av 2022

På det positive holdet:

  • Data fra AZ-studiet tidlig 2022 på mange pasienter.
  • Avklaringer på samarbeidspartnere i melanom.

Så Targovax er et case for de langsiktig. Skal man inne i en aksje for de korte triggerne må man nok se til NANOV, foruten det er det en del opphold på bioteks en liten stund nå hva angår kjente triggere i alle fall. Dealer som dras opp av hatten har man uansett aldri kontroll på.

14 Likes

hehe ja du kan godt fleipe om det, men til syvende og sist handler det om inntrykket man sitter igjen med etter å ha sett noe, og om man får en magefølelse på hva som skjer. Ja var særdeles uheldig kommunikasjon fra Ling da om de har rensket opptaket nå i ettertid, jeg så det live. Ønsker ingenting annet enn all hell og lykke til selskapet men har sagt mitt om hva jeg tolker infoen og nærmeste tiden rundt hva som kommer til å skje. Så er det 1000 andre meninger som kan være riktig og utspille seg også såklart.

Fint. Kan vi ikke si det sånn at du har radio silence inntil dine spådommer er innfridd?

Enig med Observer.
Jeg oppfattet kun Wiklund som skjerpet og konsentrert, overhodet ikke usikker.

Og jeg foretrekker den stilen hundre av hundre ganger, fremfor en smilende, slesk «sjarmør» à la Luigi Costa fra glansdagene i NANO. :scream:

3 Likes

Man kan også snu på flisa og si han var selvsikker og bastant i sin uttalelse om nødvendige finanser når han sier: “vi kommer til å hente den kapitalen som er nødvendig” - om enn kanskje noe uheldig formulert da det er måten finansene skal hentes på som gjør markedet nervøst (berettiget eller ei).

En deal for Melanoma ligger i kortene. Hvor mye penger som må hentes utenom kommer an på størrelsen på den dealen. Ingen dramatikk i dette.

  • Meso; der skjer det nok ingenting før de fase III studiene er lest av. Kan ta 18 - 24 mnd
  • TG: Muligens avklaring i løpet av H1 2022
  • Ny plattform: IND i løpet av 2022

På det positive holdet:

  • Data fra AZ-studiet tidlig 2022 på mange pasienter.
  • Avklaringer på samarbeidspartnere i melanom.

Ny plattform og IND er vel positivt? I tillegg kommer final mOS for Meso i desember. Denne vil ligge på +/- 24 mnd.

Meso og TG kan også ha bidratt til den negative kursreaksjonen.

4 Likes

Helt enig, den bet jeg meg merke i jeg også.

Det var litt sånn; «investorene som priser TRVX daglig på børs må gjerne gjøre det på en måten de gjør det i dag, men kapitalen vi trenger får vi uansett tak i fordi andre kan regne på hva vi er verdt».

4 Likes

Når dette utsagnet “ vi kommer til å hente den kapitalen som er nødvendig" kom så datt kursen ganske kraftig så man skal veie sine ord når markedet venter på en god finansieringsløsning. Penger trenger de og måten det skal hentes på er spennende. En emisjonskurs har en tendens til å bli aksjekurs etter en hvis tid så om det er noe vits i å være med på emisjonen eller bare kjøpe aksjer i markedet får tiden vise.

1 Like