Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Pretty terrible close to the day. Especially as I topped up at 7,06. Think i am logging off for a while…(a day at least :wink:)

Det er til å bli rasende over når man tenker på det…

Er det noen spennende nye aksjonærer å finne i trvx etter emisjonen?

Gir det mening å selge unna nå som det kommer nye triggere?

Ser at vi som har vert i Targo lenge og deler negative erfaringer fra tidligere emisjoner der kursen har gått fra 12,- til under 5,- får innleggene slettet.
Når det er sånn det skal være på ett forum…
Ja da ser jo selskapet ut til å være aksjonærvennelig for de små, og vokser snart inn i himmelen😳

1 Like

Nei. Allikevel lemper folk ut etter emi og gir seg ikke før kursen er langt under emi-kurs. Spiller ingen rolle om året er 2018, 2019 eller emien som var tidligere i år. Forstå det den som kan…

Edit: De hentet vel 200 mill på 20 kroner per aksje i 2017 også om jeg ikke husker feil…

Med 20% ned så har en nådd stop loss grensen til mange. Vil ikke kalle det og lempe ut

Nei, men da har jo kursen falt før stopp-loss er trigget. Noen må jo ha solgt for å få kursen ned dit?

Hvis det kommer inn 10+ millioner aksjer med inngang 7,25kr så endrer virkeligheten seg. Man må da ta en vurdering av hvor lenge man tror disse ønsker å sitte, og om det er stor etterspørsel etter aksjer i dette området så de som vil selge kommer seg ut.

TRVX har enda ikke guidet spesifikt når melanomdata vil komme. Det kan være i løpet av noen uker eller måneder. Men dette er den store åpenbare triggeren, på godt og ondt, og reelt sett er nok første sjanse 2. november med LBA til SITC. Men selskapet har ikke guidet spesifikt at det er der de skal presentere data, så det trenger ikke være tilfellet.

Targovax skal på Radium podcast 28. oktober, de har kvartalsrapport 5. november, og som sagt tror jeg det er veldig liten sjanse for noe melanomdata før 2. november. For min del har jeg ingen problemer med å vente litt så emisjonsfolk kan få solgt unna aksjer, og så høre nøye på podcast 28. oktober for å lete etter hint om det kommer data “snart” eller “mot slutten av året.”

Da emisjonen nå er sikret så er det jo alltid en reell fare for endring av guiding på kvartalsrapport, så jeg tror 5. november er en dato å forholde seg til også. De som tar inngang før alle disse datoene velger jo å agere med mindre informasjon enn de som venter til etter rapport. Da vet man om data kommer på SITC, og har fått oppdatert guiding.

Det som sikkert gjør en del litt skeptiske og avventende nå er at selskapet har valgt å hente penger før den viktigste triggeren i år (melanomdata), og før TG opsjon kina avklaring. Dette trenger på ingen måte være bear, men det er kanskje grunn til å være noe mer usikker på disse triggerne nå enn det man var mandag. For min del er det i hvert fall sånn at jeg nå er litt mer skeptisk til om disse triggerne vil være positive kontra negative i forhold til hva jeg var mandag. Men, det kan endre seg etter radium podcast og kvartalsrapport med oppdatert guiding.

7 Likes

raising NOK 200 million in gross proceeds through the allocation of 10,000,000 new shares (the “New Shares”) at a price of NOK 20 per share

“”“The Private Placement attracted strong interest from both existing shareholders as well as new high quality investors.”""

Antar at “high quality investors” angret etter på

1 Like

Vet ledelsen hvordan det går med studien? De har vel tilgang på bilder med jevne mellomrom om ikke annet?

Det at selskapet nå har fylt kassa, gjør at jeg føler at jeg kan slappe mer av enn på lenge.
Det være seg positive eller negative nyheter på horisonten.

3 Likes

Nå er ikke siste ordet sagt heller, selskapet er ikke tatt av børs enda.
Kan være at “high quality inverstors” betyr long eller langsiktige.
20,- er ikke så ille når selskapet tilslutt blir solgt på 289,-

3 Likes

Alltid greit med påfyll ja, men summene er nok ikke store nok til å slappe helt av da. Dersom man ser på Bergenbio så henter de betydelig større summer uten at aksjonærene for tid til å slappe av til neste emi.

1 Like

Selvfølgelig vet ledelsen hvordan det går med studiene som pågår.
Skulle bare mangle …

Nå var jo de (Bgb) i en litt annen situasjon og da, ikke usannsynlig at Targo hadde gjort det samme om de ble innblandet i Covid :sweat_smile:

Det er ikke noe selvfølge det? Flere studier som er helt lukket. Men dersom de vet hvordan det går og velger å kjøre emi før resultatene publiseres så er det ikke vanskelig å forstå at det spekuleres.

Var det jeg forsøkte å få frem igår… det høres ikke helt lovlig ut eller?

Det er vel lov så lenge tilgjengelig info kommer på bordet slik det skal ved emisjon. Det kan jo være at de enkelt og greit frykter dårlige tider på børsene og vil sikre seg kapital før en eventuell kollaps i markedene. De har jo faktisk gjort det riktig med timing der tidligere,

De fleste har sikkert lest i avisene at helsesektoren er hot på børs for tiden med god avkastning og at man må investere der. Så var vel Nano førstemann ut med emi og kraftig børsfall, så falt vel Lifecare kraftig, så var det trvx sin tur idag.