Jeg skjønner egentlig at de som kan selger hvis de lar emisjonshistorien styre. Det er ikke vanskelig å se at noen synes at det er helt greit å selge på 5,50-6,00 hvis de er overbevist om at det kommer en emisjon på 5,00. Men så er det vi andre da:
- Som ikke tror på emisjon fordi den skulle ha kommet tidligere, da kursen var høyere.
- Som har sterk frykt for å stå utenfor akkurat når det smeller etter å ha vært inne i åresvis.
- Som har akkurat litt for mange aksjer til at det er mulig å komme seg ut til en fornuftig kurs.
I løpet av mine fire år i TRVX har jeg vel egentlig aldri tvilt på at det skal bli uttelling til slutt. Men nervene begynner å bli tynnslitte. Mens man venter på gode nyheter så er det én ting man kan glede seg over og det er at noen med ressurser nok til å kjøre en 2000-robot jobber intenst. Den roboten har to mulige mål. Enten skal den dytte aksjer fra en stor beholdning over på lettlurte småsparere. Eller, mer håpefullt og sannsynlig, den prøver å plukke aksjer fra småsparere til en stor beholdning. At den bare skulle drive med daytrading ser jeg som lite sannsynlig i en aksje med så lav omsetning.