Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Top20 oppdatert- her er det ingen bevegelser i det hele tatt siden 3 oktober :smirk:
Top 50 opp 200k siden 3/10.

7 Likes

og her er ifra March 2, 2021

image

3 Likes

Noen som vet hva de handlene her på 5,37kr er?
Feil i DNB sin app eller noe annet?

1 Like

Snart ned kr 2 etter at Dr. Wiklund overtok :thinking:

Mon ikke det har mere med aktieudvidelsen end EW at gøre…

Får jo virkelig håpe at de har noen nyheter frem mot 25 november. Ellers ser det ganske amatørmessig ut hele opplegget….

Tja. Var 1 krone ned før emi ble annonsert, så tror det er endel som ser at veien er noe lengre enn partnerplanen man så for seg i august…

Hva ville dere gjort?

1. Kjøpe mer nå og sitte med mest mulig gjennom emisjonene. Maske antall med rabatt

2. Vente og håpe på salgspress etter

Hva vil du gjøre?

Jeg er usikker på hva jeg skal gjøre. Jeg mener jo prisingen er lav og sånn sett burde øke på. Samtidig er det en redsel for å fange den fallende kniven.

Kortsiktig oppleves det som bingo, og jeg har tatt helt feil til nå. Hadde vært fint med en liten diskusjon ikke bare sitte å surre med egne tanker.

Den som har hatt mest rett er vel den som har fått flest klovnefjes.

1 Like

Jeg ville kjøpt gradvis. 1/3 nå, 1/3 i løpet av de neste ukene, og 1/3 etter emisjon. Dersom du er bekymret for nedsiderisikoen.

Derimot, hvis du har langsiktig tro på caset, kom deg inn.
Det kan komme kursdrivende nyheter når som helst og plutselig har kursen gått 25%, passert 6 kroner igjen og du føler at toget går fra deg og du blir nødt til å løpe etter og kjøpe mye dyrere.

Kniv eller tog. Man vet aldri hva man får, men det er risiko begge veier.

7 Likes

Takk for svar.

Jeg synes selskapet tar seg så god tid. Fantastiske resultater for et år siden. Starter opp sekkestudien 18mnd senere?

Soug håpet på oppkjøp, og hadde ikke fokus på fremtiden om det ikke ble en realitet er mitt inntrykk. Det koster oss tid og penger

1 Like

TRVX har altså også været i 3 kr med Soug som CEO…

TRVX følger anbefalingen fra FDA vedr. Oncos 102 platformen. Vi er best in class med 35%. Intet fundamentalt har ændret sig. Thomas Hansen indtræder fast ved årsskiftet. Lad os købe vores T-retter når vi kan, så gennemsnitskursen kommer betragteligt ned for os alle og krydse fingre for, at et stærkt Mgr. Team ved hvad de gør🤞

7 Likes

Et lite aber med 3 kroners kurs er at den sammenfalt med koronakrakket som traff alt.
Denne gangen er det bare Targo selv som er årsak :smirk:

Denne gangen er det aksjonærene som er skyld i kursen.

Men enkelte ville kanskje heller foretrukket rettede emisjoner mot diverse finansgribber, heller enn å måtte forsvare sin egen eierandel mot utvanning.

Jaja, nå har i alle fall folk en mulighet til å opprettholde sin egen eierandel, men selvfølgelig, om folk bare dumper aksjene, så vil jo det kunne føre til total utvanning av de som ikke gidder å delta i emisjonen.

6 Likes

Hvis man vil eksponere seg (ytterligere) i Targo, har man hele fire alternativer, som i teorien er HELT likestilte:

1. kjøpe aksjer inkl. rett fram til 25. november
  2. kjøpe aksjer ex. rett (til TERP-verdi) etter 25. november
  3. kjøpe tegningsretter (til TERP minus tegningskurs) mellom 25. november og tegniningsfrist (som vi ikke vet når er ennå, men typisk vil være et par uker etter)
  4. kjøpe aksjer etter emisjonen er gjennomført (til TERP-verdi)

Og sånn er TERP med 40% rabatt på dagens sluttkurs:

Dagens kurs 4,75
Besluttet rabatt 40 %
Tegningskurs 2,85
Emisjonsbeløp 175 000 000
Antall nye aksjer 61 403 509
Aksjer før emisjon 86 582 405
Aksjer etter emisjon 147 985 914
Tegningsretter per askje 0,71
MCAP før emisjon 411 266 424
MCAP eter emisjon 586 266 424
Teoretisk ex-rights price (TERP) 3,96
Verdi av tegningsrett 1,11
5 Likes

Tegningsperiode er 30. november - 14. desember.

9 Likes

Så veddemålet ved å øke frem mot 25nov, for å så forsvare posisjonen, blir om MCAP øker med 60% av 175mill eller mer etter emisjonen.

Så er spørsmålet om det kommer ny informasjon som kan drive kursen. Når det finansielle er spikret og kapitaltilgangen er sikret for en periode, hvilke nyheter skal til? Psykologisk sett er det vanskelig å snu en langvarig negativ trend.

Denne vridningen mot sirkulære mRNA er spennende, men allikevel klarer jeg ikke å kjøpe det helt. Det er hot og gjort deals, men er vi tidlig nok ute og er det nok moment til å komme tidsnok i posisjon?

1 Like

Hm, nei. MCAP skal i teorien øke med akkurat 175 millioner fra nå til etter emisjonen er gjennomført. (I virkeligheten må man trekke fra noe kostnader da)

1 Like

Selvfølgelig