Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Heheh. det kommer an på hvem enn spør hvor mye penger dette er.

Ceo har ikke kjøpt en eneste aksje enda.

Er selvsagt bare å benytte de enorme rabbattene som emien gir dere. Har ikke sagt noe annet :upside_down_face:

Noen som husker eller vet dette:

Er det samme Sundt som dro ned kursen fra 10-11 og nedover for en tid tilbake?

Har det ikke vært litt bad blood med disse nyrenburgh og pcib?

Hvem i alle dager er de første (modelio) som ønsker å kjøpe for 60mnok?

1 Like

Litt skummelt at noen ikke skjønner hva en emisjon er…

Virker som enkelte investerer i bio og tror at pengene skal eksplodere… Emisjon er en positiv ting, og for de av dere som ikke skjønner det bør hvertfall holde seg unna biotek…

6 Likes

Etter dagens nyhet unnagjort (som nok var den beste måten denne emisjonen kunne vært gjort på, gitt situasjonen de befant seg i, og hensyntatt dagens aksjonærer) ,så kan alle prøve på de lange brillene og spørre seg om følgende (som @solvoll så fint skrev på chaten)

Tror man dette vil føre til høyere prising om et år?
· Colorectal cancer: Read out of collaboration trial in colorectal cancer with
peritoneal disease, ~30 patients 1H22;
· Mesothelioma: phase 1/2 combination trial with SoC chemo, 30 months mOS data
2H21; and
· Melanoma: Start the PD-1 refractory melanoma phase 2 platform trial to
explore multiple ONCOS-102 combinations, FPFV 2H22. Data from in-vitro study with circular RNA, in the development of a novel
platform system for gene delivery and next generation RNA concepts with ONCOS
delivery vector;
· In vivo proof of concept data of ONCOS-102 systemic IV delivery;
· Bring next generation TG to the clinic with academic and commercial
collaborators;
· Explore novel MutRAS projects; and
· Maintain and build the patent portfolio.

Hvis nei - selg! Hvis ja - kjøp med begge hender og ikke gi deg før kursen står i 10,- eller kalenderen viser 25 Nov.
At kursen er på 5 tallet gitt det som foreligger, tror jeg nesten ikke hadde vært mulig andre steder enn OB.

18 Likes

Tipper denne delen av Targovax drar betydelig fordel av dataene Ultimovacs har presentert siste tiden

3 Likes

Jeg er kjempefornøyd med løsningen. Penger må vi jo ha for å komme fremover, og de som er aksjonærer og ønsker å stille opp får muligheten. Likt for alle.

Takker for fair behandling av et seriøst undervurdert selskap som har en meget effektiv drift

4 Likes

Har selv deltatt i emisjoner i vaccibody lenge før aksjen ble splittet flere ganger, samt pcib og andre svenske selskaper hvor emisjonspenger har mangedoblet seg.
Targovax kjører emisjoner på stadig lavere kurser.

“Emisjon er en positiv ting”. Når jeg leser dette så skjønner man med en gang at du er fersk biotekinvestor og ikke har deltatt i emisjoner de siste årene slik man gjerne kan få intrykk av etter måten du skriver på.

Ble litt filosofisk av den: Hvor ble det av pengene, ble de til noe? Er det negativt at penger brukes? Og hva skal du med ubrukte penger? :face_with_monocle: :thinking:

Du kan jo kalle det hva du vil. Når kursen faller og du må hive inn mer penger for å bare opprettholde din eierandel og ser pengene dine blir mindre verdt samtidg som finansmarkedene er i euforimodus.

Men det virker som dere er veldig godt fornøyd og det er jo det aller viktigste.

1 Like

@Mani
Når man ber om penger er det normalt at man forteller hva man skal bruke pengene til. Les børsmeldingen så forstår du.

Blir en temmelig god utvanning dette, men må si jeg liker at de tar litt ordentlig i slik at pengene holder en ganske så god stund. Dette gjør også at de stiller sterkere i eventuelle forhandliger fremover. Tror selv dette var et godt trekk av selskapet. Nå blir det spennende fremover.

3 Likes

"Utvanning av aksjer betyr at det totale antallet aksjer i et selskap øker. Utvanning av aksjer fører til at hver aksje blir verdt mindre, som følge av at selskapets eiendeler og inntjening blir delt opp i flere stykker. Utvanning av aksjer blir som oftest regnet som noe negativt av aksjonærer. "

Utvanning av eierandel derimot - som jo er det viktige når man er i den fasen Trvx er og skal ta en medisin (eller flere) til neste fase – blir null.

Sukk :roll_eyes: Utvanning er tydeligvis vanskelig å skjønne - 1 aksje til 5 kr er i dine øyne tydeligvis verdt mer enn 2 aksjer til 2,50 :thinking:.

Noen prøvde å forklare for deg tidligere at det ikke blir noen utvanning om du kjøper de aksjene du får tegningsretter for. De som ikke gjør det blir derimot utvannet, og vi skjønner selvsagt at du ikke er så fornøyd med å ikke bare kunne være gratispassasjer og bli rik i en fei.

6 Likes

Jo men nå skrev jeg at det ble stor utvanning av en så liten sum.

Så begynte du med eierandel ja. Man kan jo alltids kjøpe seg opp ja for å beskytte sin del. Men utvanning blir det uansett, så om delen blir mindre verdt så kan man opprettholde sin prosentandel ved å tegne seg ja.

Upresist når det er fortrinnsrettet emisjon mot aksjonærene – utvanningen blir null for alle aksjonærer som ønsker å beholde sin eierandel.
Skulle igrunnen helst hentet ennå mer penger, men kan skje mye fram mot 2H 2022 (når emispøkelset og forumtrollene begynner å vise seg igjen) som tilfører verdi til selskapet.

1 Like

Ser at du ikke forstår dette nei.

Ditt eksempel viser en splitt eller omvendt spleis.

Her må du spytte inn mer penger for å stå på stedet hvil. Så ditt eksempel blir feil.

Men noen, eksisterende eiere den 25., får minst 35% rabatt fra den ene dagen til den neste. Det er bra tilbud til de som vil eie synes jeg.

Alle har fortsatt mulighet til å eie den 25. Eller 24 om det var det.

Kursen kan fint sneie ned disse 35%, men det er ikke sikkert.

Og så har de presentert skikkelig good stuff som de skal satse på fremover. Det tror jeg mange flere store aktører er mer enn nysgjerrige på.

Dette kan bli knall det neste året.

2 Likes

Men det er jo det du ikke skjønner – man står jo alldeles ikke på stedet hvil etter emisjonen → man beveger produktene sine nærmere markedet gjennom klinisk utprøving.
Men som “fersk biotekinvestor” forstår jeg at dette konseptet kan være vanskelig å forstå for enkelte…

1 Like

Jeg skal i hvert fall ikke bli utvannet. Jeg tror muligens jeg øker frem mot 25. Vi får se.

3 Likes