Jeg har en magefølelse på at trvx kjører omvendt taktikk av det som er vanlig når det gjelder emisjon. De har nå ryddet og skiftet ut ledelsen og staket ut en ny kurs. Aksjen har falt og mer eller mindre kollapset de siste dagene. Det har vært lite kursdrivende nyheter de siste månedene. Jeg satser på de kommer nå. De ønsker høyest mulig kurs slik at antall aksjer som utstedes blir så lavt som mulig. Det må skje noe på nyhetsfronten de neste ukene. Jeg satser ihvertfall på det.
Dr Wiklund ønsker en god start på sin karriere, så dette blir bra
Vi ser jo at selskaper med presentasjon på SITC kommer medfølgende fine meldinger, T har to postere og kommer uten en lyd ifra seg.
enda…
Går vi i pluss nå, så må MarketWatch forte seg å komme med en circuit brake!
Det kan ha vært en del tvangssalg i aksjen. Ikke uvanlig at noen må selge når vi har hatt en bratt nedgang. De har nødvendigvis ikke giret TRVX, men porteføljen er ofte giret og da må noe selges ved stor nedgang.
Kursdrivende info skal vel på bordet ved emisjon. De kan ikke holde tilbake noe. Når emikursen settes på denne måten så er det vel uansett ikke noe fordel å vente til siste liten med nyheter.
Kursdrivende info slippes til markedet når de er klare uavhengig om det er emisjon eller ikke. Selskapene har en del spillerom her og nyheter slippes ofte når man minst venter det.
I tillegg så kan partnere eller andre forlange en slik modell som er kjørt nå med emi først og nyheter etterpå.
Stor mulig utfallsrom her. Emisjonskursen kan potensielt settes til 10kr. Nøyaktig kurs er ikke bestemt ennå.
Jo men du skrev de kjørte omvendt taktikk. Tidligere så har de sluppet nyhet, så emisjon. Så da virker det som du mener de annonserer først emi, så holder igjen nyheter og så børsmelder det.
Ja ved volumvektet snitt så er det vel ikke noe fordel å få opp kursen siste dagen??
Ja, du har forstått meg rett. Det betyr ikke at de holder tilbake nyheter, men slipper de til markedet når alt er klart og her er det et vist spillerom. I tillegg så kan det kjøres en haussekampanje nå isteden for i forkant som er mest vanlig. Vi får se, det virker veldig amatørmessig hvis ikke det skjer noe nå frem til 25/11 og i tegningsperidoen. Jeg tror de vet hva de gjør og har vurdert dette nøye.
Ok! - kan vi blive enige om, at det her samlet set giver grund til optimisme for fremtidens TRVX….
Er det noen grunn til ikke å være positiv til Targovax?
Vi snakker abskopal effekt, best in class i to notoriske indikasjoner med 2xFTD , pågående studie i CRC med avlesning H1 og et styre som viser handlekraft - samtidig som vi får penger til å kjøre i gang!
Jeg er særdeles lite innom for tiden da mellomtiden er miniferie i mine øyne.
Håpet er at småaksjonærene skal slutte å dumpe aksjer, ha litt ro i ræva! Drikk litt champagne og slapp av så blir det bra!
Småaksjonærene definerer pris med lave volum. Dessverre defineres da også emisjonspris deretter. Og småaksjonærene utvannes grunnet manglende likviditet. Det drites med andre ord i eget reir. Og de institusjonelle aksjonærene har alltid midler om de ikke ønsker utvanning - uansett prissetting.
Helt enig, sitt i ro er også mitt råd. Kommer det en melding nå så er løpet kjørt for småaksjonærene som har solgt. Og helt korrekt ved å selge ned kursen nå og ikke være med på en emisjon er det samme som å utvanne seg selv. Jo høyere sluttkurs 25/11 og deretter en fornuftig emisjonskurs er bra for alle aksjonærer. Det er ingen på topp 20 som har solgt pr. siste oppdatering.
Litt mindre salgspress nå ser det ut til. Volumet har falt betydelig fra igår. Kanskje småaksjonærene som ville ut og eventuelle tvangssalg er ferdig?
Så det er bare smågutter som har solgt ja? - ifg. listene er det noen større og proffe også som sier bye-bye. Kanskje de fikk panikk på torsdag ?
Det er grunn til å spørre om man kan ha tillitt til TRVX lenger. Slik jeg forstår det reorienterer de seg nå tilbake til å bli et FoU-selskap, som skal drive med spennende og ny forskning i årene fremover. Hyggelig det for forskerne, og sikkert tiltrekkende for noen aksjonærer, men kanskje ikke så mye for de som allerede har ventet i 4-5 år på det kommersielle gjennombruddet. De ser muligens andre steder nå, med raskere utsikter til kommersielle avtaler.
Kommer TRVX med viktige kommersielle avtaler nå før 25.11 begynner jeg virkelig å lure på vurderingsevnene til de som har satt denne emisjonen på dette viset.
Ifølge listen din har en av de “proffe” solgt 5k aksjer? Hva mener du? Hvem i top 20 har solgt?
Overskriften på denne listen er “Tidligere aksjonærer”, det altså aksjonærer som har kvittet seg med beholdningen i TRVX. Falnes for eksempel hadde 175.000 aksjer før han solgte alt den dagen emisjonsnyheten kom. Listene får du med Innsider-abo her på TI.