Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Dette er en emisjon rettet mot eksisterende aksjonærene som innebærer at det teoretisk ikke vil bli en utvanning gitt at alle blir med ,noe som selvfølgelig ikke vil skje. Her vil kursen ta et nytt stup og de som tror på selskapet vil nå kunne hamstre billige aksjer samt opparbeide seg ytterligere poster når emisjonen blir satt i slutten av november. Tipper vi får se mange småaksjonærer lempe ut mens de som har skrevet under på intensjon om tegning vil kjøpe. De store blir større.

5 Likes

Må understreke at hvis de største aksjonærene blir med på dette så er det veldig positivt for selskapet fordi det innebærer en grunnleggende tro på veien videre.

1 Like

Vent noen år er da fasiten for min del. Det store problemet er at dette på ingen måte er nok penger…

Du er nok ikke på bærtur, men problemet er i posten jeg linker til rett over: dette er ikke nok penger til å fjerne emisjonsfrykten på sikt.

Det er normalt for mange selskaper å ønske å ha penger 9-15 måneder fram i tid. Q3 2023 - trekk fra 9-12 måneder, og du får … 2H 2022, ergo oppstart melanom. Det kommer derfor ny emisjon rundt oppstart denne studien, og den blir også stor og stygg, med mindre de nedlegger satsingen eller får partner.

ONCOS (~MNOK55)

· Colorectal cancer: Read out of collaboration trial in colorectal cancer with
peritoneal disease, ~30 patients 1H22;
· Mesothelioma: phase 1/2 combination trial with SoC chemo, 30 months mOS data
2H21; and
· Melanoma: Start the PD-1 refractory melanoma phase 2 platform trial to
explore multiple ONCOS-102 combinations, FPFV 2H22.

De første tingene koster nok ikke mye, men det koster vel litt. Men 55 millioner? Det dekker kanskje å finne noen til å kjøre studien, planlegge studien, søke om oppstart, finne noen sites - men det dekker ikke å gjennomføre studien. Ikke ut fra hva selskapet har snakket om tidligere.

Min antagelse er at disse pengene KANSKJE holder fram til sånn ca første pasient dosert.

Kunne knapt vært styggere i mitt hode. Det hentes nok penger til å gruse kursen, men ikke nok penger til fornuftig framdrift på det teoretiske hovedsatsingsområdet oncos-102.

Veldig glad for en ting:

Jeg ventet utenfor, som mange andre, fordi det var frykt for noe som dette.

Men, i mine øyne er dette verre enn forventet, fordi jeg ikke klarer å se at selskapet har løst sitt store problem - emisjonsfrykt. Det hentes rett og slett ikke nok penger.

For min del blir dette da stay away inntil neste emisjon er fullført, antageligvis i 2H 2022, i forbindelse med enten oppstart eller kansellering av oncos-102 melanoma. Det er synd, da jeg har fulgt selskapet i årevis, og har tro på teknologien, men denne emisjonsfrykten dreper potensialet for aksjen i alt for stor grad.

ps: jeg er åpen for å endre mening hvis det som følge av emisjon kommer vesentlige endringer på eiersiden, så jeg får troa på at selskapet får eiere som ønsker å finansiere selskapet framover, men ikke så svakt som dagens eiere opptrår.

4 Likes

Fortrinnsrettsemisjonen er fullt ut garantert tegnet gjennom en kombinasjon av i) pro rata-tegning av den eksisterende aksjeeieren AP4 og ii) visse eksisterende aksjeeiere i selskapet og nye investorer.

Tegningskursen til de nye aksjene som skal utstedes i fortrinnsrettsemisjonen, og det endelige antallet nye aksjer og den eksakte størrelsen på aksjekapitalforhøyelsen, vil foreslås av styret, basert på en anbefaling fra tilretteleggerne, dagen før den ekstraordinære generalforsamlingen.

4 Likes

Lad os nu se hva emi kursen bliver før vi maler fanden på væggen, de store og langsigtet har nok ik noget imod en billig emi pris.
Hva med os mindre vil vi acceptere at sælge med tab eller magter vi og holde på vores aktier og dermed tvinge emi kursen op.
Jeg tvivler men det blir ik mig som sælger på det her.

16 Likes

Nå skal de vettskremte selge kursen ned slik at vi langsiktige får billige aksjer i emisjonen, greit det :+1:

Hm, kan dette bli som i NANO i vår, da kursen under usikkerhetsperioden før emi lå rundt 14, og etter emi stabiliserte seg på 20-tallet?

1 Like

Emi kurs fastsettes 24 nov. basert på VWAP. Kan dette gjøres mere klønete??

Hva skal stoppe kursen fra å kollapse de neste ukene og en emi kurs på knapper og glansbilder?

Positive nyheter i perioden. Kan starte allerede idag?

4 Likes

Motsatt strategi fra tidligere. Istedenfor å komme med nyheter først, og deretter varsle emisjon etter stigning, så tenker man å varsle emisjonen i forkant, og deretter pynte seg for investorene før kursen bestemmes.
Her bør det komme nyheter om ikke lenge.

2 Likes

som ventet av flere av oss her så var dette klønete gjort og endte akkurat som ventet dette her.

… 3,515 er laveste salgspris pr. marts '20 . skal vi under 4,00?

Kan sjå slik ut. Nye lifecare?

Sterk åpning av Wiklund som ny sjef, kursen ned 30%, fra 6,50 til kr 4 sålangt. Blir billige aksjer til oss langsiktige :grinning:

Forholdsvist lavt volum sålangt etter denne nyheten.

Så da blir emisjonskursen på dagens kurs den 25/11, og 35 % rabatt på den?

Tenk litt selv. Wiklund er jo ikke interessert i å gruse selskapet når han tiltrer. Han er ingen amatør i dette gamet. Klart det kommer mye gode og positive nyheter i perioden frem mot emisjon. Når de gjør det på denne måten så ligger det litt i kortene.

8 Likes

ØS klarte ikke å selge inn selskapet til BP. Det var åpenbart samtaler, men det kunne virke som om de hadde helt forskjellig oppfatninger hva “best in class” var verdt. Er det noen som har en formening hva Wicklund vil bringe til bordet som vil endre dette?

Hva skjer nå da? Plutselig noen kjøpere?

1 Like

Førstereis i Targovax?:wink:

Dette er en av de meste manipulerte aksjene på OB, så at det swinger godt i alle retninger nå er ingen overraskelse

6 Likes

På 4,5 er mcap 390mill, da er spørsmålet hva dere tror mcap er på julaften med 175mill ekstra på bok - det er vel det som betyr noe så lenge en har råd til å benytte seg av opsjonene. Vi vet eksisterende eiere vil få en signifikant rabatt på opsjonene…

5 Likes