Akkurat samme situation i NANO i disse dage; deltager i emission på 17,50 og sælger kursen ned på 15,50 … stærkt gået. Jeg tipper der er shortet i forkant og de rettede emissioner delvist går til at dække shorten ind - det er den eneste forklaring, der giver mening eftersom flere af deltagerne hurtigt forsvinder fra aktionærlisten og beviseligt sælger med tab, med mindre ovenstående scenarie er gældende.
Ingen deltager gang på gang i en rettet emission for at tabe penge; ergo er forklaringen en anden.
Er du god kunde i banken får du lov til å delta i de beste emisjonene også. Så det blir som trading - du vil ut raskt, og noen ganger går det dårlig men som oftest går det bra.
Er vel nemt at tjene penge på denne model, forudsat man altid siger nej og efterfølgende samler aktier op i markedet med yderligere rabat (dvs. lader emideltagerne om at tage skraldet). Jeg er ikke umiddelbart imponeret over emideltagernes performance, hvilket tilsiger at forklaringen må være en anden - de må tjene pengene på anden vis.
“Defined next step” i løpet av H1 2021 på mesotheliom nå ja. Isåfall blir det over 2 år fra studien var ferdig rekruttert, til ny studie eventuelt kjører i gang. Hvorfor det har blitt forskjøvet ønsker jeg å stille et spørsmål om på kvartalspresentasjonen.
Noe sier meg at Merck ønsker å få med seg R/Melanom dataene før et eventuelt fremstøt om de er veldig gode og at det eventuelt kan bli noen utvidelser basert på det. Men jeg er neimen ikke sikker gitt.
Samtidig kan AZ lure litt i sivet basert på CRC dataene, og at de ikke eier et eget virus.
Når selskapet tør å være så bastante i sin kommunikasjon som det vi ser nedenfor, velger jeg å tro at det holder vann, og at det må være noe interesse i markedet.
Edit igjen.
Ser Melanom studien ble oppdatert 8 oktober på CT. Sist oppdatering før det var 17 mars. Det eneste som ser ut til å være endret var Primary Completion: fra juni 2020 til juli 2020.
Vi har mye å spekulere i om dagen, og som alltid famler vi i blinde frem til børsmeldingene kommer.
Pr i dag er det kun to ting jeg er 100 % sikker på:
Vi får data fra 2.cohort melanom og 18 mnd meso før jul.
Torbjørn Furuseth får akutte utslett og sterk irriterende kløe hver gang kursen snuser på 10-tallet. For å dempe kløen hjelper verken Oncos 102 eller 202, det er kun å sette en ny emisjon med kraftig to-sifret rabatt som gjelder.
Neste gang håper jeg han holder ut, og ser om kløen kanskje avtar bare han lar være å klø på det. Han er jo tross alt lege og vet hva som hjelper Vi er sikkert flere med meg som hadde satt pris på om han gav det et forsøk
Jeg er en av de, vært gjentakende noen ganger den kløen nå. Også alle disse “små-beløpene” da gitt, som i utgangspunktet bare dekker et par kvartaler ekstra. Husker snart ikke hvor mange emisjoner jeg har vært gjennom med dette selskapet nå.
Får satse på at de får til noe som gir meningsfulle penger i kassa. Flere onkolytiske virus har blitt solgt som “varmt hvetebrød” så tidlig som preklinisk fase, så om følgende statement som jeg refererte til ovenfor stemmer overens med de som jobber med dette i BP mener, bør det være muligheter. Det er forøvrig årsaken til at jeg blir sittende gang på gang.
Som flere er inne på, dette er store aktører som er med bare pga av rabatten og som deltar i så mange emisjoner årlig at der blir et Numbers game. Noen ganger vinner de, andre taper de.
Enig i det ja. Vet ikke helt hva slags signal det sender ut når ledelsen ikke får med seg investorer og må sette lav emi-kurs til tradere som selger ved åpning for å få inn penger.
– Emisjonen har vekket stor interesse hos eksisterende aksjeeiere og nye institusjonelle investorer – både i Norden og internasjonalt, skriver selskapet i en børsmelding onsdag kveld.
Sikkert stor interesse. Hadde de satt kursen til 1 krone med lov til å selge ved åpning. Så tipper jeg interessen hadde vært kjempestor
I 2019 ble det vel annonsert “høykvalitetsinvestorer”? Trodde de pleide å sitte lengre enn én dag for å få den tittelen?
Dersom alternativet er å ikke klare å få inn penger i det hele tatt så er jo dette alternativet bra. Store svingninger skaper jo også muligheter. I mars 2019 var vel kursen nesten 11 kroner når emi ble satt og så fortsatte den ned mot 4 kroner og så snur det oppover omsider og ny syklus er igang.
Tror vi feller dommen over emisjonen ETTER melanoma data tenker jeg…
Jeg tenker som så, hvis melanoma data er rævva, så var det lurt å sette emi før data.
Hvis data er ekstremt bra, så kan kursen få løpe fritt i fravær av emisjonsfrykt.
Støtter den! Er nok fort det ledelsen også tenker.
I tillegg har jeg en følelse av at de har fått høre gjentatte ganger fra ulike investorer at gode resultater gang på gang overskygges av etterfølgende emisjon som hindrer oppgang. Kanskje får vi en endring på det nå.