Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Ja det var litt av en børsuke😳 Jævlig svak start, men god avslutning👍 Lover godt for neste uke🚀

2 Likes

Merck melder om veldig god inntjening for Keytruda og snart Covid-19 pillen.
Konkurransen kan bli hard om Merck øyner sitt mål på Oncos plattformen.



https://www.nature.com/articles/d41573-021-00144-1



Merck med sin CTLA4 - inhibitor/PD1-hemmer kan veldig godt være hva Targo søker etter i videre studie av Melanom og det kan nesten «leses» ut som at Merck er inne på samme tanke.
Muligheten er god for at det er denne partneren sitter på motsatt side av bordet, da begge har noe den andre ønsker.
Det vi da kan håpe på er at også andre BP ønsker å delta i videre studie… God helg :clinking_glasses:

9,3% opp på en fredag, her kan det fort gå bra til uken også🚀

18 Likes

Kanskje gårsdagens konferanse tiltrakk seg en interessert investor, vis ikke det er folkene her på TI. som står for omsetningen og kursøkningen idag da :chart_with_upwards_trend: :thinking::smirk:

11 Likes

Vi kan jo starte uken med å riste av oss litt søvn og siste rest av alkoholenheter. Ikke med dynamitt, men litt soft info som kanskje kan være av interesse for noen.

Mulig at EW nevnte dette på siste Radforsk. I 2011 var han medforfatter sammen med TH i dette abstraktet:

Som det f.eks refereres til (sammen med nye annet) i denne studien nesten 10 år senere:

https://www.cell.com/action/showPdf?pii=S1535-6108(19)30577-X

Dette beskriver litt av det TH har vært en del av de siste årene, og hvilket nettverk han har tilhørt

https://circrtrain.eu/

image

20 Likes

Det er ikke lenge igjen til Q-rapporten på torsdag, jeg er spent på om det kommer noen nyheter om det ene eller det andre… Forøvrig håper jeg de kan servere litt mer kjøtt rundt circRNA!

4 Likes

(Deleted)

1 Like

Ser ikke ut til at markedet (eller selgeren) har veldig stor tro på Wiklund på torsdag. Har ikke akkurat vært noe rally etter han overtok :relaxed:

Ser at det å holde liv i denne tråden hjelper mer på kursen enn TRVX selv :smiley:

Dagens taper! Noen som vet noe?:thinking:

Hull i de kinesiske veggene hos DNM?

Klarer vel ikke 6,19 med 200 aksjer i sluttauksjonen idag?

Skal vel ikke mer enn en selger og et par roboter til å senke kursen 40 øre i TRVX, synd det er slik. Noen ganger går det i vår fordel også hvis det er en kjøper.

Slik aksjonærer i papiret stiller selskapet for finansiell påfyll må vi bare håpe på høyere makter at noe finnes i bakhånd, ellers … får vi et selskap som avgår med sultedøden, med hilsen fra et utvalg av aksjonærene

1 Like

Tror ikke vi skal skylde på aksjonærene i den situasjonen TRVX er i nå. De har ventet altfor lenge med en finansiering og det skaper usikkerhet. Det er helt naturlig at markedet reagerer slik selvom resultatene er gode. Når Wiklund sier at han henter de pengene han trenger i markedet på et tidspunkt kassen er nesten tom og kursen er på bunnnivå skaper bare ytterligere usikkerhet. Vi får håpe han tar noe opp av hatten på torsdag.

1 Like

Stemmer ikke helt. Å hente penger via emisjon er en av måtene kan finansieres videre

uff

Tapere

Vis alle

Tapere|Navn|i dag %|Siste|
| — | — | — |
|TARGOVAX|−9,61%|5,55|
|2020 BULKERS|−8,73%|104,5|
|GOLDEN OCEAN GROUP|−6,61%|72,10|
|ASETEK|−6,33%|38,45|
|NORWEGIAN ENERGY COMPANY|−5,66%|150,0|
|OCEANTEAM|−5,58%|2,54|
|BELSHIPS|−5,52%|13,7|

Hvor mye cash har de og hva er cashburn for tiden?

For det meste luft, roboter og noen nervøse som styrer kursen sørover nå. At kursen herjes med ser jo alle. Noen vil ha kursen ned og robotene deres jakter panikk aksjer. Ikke så mange aksjer som faktisk byttet eier i dag er mitt tips. Vi får håpe på noen gode nyheter snart og at dugnadsånden er sterk rundt 5,50,- :metal:

1 Like

skal lite til for å senke eller heve kursen 10% sånn ordrene ligger i boka for tiden ja.

Jeg skjønner egentlig at de som kan selger hvis de lar emisjonshistorien styre. Det er ikke vanskelig å se at noen synes at det er helt greit å selge på 5,50-6,00 hvis de er overbevist om at det kommer en emisjon på 5,00. Men så er det vi andre da:

  • Som ikke tror på emisjon fordi den skulle ha kommet tidligere, da kursen var høyere.
  • Som har sterk frykt for å stå utenfor akkurat når det smeller etter å ha vært inne i åresvis.
  • Som har akkurat litt for mange aksjer til at det er mulig å komme seg ut til en fornuftig kurs.

I løpet av mine fire år i TRVX har jeg vel egentlig aldri tvilt på at det skal bli uttelling til slutt. Men nervene begynner å bli tynnslitte. Mens man venter på gode nyheter så er det én ting man kan glede seg over og det er at noen med ressurser nok til å kjøre en 2000-robot jobber intenst. Den roboten har to mulige mål. Enten skal den dytte aksjer fra en stor beholdning over på lettlurte småsparere. Eller, mer håpefullt og sannsynlig, den prøver å plukke aksjer fra småsparere til en stor beholdning. At den bare skulle drive med daytrading ser jeg som lite sannsynlig i en aksje med så lav omsetning.

13 Likes

Mulig jeg har misforstått, men mener ultimovacs, targovax og hubro springer ut fra samme opphav og at det vil være en sammenheng som trigger hverandre.

Litt enkelt fremstilt, men mulig noen kan utfylle mer her…

Ser man på ultimo, så er det all grunn til å holde på targo for min del hvertfall :wink:

3 Likes

Gårsdagens utvikling kan vel kanskje tyde på at det er en emisjon rett rundt hjørnet!